Ariel* Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Vi har en stor hage hvor vi har et problem med tornebusker. Jeg aner ikke hva slags busker dette er. Men det kan se ut som det er noen slags nyper på dem. Kan minnes slike fra barndommen at om man åpnet disse var det noen frø inni som klødde om man tok på dem. Uansett; disse har spredd seg som ugress over alt! Er det noen som har noen tips til hvordan få bukt med dette? Vondt for både små og store å få disse tornene på føtter.
Gjest Terra. Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Hadde samme problem med en diger, gammel nyperosebusk. Måtte grave den opp med roten for å bli kvitt den. Ikke lett, men da blir dere kvitt det.
Ariel* Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2014 Hadde samme problem med en diger, gammel nyperosebusk. Måtte grave den opp med roten for å bli kvitt den. Ikke lett, men da blir dere kvitt det. Det var det jeg fryktet Hehe! Da har vi mange store jobber foran oss, da vi sikkert har 10(!) klynger med disse. Men bort skal dem!! Tusen takk
Maximillian Cohen Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Det kan høres ut som Rosa Rugosa. Om det er det så spa vekk jævelskapen og klipp nye skudd som eventuelt kommer opp før de blir for store. Kommer nye skudd opp i plenen så vil en litt skikkelig gressklipper fint kunne ta dem. Er du skikkelig desperat så finnes det alltids sprøytemidler. Endret 20. mai 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Det er nok bare å begynne å grave.. Jeg hadde 5 furubusker der bedet mitt er nå da jeg flyttet hit. En stor jobb som jeg gjorde alene. Filtrerte jorda i en rammesak med netting i, så jeg finn fin jord tilbake i det planlagte bedet. En kjempejobb, men du så bra resultatet ble, og må knapt luke i bedet, siden grunnarbeidet ble gjort så grundig. Lykke til Anonymous poster hash: cf8e4...eb2 2
onyx Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Tja, på den ene siden, er det rosa rugosa får de nydelige blomster som lukter godt og er super lettstelt. Utmerket hekk! Så om du trenger hekk et sted, så flytt buskene dit og husk å grave ned en slik tykk plate som skal hindre rotskuddene i å spre seg vilt Ellers er det bare å grave og grave og grave for å fjerne uønskede busker!
Ariel* Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2014 Da kan jeg meddele om at gravejobben er påbegynt Jeg prøvde hardt å finne noen andre måter så jeg kunne gjøre det på den lette måten. latskapen lenge leve!!
Gjest Terra. Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Litt av en jobb det der ja. Du får ha masse lykke til! :-)
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #9 Skrevet 24. mai 2014 Hvor er du hen? Kanskje noen som vil ha prakten? Anyway, jeg hadde en sånn i hagen. Klippet den ned, tenkte ikke mer på det. Året etter var den halvannen meter høy igjen! Blomstrer fint da.Anonymous poster hash: 6608d...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå