sunshiny Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Hei! Har en 2 år gammel innekatt som vanligvis har vært i fin form. Men nettopp når hun satt og spiste, merket jeg at hun plutselig satt i ro og bare skalv/vugget litt med kroppen. Hun vil ikke stå. Jeg har prøvd å løfte henne og sette henne på beina, men da "vugger" hun litt med kroppen og legger seg ned akkurat der jeg setter henne Hun maler likevel når jeg koser med henne. Noen som har opplevd dette med deres katter? Hun gikk akkurat et lite stykke idet jeg skriver, og hun vugget litt når hun gikk bort og satte seg under et skrivebord. Håper noen kan hjelpe meg med råd eller erfaringer før jeg evt drar til dyrelege med henne, jeg er livredd for at det skal skje noe med fine pusia mi:(
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Sover hun mye? drikker og spiser? Er hun oppmerksom på bevegelser? Følger hun lyd med ørene eller hodet? Følger hun fingeren din om du beveger den fram og tilbake foran henne? Kan hende hun har fått slag eller drypp. Anbefaler å ringe veterinær så snart som mulig for å få henne inn til undersøkelse. At hun trekker seg unna og gjemmer seg under bord og stoler er tegn på at noe er galt og at hun ikke føler seg trygg. Katter kan også male når de er redde eller usikker. Endret 20. mai 2014 av Lindiana
sunshiny Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Sover hun mye? drikker og spiser? Er hun oppmerksom på bevegelser? Følger hun lyd med ørene eller hodet? Følger hun fingeren din om du beveger den fram og tilbake foran henne? Kan hende hun har fått slag eller drypp. Anbefaler å ringe veterinær så snart som mulig for å få henne inn til undersøkelse. At hun trekker seg unna og gjemmer seg under bord og stoler er tegn på at noe er galt og at hun ikke føler seg trygg. Katter kan også male når de er redde eller usikker. Vi har snakket med vet, og han sa at vi skulle se det an til imorgen. Hun har ligget sammen med meg på sofaen da jeg satt henne der, fordi hun ikke orket å røyse seg. Det hvite "øyelokket" har vært mer synlig enn vanlig merket jeg, vanligvis ser jeg det bare når hun akkurat våkner. Tidligere idag knuste jeg et glassfat, men jeg var veldig nøye med å koste og støvsuge hele golvet og gulvteppet, men er jo redd for at hun kan ha fått i seg en liten bit fordeom. Hun ligger vanligvis bare der vi setter henne ned fordi hun ikke orker å gå noe. Men jeg fikk i henne litt mat da jeg tok noen biter tørrfor med handa til henne, og da slukte hun det i seg. Etterpå prøvde vi å leke litt med henne og vi fikk henne interessert i fiskestangleken, hun småjogget litt etter den og hoppet litt og prøvde å fange den. Men så fort vi stopper å leke legger hun seg ned og blir der, og det hvite kommer litt frem igjen. Hun ligger på gulvet nå der vi sluttet å leke med henne. Hun reagerer litt treigt på ting hun vanligvis reagerer på, men hun rører på ørene etter lyder og slikt. Tar gjerne imot hvis noen har flere innspill! Endret 20. mai 2014 av sunshiny
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Lenge siden hun har fått ormekur? Det hvite øyelokket er ofte et tegn på innvollsorm, men synes det virker rart om hun blir så slapp av orm.
sunshiny Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2014 Lenge siden hun har fått ormekur? Det hvite øyelokket er ofte et tegn på innvollsorm, men synes det virker rart om hun blir så slapp av orm. Hun fikk vel ormekur da hun fikk ny vaksine i starten av februar i år. Og så fikk hun en ekstra ormekur gangen før i juli ifjor, da hun plagdes med dårlig mage og vet trodde det kunne hjelpe med ny ormekur.
maria b Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Jeg synes du bør dra til veterinær raskt. Høres ut som det er noe nevrologisk. Kan hun ha slått seg i hodet f.eks?
Minya Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Jeg synes også det høres ut som hun kan ha fått seg et kakk i hodet av noe litt for hardt. For å være på den sikre siden ville jeg dratt til veterinær så fort som overhodet mulig for å fått sjekket om det var noe nevrologisk eller annet potensielt farlig. *NM i hønemor*
sunshiny Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Jeg synes også det høres ut som hun kan ha fått seg et kakk i hodet av noe litt for hardt. For å være på den sikre siden ville jeg dratt til veterinær så fort som overhodet mulig for å fått sjekket om det var noe nevrologisk eller annet potensielt farlig. *NM i hønemor* Hei dere! Jeg og samboeren delte på å sitte oppe og passe på henne i natt. Hun ble bedre rundt 3-tiden i natt, da hun plutselig reiste seg fra fanget mitt og gikk til matskåla og spiste selv. Hun spiste forsiktig, med pauser mellom hver "porsjon", og hun gikk også på do (alt normalt der). Hun gikk helt normalt nå, men litt forsiktig Etterpå tok jeg frem fiskestangleken hennes for å sjekke interessen, og hun begynte å småjogge litt etter den og prøvde å fange den og hoppe etter den, fremdeles litt treig og forsiktig. Hun klatret også opp til vinduet for å snike på fuglene utfor. Samboeren min tok over kl 4, og hun hadde vært helt normal til morgenen Vi ringte veterinæren klokka 8 imorges og fortalte hvordan hun hadde vært igår kveld og i natt, men at hun var blitt nesten helt normal utover natta og morgenen. I dag har hun vært absolutt HELT seg selv, hun har spist mye, drukket vann og gått på do som normalt. Hun har lekt mye med oss, løpt frem og tilbake og ifra oss og jaktet på oss og lekene hennes på gulvet - akkurat som hun bruker å gjøre hver dag, og hun var veldig kosen og løp til gangen da samboeren min kom hjem etter noen timer ute - akkurat som hun bruker å gjøre Så hun har vært helt normal i hele dag, og vi er så glade for det! Vi har ikke vært hos veterinæren idag, da de sa at vi heller kunne se det litt an, siden hun har vært som normalt. Så vi skal følge med henne i dagene fremover, og håper på at hun ikke blir dårlig igjen! Var helt grusomt å se henne syk og dårlig :'( Akkurat nå leker hun som tulling med en av favorittlekene, en plysjmus med bjelle inni Edit: Jeg har ikke merket at hun har slått hodet sitt, jeg satt hjemme fra klokken 4 og utover kvelden, og det var ca i 9-tiden hun startet å skjelve og slikt. Jeg gikk og dusjet før hun begynte å bli merkelig, men hun satt akkurat på samme plass i vinduet når jeg kom ut av dusjen og i stuen. Endret 21. mai 2014 av sunshiny 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå