Gå til innhold

Greit at barnehageansatte går i bikini?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde reagert om det noen gang skjer meg.

Med følgende setning:

"Åh så deilig det ser ut! Bare pass på å smøre deg så du ikke blir brent;)"

Kjenner at det egentlig er ganske bra her til lands når man lager en problemstilling ut av slike ting...

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har ingenting med at de ikke gjør en like god jobb i bikini som i t-skjorte, det sier seg selv at man gjør. Men man er på jobb, da er det greit å kle seg anstendig. Og bikini er ikke anstendig. Man får jo ikke engang gå i bikini i butikken, som kunde! De fleste steder ønsker at man skal dekke til overkroppen.

Singlet og shorts burde holde i lange baner på jobb.

Jeg hadde vært superglad om vi hadde hatt en sommeruniform så jeg hadde sluppet å gå i bukser og genser.

Anonymous poster hash: b6287...c7b
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blyanten

Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?

Anonymous poster hash: e4511...f91

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Så hvis det ikke finnes grenser, er det vel greit for den ansatte å gå toppløs i g-streng? Mange mødre som går sånn rundt på stranden i sommervarmen?

Det er vel ikke noe problem for dere, det heller?

Personlig for meg er det irrelevant. Mine barn ville neppe reagert om de hadde opplevd dette og det er det som er viktig for meg når jeg parkerte dem i barnehagen. Den viktigste kontaktpersonen for mine barn, var en naglebefengt punker med 4 cm pasjehår i flere farger og en haug tattiser; beste barnehageonkelen EVAAA.... :-)

Men det du EGENTLIG trigger på er hva er å anse som bluferdig påkledning.

For meg er dette ett spørsmål om når kler du deg for å dekke til bluferdige deler i forhold til når du kler deg for å vise frem kroppen din. Hvilket inkluderer ett hensyn om HVEM du viser det fram til.

Gitt beskrivelsen din, virket det som hun hadde gjordt ett valg de fleste kunne forholde seg til. HAdde hun stilt i g-streng og toppløs ville hun heller signalisert "se på de fine puppene mine, gjør det deg kåt?" og selv om det neppe ville skape noe ressonans i barnehagen, ville det bare bli feil og rart.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Et veldig profesjonelt antrekk kan vi vel være enig om at det ikke er, men gjør det noe da? Hun er jo ute og leker med barn.

Hadde ikke reagert negativt i det hele tatt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?

Jeg skjønner poenget ditt, men selv ville jeg ikke reagert. Med mindre bikinien var ekstremt liten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde jeg aldri giddet å reagere på så lenge hun gjør jobben sin som hun skal.

Enig. Hadde hun derimot sittet i en solstol og ikke reagert på barn som f.eks gråt o.l, hadde jeg sagt ifra.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hva er problemet, naken kropp er ingenting å skamme seg over!"

Dette handler ikke om skam,men å se litt profesjonell ut på jobben for å representere arbeidet ditt på en positiv måte. Jeg er faktisk glad for de fleste kleskoder..

og la oss ikke glemme hvordan dette kan bli tatt av de strengt muslimske mødre som skal legge fra seg barna i barnehagen. jada,jeg vet at mange i norge ikke gidder å tenke på muslimer mer,eller andre religioner i det hele tatt,men dette handler om barna som kanskje mister muligheten for å sosialisere, lære språk og passe inn i samfunnet.

Vil også legge til at bare fordi man ikke respektere ikke en religion, så syns jeg at man kan ha nok barmhjertighet til å ville hjelpe ungen. Ingen barn er ordentlig religiøse,barn er bare barn, og dette kan frarøve han muligheten for tidlig integrering. Og er det ikke det man vil?

Endret av Blue-Jeans
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Dersom religiøse mødre har problemer med antrekket til de ansatte så må de jo si fra, så regner jeg med at de fleste tar hensyn til det. Det er vel ikke noe poeng å lage problemer som kanskje ikke finnes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden når har det blitt problem å se normal ut på jobb?

Hvis en kiwi butikk ansatt hadde kommet med grønn bikini for å jobbe,så hadde hun blitt sendt rett hjem.. Ser ikke for meg at sjefen hadde sagt "det ser deilig ut,husk solkrem!"

Det er rett og slett noe man ikke gjør på jobb.

Endret av Blue-Jeans
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Siden når har det blitt problem å se normal ut på jobb?

Hvis en kiwi butikk ansatt hadde kommet med grønn bikini for å jobbe,så hadde hun blitt sendt rett hjem.. Ser ikke for meg at sjefen hadde sagt "det ser deilig ut,husk solkrem!"

Det er rett og slett noe man ikke gjør på jobb.

Det er vel forskjell på å være inne og ute? Og hva slags jobb man utfører?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, selvfølgelig hadde det vert ekstra rart med bikini inne. Men for meg handler det om profesjonalitet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det?

Hvorfor er det greit at de som jobber i barnehage går i bikini da? Hva med andre som jobber ute som kelnere som serverer ute. Kan de gå i bikini? Hva med postbudet? Eller parkeringsvakten?

Jeg mener at når man er på jobb så skal man kle seg sømmelig, noe en bikini ikke er annet enn på stranda.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Er det?

Hvorfor er det greit at de som jobber i barnehage går i bikini da? Hva med andre som jobber ute som kelnere som serverer ute. Kan de gå i bikini? Hva med postbudet? Eller parkeringsvakten?

Jeg mener at når man er på jobb så skal man kle seg sømmelig, noe en bikini ikke er annet enn på stranda.

En barnehageansatt er ute for å leke og passe på barn. Det blir noe annet enn en parkeringsvakt. Så ja, jeg mener det er forskjell og jeg hadde ikke brydd meg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det?

Enig :)

Anonymous poster hash: b67ff...25b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jørild

For meg hadde det ikke vært greit. Skillet mellom privat og jobb går for meg ved en tskjorte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hehe, selvfølgelig hadde det vert ekstra rart med bikini inne. Men for meg handler det om profesjonalitet.

En barnehageansatt skal ikke oppføre seg som en kiwiansatt i det hele tatt. En på kiwi skal være proff og håndtere kunder. En barnehageansatt skal ha en personlig relasjon til barna, leke, trøste, tulle, klemme, tørke tårer, bysse i søvn og bli grått på. Barna tjener på at de ansatte oppfører seg mer hjemmekoselig og personlig. De trenger ikke proffe kundebehandlere i uniform.

Anonymous poster hash: f1552...4f9

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun hatt to størrelser for liten bikini topp i tillegg gått rundt i bikinibukse ville jeg ha reagert, ikke ellers.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det?

Du mener grensen for sømmelig går der, jeg har andre grenser. Min nabo som tydeligvis er muslim, mener en svart søppelsekk er minstekrav til sømmelig. Skal vi gå etter en minste felles multiplum, vinner hun. Og lager du kvalm i barnehagen , vinner antagelig du. Men jeg håper du ser at sømmelig ikke er en klart entydig definert begrep, det er avhengig av hvem som observerer.

De andre stillingene du sikter til er, typisk stillinger med uniform; unntaket er servitør og nei, jeg hadde ikke reagert om servitøren gikk i bikini, selv om jeg hadde blitt overasket ettersom det fortsatt er PÅLAGT arbeidsantrekk (i motsetning til vår barnehage ansatte) og jeg ville bli overasket over at det var lovlig.

Endret av Druid
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...