Gå til innhold

Greit at barnehageansatte går i bikini?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om de som kritiserer en bikinitopp på en barnehageansatt er de samme som kritiserer andre på 17. mai som ikke kler seg etter deres sømmelighetsstandarder?

Ser ikke noe problem med at man kler seg etter forholdene når man har et yrke uten kleskode. Har selv slengt av meg både det ene og det andre da jeg var yngre og hadde en fysisk sommerjobb med mye arbeid utendørs.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier dere til gartnere som jobber ute om sommeren i shorts og bikinitopp da? Eller mannfolkene som jobber langs veien i bar overkropp er det heller ikke greit?

Jeg syns barnehageansatte fint kan gå i bikinitopp så lenge ikke puppene faller ut når de bøyer seg fremover.

Endret av Pialill
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert men ikke laget oppstyr. Men tenkt at den personen var litt uprofesjonell.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sier dere til gartnere som jobber ute om sommeren i shorts og bikinitopp da? Eller mannfolkene som jobber langs veien i bar overkropp er det heller ikke greit?

De er ikke i nærkontakt med ungene mine med de svette kroppene sine, så det er helt greit. ;)

Anonymous poster hash: 0ccef...c42

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Hva i alle dager er galt med det? Hun gjør vel en like god jobb både med og uten singlet :)

Forskjellig hva folk reagerer på

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malanthor

En barnehageansatt skal ikke oppføre seg som en kiwiansatt i det hele tatt. En på kiwi skal være proff og håndtere kunder. En barnehageansatt skal ha en personlig relasjon til barna, leke, trøste, tulle, klemme, tørke tårer, bysse i søvn og bli grått på. Barna tjener på at de ansatte oppfører seg mer hjemmekoselig og personlig. De trenger ikke proffe kundebehandlere i uniform.

Anonymous poster hash: f1552...4f9

Helt enig i det her.

Og ikke like bikini i en barnehage synes jeg blir noe hysterisk.

Kvinnen med bikini var vel finere enn TS da og vekket sjalusimonsteret. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når har det blitt problem å se normal ut på jobb?

Hvis en kiwi butikk ansatt hadde kommet med grønn bikini for å jobbe,så hadde hun blitt sendt rett hjem.. Ser ikke for meg at sjefen hadde sagt "det ser deilig ut,husk solkrem!"

Det er rett og slett noe man ikke gjør på jobb.

Ironisk nok så finnes det en egent Kiwi bikini, den ble laget som en kolleksjon til de nye uniformene. Bare å google kiwiaden så finner man det ;)

Ellers hadde jeg nok ikke reagert, selv hadde jeg nok foretrukket en singlet, og jeg hadde nok stusset litt om det f.eks var en veldig løs bikini eller annen som f.eks gjorde det knotet og jobbe (trekant bikin og blye seg for å løfte barn o.l. fører fort til ufrivillig blotting :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber selv i bhg, og ville personlig ikke gått i bikini på jobb.

Men hva andre gjør, kunne ikke brydd meg i det hele tatt.

Jeg går heller ikke i bikini på butikken eller setter meg å spiser f.eks middag i bikini. Men det er sånn jeg er oppdratt av mormor alle de sommerene jeg har tilbrakt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en fuckings barnehage... Jeg bryr meg pent lite om hva de ansatte har på seg i sola så lenge de passer på barnet mitt...!
Det var noen 17-19 åringer i barnehagen vår som brukte bikinitopp og shorts på sommeren og vi tok ikke skade.

Anonymous poster hash: 2b7e1...ded
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på om de som kritiserer en bikinitopp på en barnehageansatt er de samme som kritiserer andre på 17. mai som ikke kler seg etter deres sømmelighetsstandarder?

Ser ikke noe problem med at man kler seg etter forholdene når man har et yrke uten kleskode. Har selv slengt av meg både det ene og det andre da jeg var yngre og hadde en fysisk sommerjobb med mye arbeid utendørs.

Jeg kan dekke nysgjerrigheten din: nei, jeg bryr meg ikke om hva folk går i fritiden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge en har stram nok kropp til å bære det er ingenting usømmelig med hotpants og bikinitopp. Med mindre det handler om å skjule en svært usunn livsstil (bleikdvaske valker) er ikke en t-skjorte mer profesjonelt, det er bare mer ubehagelig. I bikinien fordamper svetten, mens t-skjorten fanger den opp og klistrer seg inntil kroppen.

Den som synes det er usømmelig med bikini må enten ha et ganske anstrengt forhold til egen kropp (streng religiøs oppvekst eller bleikdvaske valker?), eller være dritmisunnelig fordi vedkommende ikke kan være ute og få sol på kroppen selv i arbeidstiden.

De barnehageansatte er så urimelig lavt lønnet, og tilbringer så mange timer ute i kulda på vinteren, at jeg synes vi kan unne dem å få sprade rundt i bikini når sola gløtter fram. Spesielt i Bergen, Trondheim og andre steder med sjeldent godvær burde det være en selvsagt rettighet for de ansatte.

Anonymous poster hash: d1134...8d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada,alle som ikke mener det du mener er egentlig sjalu. Med den logikken så slipper du vel å måtte innse at mennesker har andre meninger? fantastisk!

la meg legge til at jeg ikke syns det er "umorlakst" eller "skammelig" eller "stygt".... syns bare det er..teit ting å gjøre på jobb.

Endret av Blue-Jeans
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jada,alle som ikke mener det du mener er egentlig sjalu. Med den logikken så slipper du vel å måtte innse at mennesker har andre meninger? fantastisk!

la meg legge til at jeg ikke syns det er "umorlakst" eller "skammelig" eller "stygt".... syns bare det er..teit ting å gjøre på jobb.

Hvor skrev jeg noe om sjalu? Det var det du som kom opp med. Sier vel mest om deg.

Men joda, sjalusi er helt sikkert en viktig drivkraft, og kanskje også den eneste, bak den emosjonelle motstanden mot å la folk få kle seg som de vil. Fåtallet av flerbarnsmødre har spesielt fine mager, derav deres ønsker om at de som har stramme og strekkmerkefrie mager skal dekke til sine? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge en har stram nok kropp til å bære det er ingenting usømmelig med hotpants og bikinitopp. Med mindre det handler om å skjule en svært usunn livsstil (bleikdvaske valker) er ikke en t-skjorte mer profesjonelt, det er bare mer ubehagelig. I bikinien fordamper svetten, mens t-skjorten fanger den opp og klistrer seg inntil kroppen.

Den som synes det er usømmelig med bikini må enten ha et ganske anstrengt forhold til egen kropp (streng religiøs oppvekst eller bleikdvaske valker?), eller være dritmisunnelig fordi vedkommende ikke kan være ute og få sol på kroppen selv i arbeidstiden.

De barnehageansatte er så urimelig lavt lønnet, og tilbringer så mange timer ute i kulda på vinteren, at jeg synes vi kan unne dem å få sprade rundt i bikini når sola gløtter fram. Spesielt i Bergen, Trondheim og andre steder med sjeldent godvær burde det være en selvsagt rettighet for de ansatte.

De burde kanskje også få sol-tillegg i lønnsposen, pga økte utgifter til solkrem, bikinislitasje (eller evt egen bikini-uniform betalt av arbeidsgiver?), og risikotillegg pga eksponering for sol i arbeidstiden?

Evt også personlig smører?

Anonymous poster hash: b67ff...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev det her..hehe Misunnelig i ihvertfall

Hvor skrev jeg noe om sjalu? Det var det du som kom opp med. Sier vel mest om deg.

Men joda, sjalusi er helt sikkert en viktig drivkraft, og kanskje også den eneste, bak den emosjonelle motstanden mot å la folk få kle seg som de vil. Fåtallet av flerbarnsmødre har spesielt fine mager, derav deres ønsker om at de som har stramme og strekkmerkefrie mager skal dekke til sine? ;)

og her... hehe.

Men det sier vel mest om meg..jeg kan lese.

også det med at jeg åpenbart må være religiøs og stygg da. Hehe.

Nå har jeg verken småbarn, eller stygg kropp.

Bryr meg ikke om kropp jeg. Spiller ingen rolle for meg om ansatte har litt ekstra kg(syns ikke at man må dekke seg til bare pga det!!) eller er råheit.. Syns bare det er dårlig stil. Akkurat som å ha på seg sokker utenpå buksen hvis du skjønner?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg jobber selv i barnehage som er drevet av Norges største privateide kjede, og hos oss er det ikke lov å bruke utfordrende klær på jobb. Dvs ingen bikini, store utringninger eller shortser som viser halve rumpa. Det har noe å gjøre med at vi skal forholde oss til veldig mange ulike mennesker fra forskjellige kulturer.
Det skal ikke mer til enn å ta på seg en singlet for å unngå ubehagelige diskusjoner med mennesker som ønsker litt mer profesjonalitet.

Anonymous poster hash: 348c8...f0c
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går jo ikke i bikini, hun går i en shorts og en bikinitopp og etter å ha lest tråden så har jeg ennå ikke fått en beskrivelse av verken shortsen eller bikinitoppen. Det kan være veldig varmt ute på sommeren, hvis de er heldige og i barnehagen der mine barn gikk så fikk de gå i shorts. Ingen var uanstendig kledd, noen hadde t-skjorte, andre singlet og på de varmeste dagene brukte de bikinitopp. Men aldri bikini, og det gjør jo ikke hun i barnehagen til TS heller.

Men har man problemer med det så går det sikkert an å ta det opp på en voksen måte med bestyreren i barnehagen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville aldri hentet datteren min i barnehagen iført bikini!! Jeg er sikker på at medforeldre hadde steilet, sånn går man bare ikke rundt offentlig. Man kler på seg (minimalt, for all del) i en sånn stuasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor det er greit for de ansatte å gå kledd slik.

Bikini hører fritid til! Og det har overhodet ingenting å gjøre med hva slags KROPP dama har!! Noen her inne får ta seg en bolle, når argumentasjonen synker til det nivået at man MÅ trekke fram misunnelseskortet.

Anonymous poster hash: e4511...f91

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye snerpete damer her du.

Selvfølgelig er det ikke noe problemer at hun går i en bikinitopp og shorts.

Barn bryr seg ikke om sånt, for dem er kropp naturlig.

Mulig de reagerer på at mannen deres kan se litt boody? :P

Før i tiden fantes det ammer.. Det var ingen som reagerte på det.

Endret av Chevelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...