Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg er forlovet med en herlig,snill og skjønn mann som jeg elsker utrolig høyt, og vi gifter oss nå denne sommeren. MEN det er en ting jeg sliter litt med, som kanskje bare er en bagatell, og jeg lurer litt på hva andre mener....Bare så jeg kanskje kan sette ting litt mer i perspektiv.

Han har hatt samboer før, og de hadde snakket om å gifte seg. Han hadde da fått seg en smoking, både med tanke på bryllupet og senere anledninger...Nå ble riktignok det bryllupet aldri noe av, de var ganske unge og utsatte og utsatte. Etterhvert bare døde det forholdet,og siden har smokingen hengt der urørt.

Er det helt idiotisk av meg å kicke på at han akter å bruke den samme smokingen når nå vi gifter oss?

JEG ville aldri ha brukt en kjole som var kjøpt til et bryllup med en annen mann, noe han sier at ikke hadde plaget ham uansett. Det kan så være, men jeg liker ikek tanken på at han skal bruke akkurat den smokingen på VÅR dag. At han bruker den siden til andre anledninger er helt greit, men akkurat på vår bryllupsdag synes jeg faktisk han kan respektere mine følelser rundt dette og leie seg noe annet.Det trenger tross alt ikke koste mer enn toppen 1000 kroner.

Reagerer jeg unødig på dette? Er det bare meg som er helt dust, eller....???

Han kaller det frieriet fra den gangen en tabbe, noe som midt i den sårheten er en deilig,liten småond fryd for meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, jeg er enig med deg, det hadde ikke jeg heller likt.

Skrevet

Hvorfor kaste 1000 kr rett ut av vinduet, når han har et antrekk han helt fint kan bruke? Bryllup er dyrt nok som det er om man ikke skal legge til unødige utgifter som dette.

For meg hadde ikke dette vært et problem, hadde vært værre om han faktisk hadde hatt det på seg i et tidligere bryllup der han var brudgom.

Skrevet

Det er vanskelig å si noe... fordi det betyr noe for deg.

.. og da er det viktig... - og om han leier en annen en på deres dag ... velter vel heller ikke hele bryllupsbudsjettet.

Men personlig kan jeg ikke se at det skulle være noen grunn til at han ikke kan bruke smokingen.. (tror jeg ville syntes det var mer "galt" om han hadde giftet seg i den tidligere)..

Tror ikke menn legger det samme i festantrekk som kvinner.. Litt mer en dress er en dress er en dress...

Gjest GreenSky
Skrevet

Om det var omvendt da? At jenta hadde en bryllupskjole som hun ikke fikk brukt, men valgte å bruke den ved "neste" bryllup? Jeg synes i alle fall plagget blir "brukt opp" , på en måte.

Gjest Anonym nå
Skrevet

Takk, GreenSky!Der fant du uttrykket for meg,ja!

Smokingen ble jo primært kjøpt inn til det bryllupet og selv om den ikke ble brukt, føles det for meg feil at han har dne på vår dag. Prøv å snu situasjonen da,dere...Kan gjerne få kommentarer fra noen menn på dette også. hva hadde dere tenkt om jenta deres hadde hatt en kjole fra et tidligere bryllup, som hun aldri hadde brukt og ville ha den på deres dag, bare for å spare de pengene? Vanskelig sammenligning,kanskje, ettersom en kjole jo gjerne er adskillig dyrere...

Skrevet

Jeg syns ikke det spiller så stor rolle med en smoking, som det ville gjort med en kjole. En kjole er som regel mer spesiell (altså gjenkjennelig) enn en smoking.

Hva er oddsen for at noen kommer til å se at det er den gamle og ubrukte smokingen???

Gjest Anonym nå
Skrevet

Det er jo ikke DET det går på,Suzy. Det bare føles helt feil for meg. JEG føler uvilje mot at han skal ha den akkurat den dagen. Han må gjerne bruke den så mye han vil ellers, når vi skal som gjester i andres bryllup, eller på fest, elller whatever, men jeg liker dårlig tanken på at han bruker den akkurat da....

Skrevet

Dette er ingen bagatell. For dette er en stor dag for dere begge, en dag du vil huske hele livet og tenke tilbake på med glede. Hvorfor skal 1000 kroner ødelegge det. Det er det ikke vært.

Få han til å forstå hvor viktig dette er for deg.

Lykke til med bryllupet ! :-)

Gjest GreenSky
Skrevet

Hva er oddsen for at noen kommer til å se at det er den gamle og ubrukte smokingen???

Det er vel ikke det at noen kan kjenne den igjen som er så farlig, men at den var tiltenkt en annen anledning.

Skrevet

Et bryllup er så dyrt i utgangspunktet, så å leie til 1.000,- syns jeg blir som en dråpe i havet. Det er bedre at du ikke føler ubehag, uansett om det er litt eller mye, en at du skal tenke på de tusen kronene.

Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om hva dressen var innkjøpt til, men hvis jeg syns det hadde vært kjipt så hadde jeg ihvertfall ikke nølt med å leie en.

Skrevet
Det er jo ikke DET det går på,Suzy. Det bare føles helt feil for meg. JEG føler uvilje mot at han skal ha den akkurat den dagen. Han må gjerne bruke den så mye han vil ellers, når vi skal som gjester i andres bryllup, eller på fest, elller whatever, men jeg liker dårlig tanken på at han bruker den akkurat da....

Vet du, da syns jeg ikke du skal bry deg om hva noen andre måtte mene, men bare si fra til ham at du ikke vil at han skal bruke den - det er jo trossalt din dag og du vet jo allerede hva du mener om saken.

Jeg tipper han vil gå med på det om du forklarer saken greit med at du ikke vil ha noe som minner om noen andre enn deg i deres bryllup :wink:

Gjest Anonym nå
Skrevet

Må bare få tilføye at jeg har aldri vært plaget av sjalusi før, men akkurat dette gjør fysisk vondt!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Jeg forstår at når du reagerer på dette, så er det ikke bare bare å si at smokingen aldri ble brukt, for du föler at det ligger en annen tanke bak den smokingen en det som er meningen at det skal väre. Men tenk på at en smoking ikke er det samme som brudekjolen. Han som brudgom har kanskje vanskelig for å forstå det du mener. Likevel, synes jeg hvis du virkelig ikke klarer tanken på at den var planlagt til noe annet enn deres bryllup, at dere skal leie en annen smoking. Om ikke annet bare for din ro. Det er jo bryllupet deres og en slik ting burde ikke väre noe som eventuellt får deg i negativ stemning.

Personlig hadde det nok også värt vanskelig for meg å smelte.. men som de andre jentene sier her inne, så betyr det jo egentlig ikke så mye.

Skrevet
Må bare få tilføye at jeg har aldri vært plaget av sjalusi før, men akkurat dette gjør fysisk vondt!

Sier det igjen jeg - da er saken klar. Bla opp de 1000 og lei en smoking - det er din dag og en viktig en :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet

Det som er av betydning her, er at hun ikke er komfortabel med tanken. Å begynne å diskutere hva andre synes er riktig eller ikke, blir irrelevant i denne saken.

Lykke til, "anonym nå", jeg håper det ordner seg! :klem:

Skrevet

Jeg syns denne saken her er rimelig klar jeg. Så lenge du reagerer så sterkt som du gjør på det, så kan ikke han bruke den i deres bryllup. Det er bare noe han må innse og godta :wink:

Men hva med at han leier seg noe annet enn smoking og du kan få han inn på det. At du har så lyst at han skal ha på sjakett eller noe den dagen.

Gjest Anonym nå
Skrevet

Jeg har forsøkt å forklare flere ganger, men han skjønner ikek problemet. Og det er jo ikke akkurat enkelt å forklare det heller, det er bare en følelse av dyp uvilje mot smokingen AKKURAT DA! Men det er nesten som han ikke VIL skjønne det!Jeg VET at den aldri ble brukt, jeg VET at han er totalt ferdig med henne og jeg VET at det er meg han elsker og meg han vil dele livet sitt med. Likevel fikser jeg ikke tanken på at det skal være noe som minner om andre akkurat da.

Pokker! :grine:

Skrevet

Da skriver du ut denne tråden og ber han lese den. Han må da forstå at du denne ene dagen skal slippe å tenke sånn. Du sier dette gjør fysisk vondt, du skal ikke gå rundt på din egen bryllupsdag og ha vondt pga dette. En tusenlapp i forhold til hva bryllupet kommer på totalt sett er en dråpe i havet og den dråpen fortjener du å få med.

Gjest GreenSky
Skrevet

Sett ord på tankene dine i et brev til han, kanskje det vil bli lettere. :-) Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor han vil diskutere det en gang, men det er mulig han ikke har forstått hvor viktig det er for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...