Gå til innhold

Hvor mange mg betakaroten kan man maks ta hver dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, går på betakaroten nå, 3 mg, men merker ikke så mye virkning. Har hørt at tidligere ble de solgt på 9mg

Hvor mange mg kan man trygt da hver dag uten fare for at leveren bryter sammen?

Anonymous poster hash: a943f...568
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du brukt det? Soler du deg jevnt, ca en gang i uken++ også?

Anonymous poster hash: 76df7...f86

AnonymBruker
Skrevet

Betakaroten er bare et vitamin. Det kan ikke gjøre skade. Jo mer jo bedre sier jeg.

Anonymous poster hash: f1307...1b6
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Betakaroten er bare et vitamin. Det kan ikke gjøre skade. Jo mer jo bedre sier jeg.

Anonymous poster hash: f1307...1b6

FEIL. "Slapphet, hodepine, oppkast og hudavskalling er de første symptomene på overskudd. Større inntak kan bl.a. føre til leverskader, tørr hud, hårtap, beinskjørhet, skader i sentralnervesystemet. Og i verste fall kan det føre til døden."

Dropp tablettene, man får i seg nok betakaroten igjennom mat. Spis grønne, røde og orange grønnsaker. Betakaroten lagres i kroppen, og er farlig med for høyt inntak.

Anonymous poster hash: 9252e...921

AnonymBruker
Skrevet

Ikke er det et vitamin, heller. Betakaroten er et fargestoff.

Og om ts røyker anbefales det å holde seg langt unna stoffet: det linkes til økt fare for lungekreft.

Anonymous poster hash: 881ee...3cb
AnonymBruker
Skrevet

Ikke er det et vitamin, heller. Betakaroten er et fargestoff.

Og om ts røyker anbefales det å holde seg langt unna stoffet: det linkes til økt fare for lungekreft.

Anonymous poster hash: 881ee...3cb

Feil. Betakaroten er A-vitamin. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Nå vet jeg at A-vitamin er fettløselig og lagres i kroppen, og derfor kommer jeg ikke til å spise så mye jeg vil nei :P

AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Nå vet jeg at A-vitamin er fettløselig og lagres i kroppen, og derfor kommer jeg ikke til å spise så mye jeg vil nei :P

Så bra! :) hater at det har blitt så populært, folk stapper det i seg helt ukritisk uten å helt vite hva det er. Markedsføres for å bli skikkelig taaaan, men ingen får med seg hva bivirkningene er. "Alle" overdoserer jo for å få masse farge. Idiotisk.

Forresten er dagsbehovet 0,7mg for kvinner. Om du spiser mye grønnsaker så bør du ikke ta en tablett hver dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...