AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Ser eks mange i storbyer som eks Oslo sier de ikke har råd til bolig. For dyrt. En av partene har gått ledig, eller går ledig. Den andre kan være vikar eller lignende Har dere vurdert å flytte? Få stabil inntekt, billigere hus? Er grunnen til at dere bor i storbyen at der er familien, venner? Det fins mange plasser i dette landet med kort reisetid fra Oslo med fly. Eller plasser man kan kjøre noen timer med bil. De mangler arbeidskraft,eller det er lett å få jobb, hus er billigere. Jeg skjønner ikke folk som absolutt må bo i byen når økonomien er skral, og avhengig av å leie dyrt Hva er det som får deg til å klore deg fast i den situasjonen du er i? Selv om du vet at på sikt blir det like vanskelig? Anonymous poster hash: 76bb0...d45 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Ps glemte å skrive at jeg selv har flyttet fra et pressområde ang priser på hus. (noen år siden nå) Noen bruker barna som argument,men jeg hadde barn i småskolen. Barn får venner fort, i dag er de som en annen "innfødt". Vi har tilhørighet til denne byen, det er her vi hører hjemme. Er ofte i Oslo, med fly tar det 40 minutter. Anonymous poster hash: 76bb0...d45
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Nå eier jeg leilighet da, men hadde sårt trengt mer plass, så jeg svarer likevel... Fordi jeg ønsker at mine barn skal ha et nært forhold til sine bestemødre, nå kan de bare løpe over gaten. Fordi det ikke er bsre bare å starte fra skratch på et lite sted der alle kjenner alle, når man er godt voksen. Nei takke meg til Oslo, det er der hjertet mitt er det er der livskvaliteten min er...Anonymous poster hash: 48e38...407 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Men det er jo forskjell på å flytte til andre siden av landet og bare flytte litt ut av sentrum. Det finnes mange steder litt utenfor byene som er billigere, bare en liten togtur/biltur unna. Jeg forstår godt at single og unge mennesker ønsker å bo sentrumsnært, men da får de stå for det valget de har gjort, i stedet for å klage over at de ikke har råd til egen bolig. Alt handler om prioriteringer. Nå eier jeg leilighet da, men hadde sårt trengt mer plass, så jeg svarer likevel... Fordi jeg ønsker at mine barn skal ha et nært forhold til sine bestemødre, nå kan de bare løpe over gaten. Fordi det ikke er bsre bare å starte fra skratch på et lite sted der alle kjenner alle, når man er godt voksen. Nei takke meg til Oslo, det er der hjertet mitt er det er der livskvaliteten min er...Anonymous poster hash: 48e38...407 Anonymous poster hash: a788b...db6
Neket Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Arbeidsmarkedet på "bygda" kan være så som så, og må man drive med pendling går vinninga med rimeligere bolig gjerne opp i spinninga, samt at man får mye lengre arbeidsdager med desto mindre tid til familie. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå