AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Hei! Hører det er mange som sier at det skal mye til for å få virus på Mac.. Men jeg tror likevel at jeg har fått det. Uansett hvilken side jeg er på, så åpnes det alltid pop-up vinduer, med alt fra "gratulerer du har vunnet..." forskjellige spill, betson reklamer, og stemmer som foteller meg hvordan jeg feks kan tjene lette penger.. Dette kommer opp når jeg trykker på forskjellige ting, feks når jeg trykket på "opprett enme" her eller egentlig hva som helst. Det ligger også masse forskjellige annonser på sidene på det jeg er inne på.. (ikke de vanlige annonsene som er der) Feks om jeg trykker inn for å se på et bilde av noen på facebook, så kommer det også forskjellige "annonser" mellom navnet på personen og eventuell tekst til bilde.. Trykket på et tilfeldig bilde på facebook nå og fikk opp "Anna ringer" også bilde av en dame.. Det er også lagt inn linker i ord (også på hvilken som helst side) Feks, det jeg ser her nå, så er det en liten grønn pil/symbol og understrek under ordet laste, som det står her "Du kan laste opp 4,5MB med filer...." Da er altså ordet laste understreket, og hvis jeg fører pilen min over der, så kommer det opp "Download real player now" Itillegg, blir jeg noen ganger bare sendt videre til en sånn annonse side, mens jeg feks leser en artikkel på vg, uten at jeg har trykket på noe. Veldig dårlig forklart og sikkert noe mer jeg har glemt også. Men får jeg fjernet dette på en måte selv, i så fall hvordan? eller må jeg sende den inn? Takk for eventuelle svar! Anonymous poster hash: 74100...72a
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Du har nok fått noe på maskinen ja, finn noe her å rense den med.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 okei, men hvordan/hva skal jeg rense macen med? Og hvordan kan jeg vite at det ikke er enda et virus program ? Anonymous poster hash: 5d6a5...d39
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Er forresten Sophos et sikkert program som jeg kan skjekke om jeg har virus i? Anonymous poster hash: 5d6a5...d39
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Er forresten Sophos et sikkert program som jeg kan skjekke om jeg har virus i? Anonymous poster hash: 5d6a5...d39 Prøver å laste ned Sophos nå, men så kommer det: an incompatible product is installed . This software cannot be installed over the existing installation. No changes were made to the existing installation. Hva nå? det skal ikke være lett Anonymous poster hash: 5d6a5...d39
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #6 Skrevet 21. mai 2014 Lastet du den ned fra den siden her? http://www.sophos.com/en-us/products/free-tools/sophos-antivirus-for-mac-home-edition.aspx Hvis du bruker Firefox kan du installere sikkerhetsaddons. Da vil jeg anbefale at du legger ved følgende: Adblock Plus (da slipper du pop-ups), BetterPrivacy (renser vekk cookies du ikke trenger), Bluhell Firewall (ekstra brannmur, men på Firefox og ikke på selve maskinen), Facebook Phishing Protector, NoScript. Anonymous poster hash: bb338...6bb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #7 Skrevet 21. mai 2014 Fikk lastet ned Sophos, men den fant ingen trusler.. Men, lastet ned noen av de andre du la til der også, og får nå ingen pop-ups! Tusen takk for det!! Anonymous poster hash: 5d6a5...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå