Gå til innhold

Frosne blåbær, hva er trygt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På Kiwi står det over frosne blåbærene fra Elorado at de må kokes i 1min før de kan spises, men jeg vil ha frosne blåbær, kan jo ikke koke de, for å så fryse de igjen..

Så jeg fant Rema1000 Blåbær, er disse trygge å spise?

Nå vet ikke jeg hvorfor man skulle koke bærene til Elorado, men var noe med at de kanskje ikke er plukket i Norge, om det er snakk om å forhindre sykdom eller allergi det vet jeg ikke..

Så hvilke frossne blåbær kan man bruke som er trygge? Har jo gått greit så langt med Elorado sine, men nå ble jeg selvfølgelig litt skremt da :fnise:

Går Rema1000 sine fint? Står ikke hvor de er plukket ifra ..

Hvilket merke bruker dere?

Anonymous poster hash: 8eafb...02a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette er standarden for alle selskaper. De du kjøper på Ultra skal også kokes før bruk (uansett hvilket merke det er, de har selv satt opp skilter på frysediskene). Selv er jeg ikke så flink til å følge akkurat den rettningslinjen, men... :rolleyes:

AnonymBruker
Skrevet

Det tryggeste er å gå i skogen og på fjellet i sommer og plukke selv. Som en bonus får du frisk luft og mosjon.

Anonymous poster hash: 7de2d...6be
  • Liker 1
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Må man egentlig koke bærene? Næringsstoffene forsvinner jo da.

Det skulle vel holde å bære tine bærene.

Skrevet

Men, hva godt skulle det gjøre å tine bærene? Grunnen til at de skulle kokes var vel fordi bakteriene dør ved en viss temperatur, altså høyere enn romtemperatur:-)

Skrevet (endret)

FYI :)

"Det er ikkje lengre mistanke til smitte frå importerte fryste bær i den norske marknaden. Kokerådet knytta til utbrotet er no oppheva."

Endret av pippip
Skrevet

Men, hva godt skulle det gjøre å tine bærene? Grunnen til at de skulle kokes var vel fordi bakteriene dør ved en viss temperatur, altså høyere enn romtemperatur:-)

Trenger man egentlig å bry seg om det er bakterier så lenge det ikke er hepatitt A i de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...