AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Jeg går på AAP, men har en søknad om uføretrygd inne. Jeg har lov til å jobbe, men må da skrive timer på meldekortet og trekkes i AAP-utbetalingene. Jeg greier ingen former for vanlig jobb, men jeg svarer i blant på spørreundersøkelser på nett. Noen av disse resulterer etter litt tid i gavekort på eksempelvis CDON.COM i størrelsesordenen 50-100 kr. Jeg antar dette ikke regnes som inntekt og skal skrives timer av. Et gavekort på 50 kr hver annen måned, liksom? Det jeg derimot er usikker på er spørreundersøkelser hvor betalingen går inn på PayPal i form av "kontanter". Det er jo ikke akkurat snakk om store summer, så dersom jeg skal skrive timer blir jeg gående KRAFTIG i minus selv om en ubetaling der i blant kan være for eksempel 500 kr dersom man er heldig å bli utvalgt til noe spesielt. For å tjene de 500 kronene har jeg kanskje svart på spørsmål, sett reklamefilm, lest eller hørt på andres innspill etc i 20 timer tilsammen, noe som vil gi meg et trekk i utbetalingene på ca 2500 kr dersom jeg fører timene på meldekortet. Det er selvfølgelig ikke et alternativ for meg. Enten regnes det her som jobb og skal skrives timer av, og da må jeg slutte med dette, eller det regnes ikke som jobb og alminnelig inntekt. Et annet spørsmål er verving. Jeg er nå blitt utvalgt til å delta i en dybdeundersøkelse om hudpleie med en slik 500 kroners belønning dersom jeg fullfører. Jeg vet ikke enda om jeg kan det, på grunn av problemstillingen over. Men det jeg også har fått tilbud om er å verve andre til også å delta. Jeg vil motta 100 kr på PayPal per person jeg verver og jeg vet om flere som er interessert. Kan dette også bli sett på som jobb? Å sende en mail med for eksempel ti navn med tilhørende e-postadresser, for så å få en vervepremie på 1000 kr inn på PayPal-kontoen min? Er det noen som vet? Noen som jobber i NAV, kanskje? På forhånd takk for svar. Anonymous poster hash: a3a97...279
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Om du skal skatte av dette, så vil det komme frem når de kjøres felles lister. Om du ikke skatter, så vil jeg tro det går under hobby Anonymous poster hash: 698eb...fb5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Om du skal skatte av dette, så vil det komme frem når de kjøres felles lister. Om du ikke skatter, så vil jeg tro det går under hobby Anonymous poster hash: 698eb...fb5 Takk for svar. Jeg trenger ikke skatte av det, men det er ulike regler for det med hobbyinntekter i skatteetaten og i NAV. Spørsmålet er bare hva NAVs regler egentlig er... Anonymous poster hash: a3a97...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå