AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Hvor gammelt var ditt barn da det sluttet med smokk? Hvordan gikk dere fram? Gutten vår blir 2 år nå og han er litt for avhengig av smokken. Vil helst ha den hele tiden.. Vurderer rett og slett å slutte, men litt usikker på om "tiden er inne" eller om vi bare skal ta det som det kommer... Noen som har noen gode tips?Anonymous poster hash: 0ed6e...4da
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Vi hadde en streng "kun når det er sovetid"-regel. Smokker ble lagt på en hylle på badet om morgenen, og funnet igjen der på kvelden. Han bestemte plutselig selv noen dager før han fylte fire at han skulle slutte. Smokker lå da på hylla urørt i tre måneder før den ble kastet.Anonymous poster hash: c68e5...d19
Leanne Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Mine fikk kun smokk når de skulle sove fra 6mnd, sluttet med smokk når de var 13 og 11 mnd, tok det i en ferie. Var litt gråt 1-2 netter så var det over... Barn har ikke sugebehovet etter fylte året, går kun på (u)vane etter det..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Klipp hull i smokken. Da er den ikke like morsom lenger. Anonymous poster hash: 12217...943
Arkana Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Hos oss har smokken alltid vært kun til soving, så det problemet har vi ikke hatt. Storebror brukte aldri smokk. Han suget på tommelen, og sluttet med det av seg selv en gang mellom 3 og 4 år. Lillebror brukte smokk om natten fram til han var 3 år. Da oppdaget vi at enkelte netter fant vi ikke noen smokk ved sengetid og han så ikke ut til å bry seg så da sluttet vi, helt problemfritt. Jeg synes ikke en toåring trenger å slutte med smokk om natten, men jeg ville i allefall begrenset bruken til kun nattetid.
Libertas Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Mamma og pappa kastet alle smokkene til mine to eldste søstre inn i ovnen, det var vist noen smokker
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Sønnen min fikk kun smokk når han skulle sove fra dag 1, men når han rundet 1,5 år så tok vi vekk alle smokkene. Litt utrøstelig de første to dagene, men gikk veldig fint. Anonymous poster hash: d7c92...0ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå