Gå til innhold

Leverte tilbake sønnen.

simsalabim

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest agurk

Fy faen! For å si det mildt!

For det første kjøper man ikke unger som man kjøper andre gaver! Bryllupspresang du gitt! :evil:

Og ikke har man reklamasjonsrett på barn heller! Man tar de man får, og så elsker man dem ubetinget resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk barn selv hadde jeg bare tenkt: uff da så fælt om noe slikt. Nå kjenner jeg at jeg blir KVALM! Tenk at voksne folk kan ødelegge et barn slik? Fem år gammel får du vite at mamma og pappa ikke er mamma og pappa på ordentlig - og attpåtil sender de deg bort!! Sånne folk burde....ja, jeg vet ikke. Jeg blir så sint!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var: herregud, er det mulig?

Blir forbannet av slikt :evil:

Men har hørt om andre adoptivforeldre som etter hvert har fått egne barn og totalt oversett adoptivungen etter det.

Fy skam. Gal verden vi lever i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tusjen

Stakkars unge.. :( Det burde jo ikke vært lov til å levere ham tilbake.. Skjønner ikke hvordan de greier det en gang..

tusjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Stakkars barn!!

De foreldrene burde forøvrig mistet foreldreretten til den biologiske datteren også...Dette var da vel godt nok bevis på at de aldri burde vært foreldre.. :evil:

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. er det sant? Eller er det bare agurktid i avisen?

.. det slo meg også... Det er bare for drøyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig at noen bare kan finne på å gjøre sånt! Menman må ikke så langt for å se lignende. Det er fosterbarn i norge som har vært i fosterhjemmet siden de var veldig små og plutselig får de egne barn og vekk med fosterbarna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt forferdelig. :evil: Jeg finner ikke ord. Noen mennesker er bare så helt for j......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Leste det samme i en svensk avis. Det er ingen historie som er bekreftet. De refererte fra en polsk avis og barehjemsrep.

Sto også at saken skulle opp til domstolene den 20 juni i polen.

ville tro at svenske myndigheter hadde reagert om historien var kjent?

Det er jo ikke lov å gi bort sitt eget barn og forlate det i et fremmed land. enten det er biologisk eller adoptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nettopp sett en dansk dokumentar om par som ikke kan få barn selv og derfor velger å adoptere. Dokumentaren går over flere deler, og jeg så tilfeldigvis forrige del sist uke også.

Noe jeg reagerte veldig på var (de fleste) parenes holdninger til det å adoptere:

"Endelig skal vi kunne få oppfylle omgivelsenes forventninger til oss som par"

Dette uttalte det ene paret, og jeg reagerte sterkt negativt til dette utsagnet. Det er da vel ikke derfor man får barn!!? Og langt mindre derfor man velger å adoptere?? Jeg trodde (og mener selv) at dersom man velger å adoptere et barn er det fordi man har et dypt og inderlig ønske om å få kunne hjelpe et barn som selv ikke har foreldre og som nettopp ønsker seg et stabilt hjem med egne foreldre!

Generelt sett kommer det frem det ene egoistiske utsagnet etter det andre i denne dokumentarserien, og jeg har sett på det hele med en liten vond følelse inne i meg. Jeg synes det virker som om årsakene til at man ønsker å adoptere ikke alltid er helt legitime -men, så mener jeg også at det svært ofte skinner igjennom hos de som får egne barn at årsakene til at de nettopp ønsker seg barn kanskje ikke er helt legitime hos dem heller.... Det er faen meg mye egoisme ute og går blant folk!!!

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt forkastelig. Jeg synes nesten de burde bli fratatt datteren sin også. Slikt gjør man bare ikke! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde (og mener selv) at dersom man velger å adoptere et barn er det fordi man har et dypt og inderlig ønske om å få kunne hjelpe et barn som selv ikke har foreldre og som nettopp ønsker seg et stabilt hjem med egne foreldre!

Jeg tror faktisk at adopsjonsbyråene ville se det svært negativt om man ønsker å adoptere for å hjelpe, det er ikke slik det skal være. Man ønsker å adoptere fordi man vil ha barn.

En ting jeg reagerte på i den serien er hvordan den ene kvinnen etter tildeling satt og gråt over at hun aldri ville få føle hvordan det var å være gravid. Jeg trodde da virkelig at et minimumskrav for å få adoptere er at man har bearbeidet slike følelser på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...