Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å samle mot til å si at jeg separeres. Vet ikke hvordan jeg skal si det, når han ikke aner en mistanke en gang.

Jeg vet at han vil bli sint/skuffet over at jeg har gitt opp, og vil ikke forstå grunnen min.

Noen som vil dele litt erfaringer med meg?

Anonymous poster hash: 55eb1...483
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er dette et tema du har brakt på bane tidligere? Har dere ikke snakket sammen om samlivsproblemer underveis eller forsøkt å løse de? Eller har du funnet en annen? Du skriver lite om omstendighetene her så det er litt vanskelig å gi råd til deg.

Endret av Havbris
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på mottakersiden av en sånn beskjed og at det kom som lyn fra klar himmel gjorde at det tok veldig lang tid for meg å komme meg videre.

Anonymous poster hash: fa450...3c3
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke mistanke engang? Man gir bare ikke opp sånn. Man prøver å finne ut hva som ikke fungerer, be om hjelp hos rådgiving. Ikke rart skilsmissestatistikken er skyhøy når folk bare vil gå.

Anonymous poster hash: eaed3...817
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ekteskap er en fulltidsjobb. Det må jobbes med hele tiden.

Det finnes veike folk uten ryggrad. JEG VIL SKILLES.....slår bena under partneren på den måten. Vitner om folk uten ryggrad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ekteskap er en fulltidsjobb. Det må jobbes med hele tiden.

Det finnes veike folk uten ryggrad. JEG VIL SKILLES.....slår bena under partneren på den måten. Vitner om folk uten ryggrad

Det var da voldsomt da! ;)

Anonymous poster hash: ac77a...21f

• Liker 3
Skrevet

Oj! Det er vel ingen lett måte å gjøre det på. Venninnen min hadde akkurat samme situasjon og "feiget ut" og slo opp da hun skulle et halvår på utveksling. Så slapp hun å forholde seg til han på et halvt år... Tror det fungerte fint, for henne altså....

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Du burde jo ha fortalt han om at du hadde problemer med følelsene for han for lenge siden. Å bare ut av det blå si at det er slutt er jo litt slemt. Men når du likevel skal gjøre det, så snakker du med han face to face og forteller at det er over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er vedkommende som har spurt om råd tidligere angående mannens alkoholmisbruk skjønner jeg godt avgjørelsen. Et ekteskap krever at begge gir og tar, ikke bare at den ene skal akseptere alt fra den andre.

Gi mannen en ærlig grunn til at du vil skilles, TS.

Anonymous poster hash: 90696...a2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et familiemedlem opplevde å få en slik beskjed helt plutselig, og som lyn fra klar himmel. Det har vært et ekstremt tungt år for hele familien, og h*n brukte månedsvis bare på å komme seg opp av senga. Her må man gjøre det riktig, hvis ikke kan det bli katastrofalt for motparten.

Anonymous poster hash: 4b55c...453

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg prøver å samle mot til å si at jeg separeres. Vet ikke hvordan jeg skal si det, når han ikke aner en mistanke en gang.

Jeg vet at han vil bli sint/skuffet over at jeg har gitt opp, og vil ikke forstå grunnen min.

Noen som vil dele litt erfaringer med meg?

Aner han ikke mistanke?

Hvordan går det an i et samboerforhold?

Er det en god grunn(vold,trusler)til at du har planlagt og bestemt deg for dette på egen hånd?

Skrevet

Siden TS ble så stille så tipper jeg at hun har et forhold på si.

AnonymBruker
Skrevet

Siden TS ble så stille så tipper jeg at hun har et forhold på si.

Siden jeg ble så stille??? Hva med at jeg ikke har vært på nett på noen timer?

Han vet at det er ting jeg reagerer på, og jeg har gitt forholdet et forsøk.

Jeg er på ingen måte utro, så ingen grunn til å anklage det.

AnonymBruker
Skrevet

Aner han ikke mistanke?

Hvordan går det an i et samboerforhold?

Er det en god grunn(vold,trusler)til at du har planlagt og bestemt deg for dette på egen hånd?

jeg kan si at jeg har en god grunn for det ja.

AnonymBruker
Skrevet

Et familiemedlem opplevde å få en slik beskjed helt plutselig, og som lyn fra klar himmel. Det har vært et ekstremt tungt år for hele familien, og h*n brukte månedsvis bare på å komme seg opp av senga. Her må man gjøre det riktig, hvis ikke kan det bli katastrofalt for motparten.

Anonymous poster hash: 4b55c...453

Jeg fikk en sånn beskjed helt ut av det blå. Det ødela nesten livet mitt. Klorte meg fast bare for barna sin skyld, ville ikke la dem oppleve en mor som mistet fullstendig fotfestet.

Fikk aldri noen advarsler fra mannen, han bare gikk videre til en annen når han ble misfornøyd...

Dette må du gi tid og du må kommunisere med din mann. Man sier ikke bare en vanlig onsdag at man vil skilles...

Anonymous poster hash: 055f2...969

Skrevet

Jeg er på ingen måte utro, så ingen grunn til å anklage det.Anonymous poster hash: 55eb1...483

Da beklager jeg antagelsen min.

Det beste er nok å fortelle hvorfor du vil skilles på ærlig, rolig og saklig måte.

Det finnes ingen enkel måte å løse slike ting på det er vondt og vanskelig

uansett hvordan du gjør det. Hvis det han er voldelig som dét har vært antydet

lenger opp så gjør det et sted du er trygg.

Håper det ordner seg på best mulig måte.

Skrevet

Hø hø... aner jeg en klassisk blemme her?

Mannen som har latt "gnålet" gå gjennom den ene øret og ut det andre. Og så lynet ned i hodet på dem når damen ikke vil mer. Hva med å lytte til hva som blir fortalt dere? :)

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

jeg kan si at jeg har en god grunn for det ja.

Ok. Da må du være forberedt. Skjønn konsekvenser. Lykke til Ta.

Skrevet

Jeg er på ingen måte utro, så ingen grunn til å anklage det.

Om han vet har det er noe, så blir det ikke helt ut av det blå, heldigvis kan man vel si. Det finnes ingen enkel måte å gjøre dette på. Må bare sette dere ned og ta det derifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...