Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg og min samboer har et stort problem som lyder som så: Hver gang jeg vil prate eller diskutere noe som har med oss to å gjøre, så sier hun at hun ikke orker å prate eller diskutere. Dette medfører at jeg blir helt satt ut og jeg blir irriter/fortvilt og skuffet, noen ganger blir jeg sint og kan heve stemmen og si dumme ting.

Når jeg har fått sagt mitt sier hun jeg bare skal flytte ut.

Dette skjer ca. hver 14 dag. Jeg opplever at problemene eller tema jeg vil ta opp bare blir forsterket når hun ikke vil prate.

Uansett vil hun aldri prate om oss 2 for da mener hun det bare blir bråk, som det noen ganger har blitt.

Hva skal jeg gjøre? bare flytte ut eller.... som jeg har fått beskjed om så mange ganger.

Jeg sa en gang til henne at taushet er en form for vold, men det skulle jeg selvfølgelig ikke ha sagt, da hun ble sint og bare snudde ryggen til meg og la seg i sengen, noe som hun gjør annen hver gang og der sitter jeg som et spørsmålstegn atter en gang.

Familie rådgiver vil hun ikke til.

HJELP

Anonymous poster hash: cf215...0fe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg og min samboer har et stort problem som lyder som så: Hver gang jeg vil prate eller diskutere noe som har med oss to å gjøre, så sier hun at hun ikke orker å prate eller diskutere. Dette medfører at jeg blir helt satt ut og jeg blir irriter/fortvilt og skuffet, noen ganger blir jeg sint og kan heve stemmen og si dumme ting.

Dette skjer ca. hver 14 dag. Jeg opplever at problemene eller tema jeg vil ta opp bare blir forsterket når hun ikke vil prate.

Uansett vil hun aldri prate om oss 2 for da mener hun det bare blir bråk, som det noen ganger har blitt.

Hva skal jeg gjøre? bare flytte ut eller.... som jeg har fått beskjed om så mange ganger.

Jeg sa en gang til henne at taushet er en form for vold, men det skulle jeg selvfølgelig ikke ha sagt, da hun ble sint og bare snudde ryggen til meg og la seg i sengen, noe som hun gjør annen hver gang og der sitter jeg som et spørsmålstegn atter en gang.

HJELP

If love hurt, it wont work

Anonymous poster hash: edfa7...48b

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var sånn. Han gjorde det slutt hver gang det skjedde noe han ikke likte. Og da er det snakk om en krangel over bagateller, eller at han ikke fikk viljen sin. (Det var aldri noe utroskap i bilde). Det endte med at jeg sa at om han sier at det er slutt en gang til, så går jeg. Han sa det igjen, og jeg gikk!

Det tærer på å få høre sånt hele tiden.

Skrevet

Jeg var sammen med en mann som var sånn. Han gjorde det slutt hver gang det skjedde noe han ikke likte. Og da er det snakk om en krangel over bagateller, eller at han ikke fikk viljen sin. (Det var aldri noe utroskap i bilde). Det endte med at jeg sa at om han sier at det er slutt en gang til, så går jeg. Han sa det igjen, og jeg gikk!

Det tærer på å få høre sånt hele tiden.

Overtok du eksen min?

Høres nesten sånn ut, dvs min eks var av samme ulla.

Jeg har lært, aldri igjen!

Gjest Malanthor
Skrevet

Hun høres veldig vanskelig og ha med og gjøre. :kosteskaft:

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hei alle sammen!

HJELP

Slutt med å hev stemmen og si dumme ting. Dessuten er dette vagt. Hva er du så ivrig på å diskutere?

Skrevet

En som bearbeider konflikter med å rope og en som gjør det ved å trekke seg unna kommer neppe særlig langt uten en utrulig god kommunikasjon seg imellom, noe dere tydeligvis ikke har. Dere kan gå i parterapi for å lære hvordan dere skal snakke sammen. Om dere er villige til å ta det så langt.

AnonymBruker
Skrevet

Huff TS, føler med deg.

Eksen min var slik, han gjorde det vel slutt en plass mellom 50-100 ganger. Men jeg fant meg leilighet bak ryggen på han, kom hjem og han sa at skulle jeg være så sløv på å holde avtaler (jeg kom en time forsinka hjem etter visninga) så kunne jeg bare flytte. Fint det sa jeg, jeg drar neste onsdag.

Det går ikke å leve slik i lengden, det er null trygghet i et slikt forhold.

Anonymous poster hash: f1b7a...f6c
  • Liker 1
Skrevet

Overtok du eksen min?

Høres nesten sånn ut, dvs min eks var av samme ulla.

Jeg har lært, aldri igjen!

Haha, kanskje det. Dette er mange år siden, men jeg lærte av det. Kanskje han gjorde det også;)

Skrevet

Slutt med å hev stemmen og si dumme ting. Dessuten er dette vagt. Hva er du så ivrig på å diskutere?

Skjønner han godt. Om min mann ikke var interessert i noe kommunikasjon, så hadde nok jeg hevet stemmen også. Han trenger hjelp til å finne ut hva han skal gjøre. Dama gjør det slutt hver 14. Dag. Jeg synes ikke han er vag, det er ganske tydelig hva han spør etter her.

Skrevet

Jeg hadde tatt henne på ordet. Hvis man aldri kan snakke om noen ting uten at den ene truer med å slå opp ser jeg ikke poenget med å være sammen. Tror også jeg hadde blitt frustrert og hevet stemmen etter hvert, hvis jeg aldri opplevde å bli hørt eller kunne diskutere som voksne mennesker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville krevd familierådgivning, eller så gikk jeg for godt!

Et forhold der ingenting kan snakkes om, er et håpløst forhold.

Anonymous poster hash: 9901a...02f
Gjest Sala21
Skrevet

Noen er rett og slett redd for å snakke om ting, kanskje fordi de vet at det ligger noe og plager, også vet de ikke helt hvordan de skal takle det eller gå frem. Men det du kanskje kunne gjort, var å spørre henne om dere kunne sette av en kveld til å snakke sammen fordi du har behov for det.

Det er viktig at man tar kommunikasjon i et forhold alvorlig.

Jeg og min kjære har også slitt en del med noen av disse tingene. ikke at en av oss gjorde det slutt, men jeg syntes det var så vanskelig å ta opp ting at han måtte dra det ut av meg, og han på sin side, når jeg tok opp noen ting ble litt i denne forsvarsposisjon.

Men vi har snakket OM disse problemene og funnet gode løsninger så nå snakker vi fint sammen. Det er på en måte slike ting man må lære seg sammen i et forhold.

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres kofliktsky ut. Og om du da hever stemmen og begynner og rope, forstår jeg hvorfor hun ikke vil bo med deg.

Dere må jobbe sammen om dette, hun må lære seg å kunne snakke om problemer, og du må roe deg, ikke rope og si stygge ting. Klarer dere ikke dette, så kan dere jo ikke bo sammen.

Anonymous poster hash: 297cf...023

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...