Gå til innhold

Vanskelig situasjon, vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samboer jeg har vært sammen med i 3 år. Vi har det veldig fint sammen. For min del er nok forelskelsen borte for lengst, til tross for at jeg er svært glad i ham. Vi har det veldig morsomt, jeg kan virkelig stole på ham og han har aldri gjort meg noe vondt.

Jeg har til tross for dette fått følelser for min ekskjæreste. Han var min store kjærlighet, og det ble slutt fordi han jobbet i forsvaret, og vi så hverandre for sjelden. Dette er en mann jeg virkelig kan tenke meg å dele livet mitt sammen med, og vi kjenner hverandre svært godt gjennom mange år. Nå er situasjonene våre annerledes og jeg savner han så veldig. Jeg har ikke vært utro eller tenkt på å være utro, selv om jeg har møtt ham flere ganger den siste tiden.

Tanken på å gjøre det slutt med min nåværende kjæreste er så vanskelig fordi det ikke er ham som er problemet. Jeg har så lite lyst til å såre ham og å ha disse følelsene for en annen gir meg så dårlig samvittighet.

Har noen vært i lignende situasjon og hvordan løste du i så tilfelle problemet?

Anonymous poster hash: 85209...629
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke møt eksen din da. Du mater jo forelskelsen på den måten der. Slemt overfor din samboer.

• Liker 1
Gjest doktor
Skrevet

Ingen andre kan løse det her for deg. Du er kastet ut i kosmisk ubalanse og må finne veien hjem selv.

Jeg har en samboer jeg har vært sammen med i 3 år. Vi har det veldig fint sammen. For min del er nok forelskelsen borte for lengst, til tross for at jeg er svært glad i ham. Vi har det veldig morsomt, jeg kan virkelig stole på ham og han har aldri gjort meg noe vondt.

Jeg har til tross for dette fått følelser for min ekskjæreste. Han var min store kjærlighet, og det ble slutt fordi han jobbet i forsvaret, og vi så hverandre for sjelden. Dette er en mann jeg virkelig kan tenke meg å dele livet mitt sammen med, og vi kjenner hverandre svært godt gjennom mange år. Nå er situasjonene våre annerledes og jeg savner han så veldig. Jeg har ikke vært utro eller tenkt på å være utro, selv om jeg har møtt ham flere ganger den siste tiden.

Tanken på å gjøre det slutt med min nåværende kjæreste er så vanskelig fordi det ikke er ham som er problemet. Jeg har så lite lyst til å såre ham og å ha disse følelsene for en annen gir meg så dårlig samvittighet.

Har noen vært i lignende situasjon og hvordan løste du i så tilfelle problemet?

Anonymous poster hash: 85209...629

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært i samme situasjon, men jeg har en god venninne som har. Hun var gift, da hun omsider fikk tilbake følelsene for exen sin. Dette var også hennes store kjærlighet.. Hun skilte seg fra mannen, og ble sammen med exen...

Anonymous poster hash: 3a454...046
Skrevet

Kan du leve uten begge eller er det en av de som du ikke kan se for deg et liv uten? Der er svaret ditt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det slik at det er ekskjæresten din du egentlig, innerst inne, har mest lyst å dele livet ditt med. Hvis dette er tilfellet, bør du vel kanskje bare finne ut om det er noen mulighet for at det kan bli dere.

Jeg vet ikke i hvilke sammenhenger du møter eksen. Men det må vel være mulig, på en eller annen måte, å finne ut om han føler det samme. Altså at det er deg han vil ha. Om det viser seg å være tilfelle, vil jeg si at det rette er å følge hjertet ditt (au, klisjéfrase) og satse på eksen. Ellers vil du alltid lure på "what if.."

Om han derimot ikke har like sterke følelser for deg, er det nok på tide å slå fra seg drømmen, move on, og konsentrere deg fullt om samboeren din. Dette vil jo innebære å stenge eksen ute av dagliglivet ditt.

Og alt dette uten at din nåværende samboer får vite noe underveis, selvfølgelig :sove:

Anonymous poster hash: ce2dd...6da
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal gjøre det slutt med din nåværende kjæreste, for han fortjener å ha noen som virkelig elsker han. Om det for din del blir noe med eksen vil jo vise seg i ettertid. Er i hvert fall utrolig dårlig gjort å holde på din nåværende som backup i tilfelle det ikke blir noe med eksen...

Anonymous poster hash: dc8d7...a7c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du tenke godt på!

Jeg hadde det som deg, det er en helt forferdelig følelse! Jeg tråkket så veldig feil, og angrer bittert i dag.

Lang historie kort... Traff en mann jeg ble veldig forelsket i, men av forskjellige årsaker, ble det ikke oss den gang. Jeg fikk senere sammboer og barn, men kunne ikke helt slutte å tenke på denne mannen. Jeg var ærlig med sammboer noe som førte til at vi gikk fra hverandre. Jeg følte jeg hadde gjort et godt valg... før virkeligheten traff meg midt i fleisen... Han jeg hadde lengtet etter var ikke som jeg trodde (som regel er det sånn) og nå, ja nå er jeg alene (til pass for meg) mens jeg savner verdens beste mann, han som er faren til barna mine, men som jeg selv, i et anfall av egoisme både såret og gikk fra. Jeg har lært enormt mye av dette, men kan ikke si det er lett å leve med :(

Anonymous poster hash: 64915...b73

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...