Gå til innhold

Spiste salat i bulgaria

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter i skrivende stund i sunny beach på restauranten fat cat, har akkurat spist kylling med salat og har verdens verste noia når det kommer til salaten. Hva er det verste som kan skje om man spiser det? Den inneholdt salat, agurk og gulrot..

Anonymous poster hash: 329f7...b38

Videoannonse
Annonse
Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Jeg spiste salat i Tyrkia, selv om jeg ble advart, og det gikk helt fint. Tror det går bra sålenge grønnsakene ikke har ligget fremme, eller noe. Det verste som kan skje er vel at du får matforgiftning.

AnonymBruker
Skrevet

Vi var også ganske "redde" for salaten når vi bl.a var i Tyrkia sist. Men den så så fristende ut at vi spise masse salat likevel, gjennom hele ferien. Skjedde absolutt ingenting. Det verste som kan skje er vel magevondt og diare.

Anonymous poster hash: a257a...98e
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å ta et godt tilskudd av melkesyrebakterier (f.eks. Imodium) når du skal reise på ferie i utlandet, og også helst en uke eller to før. Dette gjør at du blir mer motstandsdyktig overfor en evt. matforgiftning, og at du vil sannsynligvis unslippe en del ubehag vedr. dette.

Anonymous poster hash: e8bf0...c7b
  • Liker 1
Skrevet

Hvis noe ser mistenkelig ut, spiser jeg den ikke. Sånn er det bare. Så reiser jeg ikke til steder hvor jeg er kritisk til hygienen da.

AnonymBruker
Skrevet

I Bulgaria ville jeg ikke bekymret meg.

Hadde jeg reist til India, derimot.....

Anonymous poster hash: 472d1...1d2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å ta et godt tilskudd av melkesyrebakterier (f.eks. Imodium) når du skal reise på ferie i utlandet, og også helst en uke eller to før. Dette gjør at du blir mer motstandsdyktig overfor en evt. matforgiftning, og at du vil sannsynligvis unslippe en del ubehag vedr. dette.

Imodium stopper vel akutt diare, ikke forebygger. Med Idoform kan være lurt å ta på forhånd, fins flere typer på apoteket.

Anonymous poster hash: 6b692...770

• Liker 4
Skrevet

De fleste ferie områdene har god matsikkerhet, så så lenge det ikke er fra en midleridig bod på stranda, skal du bare slappe av.

Det handler om kunnskap og matsikkerhet på kjøkkenet så worst case er rimelig stygg, men stort sett risikerer man kun litt diare hvis ting ikke er vasket godt nok og magen er følsom.

Landet er kjent for gode råvarer, så fra det ståstedet er det trygt.

AnonymBruker
Skrevet

Å spise salat går helt greit. Så lenge du har tilgjengelig en buttplugg du kan tette rumpa med. Så ikke alt renner ut igjen..

Anonymous poster hash: f40d6...b41
AnonymBruker
Skrevet

Imodium stopper vel akutt diare, ikke forebygger. Med Idoform kan være lurt å ta på forhånd, fins flere typer på apoteket.

Anonymous poster hash: 6b692...770

Takk for at du rettet på dette. Det var Idofrom jeg mente selvsagt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Imodium hører med til reiseapoteket på samme måte som sunn fornuft gjør det. Blir litt oppgitt av nordmenn som tror at alt sør for Danmark og øst for Tyskland er farlig å spise. Bruk smaks- og luktesansen før du gafler i deg.

Anonymous poster hash: 4fbcb...6f5
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...