AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Heia folkens.. Jeg fikk nettopp vite at en venn av meg, han er på AAP og skal vist over til uføre, da han "sliter" med ett titalls diagnoser, jeg kan forstå om han har depresjoner og sliter med angst, men resten av det han sliter med er rett og slett latskap... han har visst kronisk utmattelsessyndrom også.. Når det kommer til møte opp hos leger, nav diverse opplegg fra det offentlige så blir det utsatt og utsatt og utsatt fordi formen ikke klarer det.. men han går ut å drikker hver eneste helg, elsker å shoppe så han henger jo ofte på ett og annet kjøpesenter... men når det kommer til leger og psykologer så er plutselig formen veeeeldig dårlig.. han får utbetalt nå ca 18'000kr, har null gjeld fordi fordi alt er slettet pga hans diagnoser...i tillegg får han bostøtte... Så nå til høsten drar han til asia i 4 uker....bare for kosen sin skyld, i tillegg har han skaffet seg en hest, dette med penger han har fått/spart ifra Nav.. Han har sagt til meg, at han vil ikke bli frisk, fordi om han går ut i jobb, så kan det godt hende at han får mye mindre utbetalt i måneden enn det han får nå.. Jeg blir litt... Jeg vet ikke, mister munn og mæle for jeg jobber... jeg sliter med å få endene til å møtes, selvom jeg har 70% stilling jeg har ikke gjeld heller, men jeg har jo regninger, og leie og diverse og sitter av og til igjen med (om jeg er heldig) med ca 5000. mens min venn som bare later seg på sofaen, drikker seg dritings hver helg, bestiller mat, har 18k å bruke hver eneste måned for alt annet er jo ordnet og fikset opp i... Jeg blir egentlig litt dritforbanna.. OK med hånda på hjerte jeg var på dagpenger fra Nav i ca 4måneder, da jeg ble permittert fra en tidligere jobb... Og det er jo flott at man får hjelp fra dem...jeg bare... jeg vet ikke, jeg blir veldig forbanna på han og hele nav systemet der hvor han bor.. Jeg håper han dag blir kasta på hue og ræva ut fra hele systemet.. Anonymous poster hash: 38962...a78 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hvordan har han fått slettet gjelden pga diagnoser? Har gjeld selv og er alvorlig syk, men har ikke fått den slettet for det. Anonymous poster hash: 44d6d...15f 3
Chizue Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Hvordan har han fått slettet gjelden pga diagnoser? Har gjeld selv og er alvorlig syk, men har ikke fått den slettet for det.Anonymous poster hash: 44d6d...15f Han har fortalt sine psykologer at han har vært syk helt siden han først startet på vgs, og det da ikke er riktig for han å sitte igjen med masse studielån, fordi han er syk. Det samme med diverse inkasso saker på kreditt, fordi han er syk, og har vært syk og den ene diagnosen har gjort slik at han ikke tenker klart, så der fikk han tilslutt slettet en stor sum (vil ikke skrive hvor mye, i tilfelle han er her på KG, jeg tviler...eller om noen vet hvem jeg prater om...)
Chizue Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Altså, jeg har ingenting i mot folk som virkelig er syke, Er mange som trenger den hjelpa de kan få. Men han jeg kjenner er ikke syk, han er råtten tvers igjennom, og eier 0 arbeidslyst. Og jeg blir så sint når folk utnytter systemet. Og jeg aner ikke hva jeg bør gjøre, å melde han inn slik at han blir tatt i juks og svindel, eller bare la det gå.. =/ Han er jo en venn også, men jeg vet ikke om jeg har hjerte til å tipse nav, og så holde det skjult.. Særlig når det er så mange flere der ute som rett og slett må slåss med Nav for å få den hjelpen de trenger eller har rett på. Og når de får hjelp, så får de smuler, mens andre får i bøtter og spann nærmest kastet pengene etter..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Da har du 2 valg. 1. Fortsette å irritere deg og dermed forsure ditt eget liv. 2. Drite i det og leve ditt eget liv og ha det bedre fordi du ikke irriterer deg lenger. Og kanskje også få deg 100% stilling så du tjener bedre. Anonymous poster hash: 37ad3...1e8
makkapakka Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Er det noe verdighet i en slik livsførsel da?
