Ea_ Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Vi skal snart fly en 10-timers flytur med vår 10 måneder gamle baby. Han er for gammel til å få bruke de "babysengene" de har på flyet, så trenger noen råd til selve flyturen. Spesielt i forhold til soving.. Gjerne også andre erfaringer med å reise med baby.
Silfen Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Dersom du kjøper plass, så få deg en plass med vegg foran. Da kan man lage til "seng" på gulvet der. Ellers så sovner vel barn når de er trøtte, med eller uten hjelp som smokk, flaske, pupp, byssing.
^^Belle^^ Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Da jeg var ute på en lengre flyreise (12+ timer) med min da 11 måneder gamle jente fikk jeg sete rett bak veggen slik at hun kunne sove på gulvet. Jeg tok kontakt med flyselskapet i forkant og fikk holdt av det setet uten ekstra kostnad. Dette var KLM. 1
Gjest Magdalene Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Hva med å kjøpe et ekstra sete, og ta med bilstol? Det har vi brukt å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Det er ikke alle flyselskaper som tillater at barnet ligger og sover på gulvet foran deg. Har flydd med småbarn til USA og Sør-Amerika med hhv british Airways og Air France, og begge gangene bestilte vi seter på raden rett bak kjøkken/toalett for å ha plass til barnet. Og begge gangene fikk vi beskjed om at barnet (hhv 11 og 15 mnd gammel) ikke kunne ligge der og sove, men måtte være i armene våre eller i et sete. På british Airways var de heldigvis såpass serviceminded at de ordnet en rad med et ledig sete til oss, så vi kunne legge gutten der. Men på Air France ble jeg bare sittende med han i armene mine i 8 timer, var temmelig utkjørt og av i armene etterpå da, kan du si...Anonymous poster hash: be575...2e7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Det er ikke alle flyselskaper som tillater at barnet ligger og sover på gulvet foran deg. Har flydd med småbarn til USA og Sør-Amerika med hhv british Airways og Air France, og begge gangene bestilte vi seter på raden rett bak kjøkken/toalett for å ha plass til barnet. Og begge gangene fikk vi beskjed om at barnet (hhv 11 og 15 mnd gammel) ikke kunne ligge der og sove, men måtte være i armene våre eller i et sete. På british Airways var de heldigvis såpass serviceminded at de ordnet en rad med et ledig sete til oss, så vi kunne legge gutten der. Men på Air France ble jeg bare sittende med han i armene mine i 8 timer, var temmelig utkjørt og av i armene etterpå da, kan du si...Anonymous poster hash: be575...2e7 Altså, vi satt på den første raden inntil veggen ved do/kjøkken. Det sjenerte altså ingen passasjerer at vi la sønnen vår på tepper på gulvet. Likevel fikk vi beskjed om at det, av sikkerhets hensyn, ikke var anledning til å legge barn til å sove på gulvet.Anonymous poster hash: be575...2e7
Lillemini Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Med Thai airways fikk vi ekstra sete gratis til babyen. Funket kjempefint for soving. Om de ikke kan tilby dette gratis så er det jo helt sikkert mulig å betale for et ekstra sete. 1
Lillemini Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Hvorfor må dere fly med et så lite barn? Ferie? Familie som bor langt unna? Kanskje de skal flytte? Mange ulike årsaker til å fly med baby. Hvorfor spør du? 1
bush babe Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Jeg har flydd mye med mine barn, også på den alderen, og det er nok av den mest slitsomme tiden å fly på. Vær godt forberedt, ha med matpakke, selvom det er mat på flyet er det greit å ha. Smukk/eller annet babyen bruker når han sover er også fint. Så regner jeg med at det er nattfly dere har valgt, og da er det ikke så stort problem at han ikke får bruke seng. Det er slitsomt, men vi har hatt baby liggende i fanget våres på et par turer, av og til har vi vært heldige og det har vært ledig sete ved siden av, og da sover de der med bena i vårt fang. Som foreldre blir det kanskje ikke så mye søvn, men man tåler det en natt. Barna sover kanskje ikke så mye som de skal, men mange av timene bør gå greit. Det har aldri vært noe problem for oss, men slitsom for oss ja, mens barna ikke bryr seg så mye. De er jo sammen med foreldrene og sovner stort sett mye lettere enn voksne. Så ikke stress, vær ute i god tid, og ha med alt dere trenger uten at dere bærer dere ihjel. La barnet amme eller drikke på opp og nedturene hvis mulig. Vi har ofte gjort det, men ikke alltid, og det har ikke vært noen forskjell, men det kan jo det for dere. God tur!
Batteri Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Hvorfor spør du? Hvorfor spør du om hvorfor jeg spør? For så små barn er det ikke behagelig å fly. Derfor spør jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Hvorfor spør du om hvorfor jeg spør? For så små barn er det ikke behagelig å fly. Derfor spør jeg. Det er ikke nødvendigvis spesielt ubehagelig heller, bare så du er klar over det. Som en over her skriver, så er det nok som oftest langt mer ubehagelig og slitsomt for foreldrene, enn hva det er for barna. Vår gutt var blid og fornøyd og sov i en del timer på begge de lange flyturene vi har vært på med han (og også de flere korte flyturene han har vært på i sitt liv). Har aldri opplevd at han skreket, grått eller generelt virket utilfreds når han har flydd. Og det er langt mer enn hva man kan si om for eksempel bilturene vi har hatt med han, der han har skreket nærmest ustanselig fra start til slutt. Anonymous poster hash: be575...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Som en over her skriver, så er det nok som oftest langt mer ubehagelig og slitsomt for foreldrene, enn hva det er for barna. Anonymous poster hash: be575...2e7 Eventuelt mest ubehagelig og slitsomt for medpassasjerene... Anonymous poster hash: a0627...f3c 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Eventuelt mest ubehagelig og slitsomt for medpassasjerene... Anonymous poster hash: a0627...f3c Hvis barnet skriker, gråter og generelt er til sjenanse for medpassasjerene så er det vel slitsomt for dem også, ja. Men vår sønn har som sagt for eksempel aldri verken skreket, hylt eller generelt vært misfornøyd på fly, så jeg tror nok det var langt mer slitsomt for oss foreldre, som måtte sitte timesvis med en sovende gutt i armene enn hva det var for medpassasjerene, som knapt nok merket at han var der.Anonymous poster hash: be575...2e7
ViljaH Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Jeg har hatt med bilstol som jeg festet i setet (må kjøpe plass for barn 2-12) og jeg har hatt 11 mnd baby i fang på interkontinental flight. Det første er langt å foretrekke, også mye sikrere om noe skulle skje - barnet er festet bakovervendt. Men da baby reiste i fang, så satt/lå han og sov i fanget vårt i ganske mange timer i strekk. Det var ikke ledig på setet ved siden av, gulv var ikke lov. Man bruker puter og armlener så man får støtte og slipper å holde barnet aktivt, barnet ligger oppå oss. Jeg og pappaen byttet litt på babyen. Så ser man en film imens, og tiden går. Våre barn har ikke skreket særlig, bare 10-min klaging som de gjør hjemme "jeg er trøtt men sover ikke". Ammet begge for innsovibg. For opp og ned, hadde jeg kjeks/cheerios klar i en pose så barnet svelget jevnt. Hadde med all mat barnet trengte selv. Grøtpulver pakkes i beger så man bare tilsetter vann. Hadde vann på liten termos. Ellas smoothies-poser og middager. Bleier. Skifteklær. Koseteppe. Bok. Et par leker. Brødskiver matpakke. Snackspose (lavt sukkerinnhold). Så går det så fint
Gjest lurven Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 Har ikke så mange gode råd, men regn med kjeft og sure blikk fra medpassasjerer når ungen deres bråker og griner, mange som ikke tåler slikt
Ea_ Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #17 Skrevet 22. mai 2014 Takk for råd dere! Vi har kjøpt eget sete på flyet, og tar muligens med bilsetet. (Er vel ikke så bra å sove lenge i det men) Mat, små bokser med frukt osv. tar vi med, noen favorittleker, bæresele, og teppet hans. Hvorfor må dere fly med et så lite barn? Lag gjerne din egen tråd om du vil diskutere hvorvidt en bør fly med barn.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Takk for råd dere! Vi har kjøpt eget sete på flyet, og tar muligens med bilsetet. (Er vel ikke så bra å sove lenge i det men) Mat, små bokser med frukt osv. tar vi med, noen favorittleker, bæresele, og teppet hans. Lag gjerne din egen tråd om du vil diskutere hvorvidt en bør fly med barn. Må da være lov å spørre? Anonymous poster hash: 40f33...d87 5
Ea_ Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2014 Må da være lov å spørre?Anonymous poster hash: 40f33...d87 Absolutt. Men er det så interessant hvorfor akkurat vi skal reise, eller er det mer interessant å diskutere flyreise + baby på generelt grunnlag?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Vi skal snart fly en 10-timers flytur med vår 10 måneder gamle baby. Han er for gammel til å få bruke de "babysengene" de har på flyet, så trenger noen råd til selve flyturen. Spesielt i forhold til soving.. Gjerne også andre erfaringer med å reise med baby. Har ingen tips i grunn. Vil bare si: Lykke til............Anonymous poster hash: 1bf3a...376
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå