Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jada, jeg vet, alt mulig, de er like forskjellige som alle andre...

Men jeg er superkresen og vi skal være der i to uker. Er helt avhengig av knekkebrød.

Selger de Wasa i matbutikkene der nede? Og vanlig Jarlsberg?

Anonymous poster hash: 4f326...344
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De selger ikke Wasa, men et annet type knekkebrød Jüdenbrot.

Anonymous poster hash: c5a8c...8e9
Skrevet (endret)

Jarlsberg er norsk. Du skal til Tyskland, hvor de har tyske matvarer. Jarlsberg, er ikke tysk.

De har ost.

Edit:

JA, DE HAR JARLSBERG I TYSKLAND.

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Gjest Idollet
Skrevet

De selger ikke Wasa, men et annet type knekkebrød Jüdenbrot.

Og så litt heil-mjelk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De selger Jarlsberg i Tyskland. Jarlsberg ost er faktisk en kjent norsk eksportvare. Wasa knekkebrød derimot kan du bare glemme, men de har som sagt noe som ligner, som går som hakka møkk i Tyskland. Jüdenbrot.

AnonymBruker
Skrevet

Han jeg ble kjent med spiste bare ost....Gjerne de med litt smak.

Anonymous poster hash: 2e09a...0a3
AnonymBruker
Skrevet

Jarlsberg er norsk. Du skal til Tyskland, hvor de har tyske matvarer. Jarlsberg, er ikke tysk.

De har ost.

Vet du hva du svarer på nå? :P

Anonymous poster hash: d8a07...e88

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva du svarer på nå? :P

Hahaha, jeg fant ikke jarlsberg når jeg var i Tyskland de 10 forrige gangene, men alright! De har jarlsberg nå tydeligvis :P

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, jeg fant ikke jarlsberg når jeg var i Tyskland de 10 forrige gangene, men alright! De har jarlsberg nå tydeligvis :P

Hehe. :nigo:

Skrevet

De har hatt det siden 70-tallet :) Kan uansett godt hende det er litt som her (UK) at det ikke nødvendigvis finnes i alle butikker, men mest i de med større utvalg.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jada, jeg vet, alt mulig, de er like forskjellige som alle andre...

Men jeg er superkresen og vi skal være der i to uker. Er helt avhengig av knekkebrød.

Selger de Wasa i matbutikkene der nede? Og vanlig Jarlsberg?

Anonymous poster hash: 4f326...344

wienerschnizel og sauerkraut. Hehe bei det er vel gjerne middag. Aner ikke hva de spiser igrunn.
Gjest BettyBoop
Skrevet

De har ost.

duh. Jarlsberg er populært internasjonalt. De solgte det i australia.
Skrevet

De har både Jarlsberg og Wasa hos den lokale Rewe butikken (= Meny) her hvor jeg bor. Du får det garantert hos de superstore matbutikkene i utkanten av byene. Har sett flere Tine produkter, blant annet Smørfrisk, Gubrannsdalsost og de allerede nevnte ovenfor.

Den tyske frokosten varierer, men det er nomalt med mye bedre brød enn i Norge, og ostene holder langt større kvalitet. Bra syltetøy og honning har de og. I Bayern spiser de ofte hvit pølse med sterk sennep (og øl som drikke) til helgefrokostene

Skrevet (endret)

duh. Jarlsberg er populært internasjonalt. De solgte det i australia.

De selger også Jarlsberg på Walmart i L.A, dersom det er interessant for deg å vite.

Som sagt, jeg har ikke vært i Tyskland på x antall år, I could not know. duuh.

Endret av dillyduzit
Gjest BettyBoop
Skrevet

de har iallefall goudaost. Dvs vanlig gulost
Skrevet

Småbarn og nyfødte lam. Det er det de spiste der jeg var. Ellers finnes det mat i alle varianter. MAT.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De har ost.

De har Jarlsberg i Tyskland.

Anonymous poster hash: 1df27...22b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...