Fiolinisten Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Sikker på at det ikke er noen annen grunn til at gjelden har blitt slettet? Jeg har i alle fall aldri hørt om at uføre får slettet sin gjeld pga. diagnose. 1
Chizue Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Sikker på at det ikke er noen annen grunn til at gjelden har blitt slettet? Jeg har i alle fall aldri hørt om at uføre får slettet sin gjeld pga. diagnose. Nei det er den grunnen
Gjest Blomst83 Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Sikker på at det ikke er noen annen grunn til at gjelden har blitt slettet? Jeg har i alle fall aldri hørt om at uføre får slettet sin gjeld pga. diagnose. Hvis en har opprette seg gjeld mens man var psykotisk så kan man få den slettet,men det er ingen automatikk i det.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Sikker på at det ikke er noen annen grunn til at gjelden har blitt slettet? Jeg har i alle fall aldri hørt om at uføre får slettet sin gjeld pga. diagnose. Studielån kan bli slettet når du går over på uføretrygd. Anonymous poster hash: d4c3b...3e9
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Meld fra til NAF anonymt, spesielt om ferieturen hans. Utnytting av systemet må stoppes! Anonymous poster hash: 9676b...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Meld fra til NAF anonymt, spesielt om ferieturen hans. Utnytting av systemet må stoppes!Anonymous poster hash: 9676b...1fc Så kommer NAF og henter bilen hans ? Anonymous poster hash: b7909...b6d 7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Meld fra til NAF anonymt, spesielt om ferieturen hans. Utnytting av systemet må stoppes!Anonymous poster hash: 9676b...1fc Hva har Norges Automobilforbund med dette å gjøre? Anonymous poster hash: 73bfc...713
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Så kommer NAF og henter bilen hans ? Anonymous poster hash: b7909...b6d :D Anonymous poster hash: 73bfc...713
Kontormus Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Meld fra til NAF anonymt, spesielt om ferieturen hans. Utnytting av systemet må stoppes!Anonymous poster hash: 9676b...1fc Hvis det er NAV du mener, så gjør de ingen verden ting så lenge han ikke gjør noe han ikke har lov til! 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Si fra til NAV. Anonymous poster hash: 05308...324 1
Gjest tuppesjura Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Gjeld blir sjelden bare automatisk slettet. Da har han antakelig harr gjeldsordning. Studielån kan slettes dersom han blir ufør. Kan jo hende han rett og slett bare driter i gjelda si, og at den så fint står hos kreditor og renter seg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #19 Skrevet 20. mai 2014 Han har fortalt sine psykologer at han har vært syk helt siden han først startet på vgs, og det da ikke er riktig for han å sitte igjen med masse studielån, fordi han er syk. Det samme med diverse inkasso saker på kreditt, fordi han er syk, og har vært syk og den ene diagnosen har gjort slik at han ikke tenker klart, så der fikk han tilslutt slettet en stor sum (vil ikke skrive hvor mye, i tilfelle han er her på KG, jeg tviler...eller om noen vet hvem jeg prater om...) Dette er nok bare tull. Studielån blir automatisk slettet når man blir innvilget varig uførepensjon. Men annen gjeld blir man ikke kvitt så der - da må man ha gjennomgått gjeldsordning, enten frivillig eller offentlig.Anonymous poster hash: b981c...04c
Gjest Raptuza Skrevet 20. mai 2014 #20 Skrevet 20. mai 2014 Missunnelig på at han er syk og du har helse, et arbeide og bedre råd?... Makes sense....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå