Gå til innhold

Hva slags mat vil du minst ha i et bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mener den dagen er en stor fest, og at man skal tenke over hva man serverer.

For meg:

Blomkålsuppe til forrett.

Oksestek

svinestek

Kylling

taco

Dette er mat som folk spiser hver helg, og festfølelsen uteblir

Anonymous poster hash: a2db4...5dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sodd! Og de fleste typer gryteretter. Fatter ikke at det finnes mennesker som ser på dette som festmat...

• Liker 1
Skrevet

Sodd! :(

Og jeg er trønder.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mat som folk spiser hver helg, og festfølelsen uteblir

Anonymous poster hash: a2db4...5dc

Om jeg skal videreføre dette argumentet, så må alt av fisk legges til, samt lam og kalkun som vi ofte har fileter av, og da står vi stort sett igjen med tre valg: Buffet, trøndersodd (som jeg aldri har spist) og spekemat (som vi kun spiser om sommeren).

Kylling, svinefilet og oksestek kan gjøres veldig flott. Det samme kan steinbit, ørret og laks. Samtidig kan alt være hverdagsmat for noen. Det er ikke lengre slik at folk flest ikke har råd til X kjøtt. Her i huset lager vi roastbeef som søndagsmiddag rett som det er. Her i landet er det minst brukte kjøttet sånt sett gjerne gås og vaktel, men vi har ikke så mange festmattradisjoner rundt disse fjærkreene heller.

Det jeg helt ikke vil ha servert i bryllup er:

• Carpaccio til forrett. Jeg liker ikke rått kjøtt og spiser fort rundt det.
  • Supper. Skal banne på at jeg søler på kjolen.
  • Veldig sterkt krydret mat. Jeg liker godt krydret mat, men helst hjemme i egen stue hvor jeg kan drikke rikelig med vann og mineralvann uten å beslaglegge en egen kelner.. :fnise:
  • Små og fancy porsjoner dersom treretters middag. Jeg har gjerne gått mange timer siden frokost og kanskje bare fått litt frukt og snacks med velkomstdrinken og jeg skal holde det gående til langt på natt. Håper jeg. Gi meg noe å styrke meg på! Heller oksefilet med masse grønt og tre mellomstore poteter enn førsteklasses liten andekjøttbit med to potetbåter i kryss og tre dråper saus i ulike perfekte sirkler rundt. Sånne retter er supert i en femretters - ikke en treretters.
  • Tung dessert. I et standard norsk bryllup er det gjerne kakebord ikke så lenge etter desserten, og kakebordene bugner av godiser. Om jeg har fått pannacotta eller kalvedans eller riskrem til dessert, så orker jeg ikke så mye kake, noe som er litt trist. Heller is, sorbet eller fruktsalat eller noe enkelt.
  • Koldtbord/buffet dersom stort bryllup/trangt lokale. Om det blir lang kø til buffeten og slik at ene tredjedelen er på andre forsyning/første røykepause før de siste har fått gått rundt buffeten, så er det slitsomt. Er det derimot 40 gjester og ti kan gå til buffeten i slengen så er det supert!

Anonymous poster hash: 0e7e9...a4f

AnonymBruker
Skrevet

Spekemat er ikke mat. Ellers ihjeltstekt oksekjøtt med bearnaise.

Anonymous poster hash: 5bae7...2b1
AnonymBruker
Skrevet

Blomkålsuppe og diverse former for stek. Hvertfall hvis brudeparet er under 50 år.

Anonymous poster hash: 0f9c4...34f
Skrevet

Stek av ymse slag

Sodd

Buffet generellt

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det virkelig noen som serverer blomkålsuppe og sodd i et bryllup??

Anonymous poster hash: aa5b1...885
Gjest Timber
Skrevet

- Buffet / koldtbord. Det virker så krøkkete at folk skal sprette opp og ned for å finne seg mat

- Luft / ingenting / beskjed om å ta med mat selv

- Supper / sodd

Gjest Gjest
Skrevet

Sodd! Og de fleste typer gryteretter. Fatter ikke at det finnes mennesker som ser på dette som festmat...

Enig.

Gjest celine
Skrevet

Taco! Jeg er sikkert den eneste i hele verden som syns taco smaker skikkelig fælt :fnise: Dessuten er det fryktelig vanskelig å spise, uten å søle...

Ellers syns jeg supper passer best et annet sted enn i bryllup..

Gjest Peanut
Skrevet

Vet ikke nøyaktig hva, men mer hvordan det er: Tørt, seigt, rått, tungt og for mye krydder/ salt. <_<

Skrevet

Er det noen som serverer taco i bryllup? :ler:

• Liker 1
Gjest Blyanten
Skrevet

Blomkålsuppe og oksekjøtt generelt da jeg ikke kan fordra det.

AnonymBruker
Skrevet

Steik. Av alle typer kjøtt. Folk steker kjøttet til skoskåle konsistens.

Anonymous poster hash: 47701...faa
AnonymBruker
Skrevet

Reinstyrsteik! Det er bare ikke godt. Det samme gjelder sau. Ulike pateer er heller ikke akkuat en favoritt.. får jeg laksepate til forrett blir den liggende ja.

Ellers kan de gjerne servere både kylling og okse - så lenge det er tilbredt på en bra måte og er kvalitetsråvarer.

Anonymous poster hash: 58f6a...d3e
AnonymBruker
Skrevet

Koltbord generelt.. Jeg vil heller at rettene skal serveres ved bordet og at du slipper å hente maten selv - blir bare styr kombinert med taler..

Anonymous poster hash: e2c5c...c2f

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Steik. Virker som om det er en universallov at så snart man serverer steik i selskap, blir den tørr, sausen tynn og grønnsakene vasne.

AnonymBruker
Skrevet

Kamskjell og rogn. Unnskyld! Vet at mange elsker det, men det er ikke noe for meg.

Anonymous poster hash: a93e7...54e

Anonymous poster hash: a93e7...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vil dere ha steik, kjøtt, supper, koldtbord, sodd... Hva VIL dere ha da? :P

Anonymous poster hash: 1922a...425
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...