AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Jeg blir oppfattet som overlegen, tilbaketrukket og høy på pæra. Jeg har ikke lyst til å bli oppfattet som det.... Jeg er en ganske sosial jente, som elsker å sosialisere med all slags folk, elsker å bli kjent med nye mennesker, men en eller annen grunn blir jeg tilslutt oppfattet som overlegen, tilbaketrukket og høy på pæra... Hvordan kan jeg slutte å være høy på pæra og overlegen?? Anonymous poster hash: d66fe...8c5
Doge Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hva tror du det er som gjør at folk oppfatter deg sånn?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Har fått høre den der, jeg også. Det umiddelbart enkleste og mest effektive du kan forandre, er: Smil oftere! :-) :-) :-) Alle mennesker fremtrer som mer positive, tilgjengelige og vennligsinnede når vi smiler. Anonymous poster hash: 6a1b0...8b8 1
Gjest Steamboat Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Some people assume I am quiet, boring, or shy, without ever realizing that I just don't like them. 4
Gjest .-L-. Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Vis interesse for andre folk og det de gjør, da blir du ikke oppfattet som overlegen 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Har fått høre den der, jeg også. Det umiddelbart enkleste og mest effektive du kan forandre, er: Smil oftere! :-) :-) :-) Alle mennesker fremtrer som mer positive, tilgjengelige og vennligsinnede når vi smiler. Anonymous poster hash: 6a1b0...8b8 Hva tror du det er som gjør at folk oppfatter deg sånn? Har fått høre rykter om det og rett foran trynet mitt Anonymous poster hash: d66fe...8c5
Gjest Nanna87 Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ble tydeligvis så høy på pæra en periode slik at vennene mine ble kvalm av meg. Jeg så meg ikke selv før ettertid, og har jobbet med meg selv hele veien. Nå er jeg godt på vei, men litt høy på pæra kommer jeg nok alltid til å være, for det ligger naturlig for meg rent biologisk med litt humor i bilde;) Tror du trenger å snakke med noen, samt møte på litt motgang så skjønner du tegninga litt bedre. Hadde selv ei venninne som oppførte seg mye være en meg lengre, men plutselig når typen hennes var utro raste hele verdenen hennes sammen. Hun gikk ikke ut av døren på 6 måneder, samt sluttet å fungere. Noe alle rundt henne fikk meg selv, samt at hun måtte krype til korset til alle vennene sine i ettertid som ikke giddet mer kontakt med henne. Altså, man skal være forsiktig å være for høy på pæra! Det er rett og slett farlig.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #8 Skrevet 21. mai 2014 Jeg blir oppfattet som overlegen, tilbaketrukket og høy på pæra. Jeg har ikke lyst til å bli oppfattet som det.... Jeg er en ganske sosial jente, som elsker å sosialisere med all slags folk, elsker å bli kjent med nye mennesker, men en eller annen grunn blir jeg tilslutt oppfattet som overlegen, tilbaketrukket og høy på pæra... Hvordan kan jeg slutte å være høy på pæra og overlegen?? Anonymous poster hash: d66fe...8c5 Egentlig er det veldig bra at du ser dette selv, for da har du også muligheten til å gjøre noe med det :-). Finn ut hva det er folk reagerer på i personligheten din. Se om du kan dempe dette litt. Jeg har det litt slik selv.. Min humor og væremåte kan være råkult med noen mennesker, mens andre har en tendens til å oppfatte meg som en som tror han er bedre enn andre. Jeg prøver å oppfatte disse signalene tidlig og dempe meg på de tingene jeg vet den typen mennesker reagerer på. Det er lett å bli oppfattet slik som du beskriver hvis du har sterke meninger eller er av typen som observerer litt i stedet for å være veldig frempå. Hvis du har god selvtillit, så er det lett å bli oppfattet som høy på pæra også ;-). Jeg prøver å være mest mulig easy-going og så viser jeg mer og mer av meg selv etterhvert, for å unngå dette. Skal ikke si at jeg alltid klarer å si eller gjøre det rette, men man kan ikke bli likt av alle heller :-P. Anonymous poster hash: ecdd4...5fb
Gjest doktor Skrevet 21. mai 2014 #9 Skrevet 21. mai 2014 Smil når du er glad eller vil være vennlig. Positiv tenkning tar livet av folk. Har fått høre den der, jeg også. Det umiddelbart enkleste og mest effektive du kan forandre, er: Smil oftere! :-) :-) :-) Alle mennesker fremtrer som mer positive, tilgjengelige og vennligsinnede når vi smiler. Anonymous poster hash: 6a1b0...8b8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Smil når du er glad eller vil være vennlig. Positiv tenkning tar livet av folk. Eller når du vil framstå som glad eller vennlig (jf. problemet til ts). Negativ tenkning tar livet av flere folk ;-) Anonymous poster hash: 6a1b0...8b8
Gjest doktor Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Problemet er bare at det er mye viktig tenkning som stemples som negativ. Poenget er jo ikke å være positiv eller negativ. Poenget er å ha et realistisk sunt forhold til egne tanker og opplevelser. Det er der "positiv" tenkning er ille. Forstod forøvrig ikke TS som at hun ønsket å framstå som glad eller vennlig. Tilbake til TS. Vet du hva du gjør eller sier som gjør at folk oppfatter deg som overlegen eller høy på pæra? Og har det skjedd 1 gang at du har hørt det, eller er det en gjenganger? Eller når du vil framstå som glad eller vennlig (jf. problemet til ts). Negativ tenkning tar livet av flere folk ;-) Anonymous poster hash: 6a1b0...8b8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Problemet er bare at det er mye viktig tenkning som stemples som negativ. Poenget er jo ikke å være positiv eller negativ. Poenget er å ha et realistisk sunt forhold til egne tanker og opplevelser. Det er der "positiv" tenkning er ille. Forstod forøvrig ikke TS som at hun ønsket å framstå som glad eller vennlig. Tilbake til TS. Vet du hva du gjør eller sier som gjør at folk oppfatter deg som overlegen eller høy på pæra? Og har det skjedd 1 gang at du har hørt det, eller er det en gjenganger? Snu negativ tankegang til konstruktiv tankegang og kutt ut "grubling" (dvs. der man tenker slik at det blir negativt uten at man kommer noen vei med det), så er mye gjort ;-) Anonymous poster hash: ecdd4...5fb
Gjest doktor Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 kanskje man av og til skal unne seg å lytte til de tankene som faktisk er der uten å måtte være konstruktiv eller positiv. Kanskje de til og med har noe å fortelle. Snu negativ tankegang til konstruktiv tankegang og kutt ut "grubling" (dvs. der man tenker slik at det blir negativt uten at man kommer noen vei med det), så er mye gjort ;-) Anonymous poster hash: ecdd4...5fb
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Problemet er bare at det er mye viktig tenkning som stemples som negativ. Poenget er jo ikke å være positiv eller negativ. Poenget er å ha et realistisk sunt forhold til egne tanker og opplevelser. Det er der "positiv" tenkning er ille. Forstod forøvrig ikke TS som at hun ønsket å framstå som glad eller vennlig. Tilbake til TS. Vet du hva du gjør eller sier som gjør at folk oppfatter deg som overlegen eller høy på pæra? Og har det skjedd 1 gang at du har hørt det, eller er det en gjenganger? Enig i det første der. Det er lite å hente på å tvinge seg selv til å tenke positivt hele tiden, uansett. Men jeg mener det i mange sammenhenger kan være nyttig å ha evnen til å smile selv om man ikke nødvendigvis bobler over av godt humør og hurratanker akkurat der og da. Jeg fikk følelsen av at TS ønsket å bli oppfattet som vennligere/mer åpen, og da hjelper det veldig om smilet sitter løst i sosiale sammenhenger :-) :-) Anonymous poster hash: 6a1b0...8b8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Tenker alltid positivt, og det er alltid noen som tror jeg er sur eller noe. Jeg prater en del med folk, spør, er interessert i dem og smiler. Har en del gode venner, som jeg pleier mest å være med (fordi jeg har så god kjemi med dem) Uansett så får jeg høre at jeg er høy på pæra?? Jeg skjønner ingenting -TS Anonymous poster hash: d66fe...8c5
Zilas Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Tenker alltid positivt, og det er alltid noen som tror jeg er sur eller noe. Jeg prater en del med folk, spør, er interessert i dem og smiler. Har en del gode venner, som jeg pleier mest å være med (fordi jeg har så god kjemi med dem) Uansett så får jeg høre at jeg er høy på pæra?? Jeg skjønner ingenting -TS Anonymous poster hash: d66fe...8c5 En god start ville vært å tenke nøye gjennom hva det kan komme av at folk tilsynelatende har det inntrykket av deg. Det virker ikke som du har en anelse, noe som nettopp kan oppfattes som overlegent og høy på pæra. Selvinnsikt, interesse for andre og et smil kommer du langt med. Problemet med å vise interesse for andre er at det er en av de få tingene man ikke klarer å fake i sosiale sammenhenger. Du må faktisk være genuint interessert, ellers ser folk igjennom deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå