Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine barns besteforeldre, barnefars foreldre har et alkoholproblem. De drikker alkohol hver dag, og blir beruset hver gang. I helgene er det værst. De drikker når vi kommer på besøk og tar ikke hensyn til at barna er våkne eller sover. Jeg har prøvd å sagt det på en grei måte at jeg ikke syns det er greit at de drikker når vi er hjemme med barna, men de bagateliserer det og mener de må få lov til å kose seg selv om vi er der på besøk..

Vet ikke helt hvordan jeg skal gripe an denne siutasjonen.. De vet jo selv at de drikker mer enn gjennomsnittet, men de ser ikke på det som et problem, siden de fungerer i jobbene sine og gjør det de skal..

Har vurdert å stille dem ulitmatum, men er usikker...

Noen råd å komme med?

Anonymous poster hash: fc15e...1a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen alkohol når dere er der med barna, synes jeg burde vært et krav i denne situasjonen. Hadde de nå tatt et glass vin og forholdt seg rolig hadde det vært en annen ting.

Skrevet

Hva sier mannen din til dette da? Hvis han ikke forstår problemet, ville jeg gjort noe slikt:

Mannen: Skal vi reise på besøk til foreldrene mine?

Meg: Om vi skal dra på fest? Jeg må bare undersøke om vi får barnevakt for helgen først, hvis ikke får du dra alene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bedt de vente med alkoholen til besøket var over, hvis de ikke har et alkoholproblem så burde det ikke være vanskelig. Se hva de sier da.....

AnonymBruker
Skrevet

De har jo et alkoholproblem, men de mener det ikke er skadelig for barna å se de drikke. I små mengder hadde jeg tolerert det, et eller to glass, men de tømmer i seg flaske på flaske og drikker i tillegg vodka og andre sterke pinner. De blir jo ikke driiita å sjauer og styrer, men jeg ser jo på barna at de blir usikre ift hvilken sinnstilstand de er i. Vil ikke såre de heller..

Anonymous poster hash: fc15e...1a5
Skrevet (endret)

La være å dra på besøk.

Psykisk mishandling av unger på utsette dem for slikt!

Endret av Betasuppe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...