Snabelsnuppa Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Hva slags spisemønster har deres 2-åringer? Min har plutselig blitt et skikkelig "matvrak" og roper på mat flere ganger i døgnet. Han kan spise fire brødskiver med skorper og alt, og en time eller to senere vil han ha mer! Synes dette er litt pussig, siden han tidligere har vært litt småspist. Han har fortsatt dager der han ikke vil ha stort, men de kommer sjeldnere og sjeldnere. Ikke misforstå; jeg er veldig glad og takknemlig for at han spiser altså, med tanke på alternativet... Men er dette en vanlig utvikling? (Har jo ikke eldre barn, så jeg har ikke vært borti det før.) Skjønner jo at det har sammenheng med at han vokser og blir mer aktiv, men den utviklingen er jo konstant. Denne spisingen kom fra den ene dagen til den andre. Noen som kjenner seg igjen?
grublis Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Helt normalt. H*n vil komme inn i perioder h*n spiser lite igjen også. Det er bare å se på deg selv, spiser du like mye hver dag hele året?
Bridget Jones Skrevet 15. juni 2004 #3 Skrevet 15. juni 2004 min er helt motsatt, han blir 3 i juli da. men jeg må nesten tvinge i han mat. er det noen som har hatt det slik og hva gjorde dere?? noen gode råd??
mammaheidi Skrevet 8. juli 2004 #4 Skrevet 8. juli 2004 hei jeg har en sønn på 2 1/2 år og han vil ikke spise noe som helst han blir bare tynnere og tynnere for hver dag og blir mer og mer fortvilet. Jeg trenger også hjelp!
Gjest Amy Skrevet 9. juli 2004 #5 Skrevet 9. juli 2004 Hovedinnlegget: Går nok i berg og dal-bane det med den store appetitten. Kanskje han er i en vokseperiode akkurat nå eller kanskje han forbrenner mye mer. Gi han mat når han er sulten synes jeg. Jeg har også en småspiser og har på en måte sluttet å stresse med dette med mat. Med dette mener jeg at jeg på ingen måte tvinger eller maser på at han skal spise (gjorde det ei stund og det funket hvertfall ikke). Spiser han lite til frokost blir det tidlig lunsj på han. Spiser han lite til lunsj blir det enten tidlig middag eller litt frukt når han våkner etter hvilen. Resultatet av at han får "bestemme" er at mamma, pappa og lillemann er fornøyd og at han spiser mer enn dersom vi tar de "faste måltidene" og maser om at han må spise. For øyeblikket funker dette for oss. Jeg er også veldig opptatt av at måltidet skal være en positiv opplevelse. Det skal ikke være assosiert med noe negativt. Dekk på med masse pålegg, tenn lys. Slå av tvèn. Vær i godt humør ++. I tillegg så elsker han å spise ute fremfor inne. Så nå på sommern blir lunsjen ofte inntatt ute. Mye kjekkere det! Bare noen råd til dere...
Ottine Skrevet 9. juli 2004 #6 Skrevet 9. juli 2004 Jeg har også en liten 2-åring, og det går så i perioder hvor mye- eller lite - han spiser. Tror det er lurt å spise ofte i de periodene han nesten ikke vil ha noe.Ofte, men lite, hvis dere skjønner. Og så styrer jeg mest mulig unna kjeks og annet snacks i de periodene han er småspist. Fyller heller på med frukt. Noen av dere som holder på med opplæring i å bruke kopp/glass, da?? :-? Det er en tålmodighetsprøve, må jeg si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå