AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har gjort tabben å vaske håret hver dag eller annenhver dag i flere år nå, grunnen til dette er fordi håret mitt blir fett etter et døgn uansett. Men hver dag i en uke nå så har håret mitt blitt fett med en gang jeg har vasket og tørket det. Prøvd med forskjellige typer shampoo for hver dag- bare slike billigshampooer, som jeg alltid har brukt. Noen tips?? Kan ikke gå ut når det ser ut som jeg har badet håret mitt i smør Har opplevd slik før, men aldri i en uke i strekk..Anonymous poster hash: ba1d6...9d9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hmm... Hadde samme problem før, men vet ikke hvordan det egentlig ble bedre Eller jo, kanskje... Spør hos frisør etter et produkt for å ikke få så fett år Anonymous poster hash: f0055...69c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Hmm... Hadde samme problem før, men vet ikke hvordan det egentlig ble bedre Eller jo, kanskje... Spør hos frisør etter et produkt for å ikke få så fett år Anonymous poster hash: f0055...69c Ja, tenkte jo å gå til frisør om det ikke blir bedre. Håpet bare noen noen kjerringtips eller noe, før jeg bestemte meg for å kjøpe shampooer som koster langt mer enn hva jeg er vant til... Litt gjerrig, hehe Anonymous poster hash: ba1d6...9d9
Gjest Terra. Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Håret mitt ser fett ut når det er Silicon/dimeticoner i sjampoen eller balsamen så unngår det så langt jeg kan. Ikke lett, men det finnes da noen sjampoer uten dette. På grunn av hodebunnsproblemer bruker jeg for tiden Head & Shoulders og der er det siliconer/dimeticoner i og da ser håret ut som "smør," enda det er nyvasket. Må da til med Zalo av og til i mellom for å vaske ut denne skitten.Har dessverre ingen god Shampo å anbefale deg. Fant ut at hormoner spiller en stor rolle for hvordan håret blir fett eller ikke. Men dette er selvsagt veldig individuelt. Håper du får bukt med problemet ditt. Rådet over kan være lurt å prøve. Endret 20. mai 2014 av Terra. 2
Wonderbitch Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 De gangene jeg har vasket håret hver dag blir det også fett med en gang. Men etter en tilvenningSperiode blir det mindre fett når jeg vasker det annenhver dag. Men må bruke en del luer, capser osv inntil håret er "vandt til det" igjen da.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde litt samme problem og løste det på følgende måte en gang jeg hadde en mandag fri og ingen helgeplaner.. (her jobbet jeg mandag-fredag og var avhengig av å dusje og vaske håret hver morgen). Jeg dusjet og vasket håret som normalt torsdag morgen. Torsdag kveld hadde jeg tørrshampo i håret en stund før leggetid. Hadde i tørrshampo fredag morgen og satte det opp i hale. Vasket det ikke. Lørdag vasket jeg håret lenge i dusjen i godt varmt vann, men uten shampo overhodet. Godt med balsam etter å ha skylt og massert hodebunnen, men hold balsamen unna hodebunnen. Lot håret få helt fred søndag og mandag kveld gjentok jeg prosessen med å vaske håret godt og lenge i godt varmt vann + en runde balsam. Tirsdag morgen var håret ikke helt på topp, men litt tørrshampo i røttene og hestehale reddet nok en dag. Onsdag morgen var første dag på 6 dager hvor jeg hadde shampo i håret. Jeg brukte da en Paul Mitchell shampo for fett hår, og brukte *lite* shampo hver gang, men skummet godt opp. Vasket to ganger etter hverandre + en runde balsam. Deretter hårvask annenhver dag og nå "virker håret som det skal" igjen.... Anonymous poster hash: e2d56...788
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde litt samme problem og løste det på følgende måte en gang jeg hadde en mandag fri og ingen helgeplaner.. (her jobbet jeg mandag-fredag og var avhengig av å dusje og vaske håret hver morgen). Jeg dusjet og vasket håret som normalt torsdag morgen. Torsdag kveld hadde jeg tørrshampo i håret en stund før leggetid. Hadde i tørrshampo fredag morgen og satte det opp i hale. Vasket det ikke. Lørdag vasket jeg håret lenge i dusjen i godt varmt vann, men uten shampo overhodet. Godt med balsam etter å ha skylt og massert hodebunnen, men hold balsamen unna hodebunnen. Lot håret få helt fred søndag og mandag kveld gjentok jeg prosessen med å vaske håret godt og lenge i godt varmt vann + en runde balsam. Tirsdag morgen var håret ikke helt på topp, men litt tørrshampo i røttene og hestehale reddet nok en dag. Onsdag morgen var første dag på 6 dager hvor jeg hadde shampo i håret. Jeg brukte da en Paul Mitchell shampo for fett hår, og brukte *lite* shampo hver gang, men skummet godt opp. Vasket to ganger etter hverandre + en runde balsam. Deretter hårvask annenhver dag og nå "virker håret som det skal" igjen....Anonymous poster hash: e2d56...788 Skal prøve dette tusen takkAnonymous poster hash: ba1d6...9d9
jente97 Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har det samme problemet som deg. Må vaske håret hver dag for det blir fett etter ett døgn eller to. Det er noen shampooer som setter seg fast i håret og ikke går vekk. Har skjedd med meg før. Den eneste måten å få det vekk på er å vaske håret med zalo. Jeg vet at det ikke er bra for håret, men du bør vaske håret ditt med zalo en gang, så vil det mest sannsynelig gå vekk. Jeg er ganske sikker på at det er det som har skjedd med deg siden du har brukt billige shampooer. Vask håret ditt med zalo en gang, la det tørke, så vil du se at det fette har gått vekk! Deretter ville jeg ha funnet en ny shampoo som ikke sitter fast. Prøv de fra Define, de er veldig gode syntes jeg. Og så er det en shampoo fra Define som kalles renseshampoo eller noe (pakningen er blå og du får kjøpt det på vanlige matbutikker). Men ikke bruk denne hver dag. Den er ment for å få vekk absolutt alt det som sitter i håret og det holder håret veldig rent. Du kan evt. ha en shampoo ved siden av som er bedre for håret så bytter du på å bruke disse. Funker bra for meg, håper det vil funke for deg og! 1
Sølvrosen Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 For å unngå fett hår er det viktig å ikke forstyrre hodebunnen for mye. Det vil si : Ikke vaske håret ofte, en til to ganger i uka er nok. Ikke ha balsam i hodebunnen. Ikke børste håret for mye eller for hardhendt. Ikke ha stramme hestehaler hele tiden, men la hodebunnen få slappe av. Ikke ha på hodeplagg hele tiden. Ikke dra hendene gjennom håret hele tiden. Ellers har jeg funnet ut at det hjelper å skylle håret i kaldt vann etter å ha vasket det. Det er litt tortur, men håret blir mye blankere og mindre fett. For å vende håret til å vaskes skjeldnere må du ta det gradvis som de over sier.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Kjøp deg noe skikkelig shampoo. Blush og blivakker, eller feelunique, har mye å velge mellom. Zalo i håret er jo bare vanvittig, ikke rart hodebunnen blir hissig da. Kjøp shampoo uten silikoner, og gjerne også sls. Og styr klar fra tigi. Bruk makeup alley og Google til å sjekke andres erfaringer. Anonymous poster hash: eeff4...4d9
jente97 Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Kjøp deg noe skikkelig shampoo. Blush og blivakker, eller feelunique, har mye å velge mellom. Zalo i håret er jo bare vanvittig, ikke rart hodebunnen blir hissig da. Kjøp shampoo uten silikoner, og gjerne også sls. Og styr klar fra tigi. Bruk makeup alley og Google til å sjekke andres erfaringer.Anonymous poster hash: eeff4...4d9 Jeg mener ikke at man skal bruke Zalo i håret hele tiden. Kun en gang for å få vekk de shampoorestene som sitter fast i håret. Den eneste måten for å få det vekk er å ta Zalo i det. Jeg har opplevd dette selv etter at jeg brukte en veldig dårlig shampoo og fikk da tips om å bruke Zalo for å fjerne det. Det funka skjempefint, og etter det har jeg ikke brukt den dårlige shampooen igjen, og trenger dermed ikke å bruke Zalo igjen. Etter det bruker man bare vanlig shampoo og aldri mer Zalo Skader ikke hodebunnen å gjøre det en gang. 2
Nuttery Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 De gangene jeg har vasket håret hver dag blir det også fett med en gang. Men etter en tilvenningSperiode blir det mindre fett når jeg vasker det annenhver dag. Men må bruke en del luer, capser osv inntil håret er "vandt til det" igjen da. Hvor lang er denne tilvenningsperioden???
Testosteron Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde problemer med fett hår. Jeg vasket det med grønnsåpe noen ganger. Problem solved 1
79kreps Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Ser at det anbefales flere og flere steder og ikke bruke shampoo i det hele tatt, kun balsam.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Hadde det sånn leenge en periode selv, tror jeg hadde brukt noe fra big, sexy hair som aldri lot til å gå ut igjen. Kjøpte meg tilslutt en detox sjampo fra Redken, og den dro skiten ut igjen Anonymous poster hash: 6f5dd...791
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Takk for mange svar. Prøvde zalo i håret i dag, og lufttørket det, og nå var det ikke fett!! Så nå får jeg bare finne en ny shampoo som kanskje ikke setter seg fastAnonymous poster hash: ba1d6...9d9 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Slet med det samme før. Fikset det lett vet å begynne å vaske det en gang i uka istedenfor. Nå rekker det ikke engang å bli fett iløpet av en uke. Anonymous poster hash: 18082...de9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Jeg hadde problemer med fett hår. Jeg vasket det med grønnsåpe noen ganger. Problem solved Apotekets grønnsåpe, eller den som er beregnet for vask av gulv? Anonymous poster hash: 0daa9...8aa
MissPierce Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Takk for mange svar. Prøvde zalo i håret i dag, og lufttørket det, og nå var det ikke fett!! Så nå får jeg bare finne en ny shampoo som kanskje ikke setter seg fastAnonymous poster hash: ba1d6...9d9 Forsto med en gang du skrev at håret var fett etter at det var nyvasket, at du hadde en opphopning av hårprodukter. Opplevde dette selv da jeg hadde halvkort hår, og brukte mer produkter enn da det er langt. Bestevenninnen min er frisør, og ba meg vaske det godt med Zalo. Å det løste problemet med en gang. Har ikke hatt problemet mer en 1 gang til etter det, og det gikk 2 år mellom hver gang. Var ikke hodebunnen som var fet, men selve håret.
Testosteron Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 Apotekets grønnsåpe, eller den som er beregnet for vask av gulv? Vanlig grønnsåpe beregnet for gulvvask, men jeg vil ikke anbefale det. Grønnsåpen tok riktig nok knekken på fettet, men håret ble helt uttørket i lang tid etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå