nektar Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Er forrett noe man bør ha? Vi skal servere marinert kyllingfilet til middag.. Mannen mener at forrett er noe av det verste som finnes, og vil ikke ha det. Han mener at det aldri er godt og at det er meningsløst og ha en liten matbit før middagen.. Jeg derimot tenker ikke så hardt over det, men mener kanskje det blir litt mer "ordentlig" om man har forrett? Hva mener dere?
Chanchan Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 jeg synes alltid det er stas å lage forrett når jeg inviterer på middag! om han mener det "aldri er godt" kan han vel ikke ha smakt mye godt..? pleier å lage salat, bruschetta, suppe osv jeg, er så utrooolig mye godt man kan lage! 2
ekkoet Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ville hatt det. Folk flest liker det (finnes mange gode forretter) Folk flest forventer det (jeg har kun vært i et bryllup uten forrett, og det var egentlig mer en fest dagen etter de hadde giftet seg hvor det var en tapasbuffet). Det høres bedre ut med en 3. retter enn bare kylling og dessert.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Aldri godt? Man bestiller da ikke noe man ikke liker når man spiser ute, og lager ikke noe vondt til gjester? Jeg skjønner det hvis erfaringen hans med forretter er lakereker med Thousand Island, men han kan ikke ha spist mange forretter i sitt liv. Meningen med flere retter er å skape variasjon i måltidet. Et godt måltid må ikke bestå av flere retter, men det hever opplevelsen. Vi serverer ofte forretter til hverdags hjemme, vi, og ikke bare klassikeren tomatsuppe og pannekaker. Anonymous poster hash: b2f87...365
Chloe- Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde trodd den første retten jeg ble servert i bryllup var forrett. Hadde stusset litt over kylling til forrett da..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Jeg tenker forrett hører med, men det kommer litt an på settingen, man må jo selvsagt ikke. Men det er en fare for at folk tror kyllingen er forretten ... Kyllingfillet til middag høres litt rart ut. Hva skal serveres sammen med den? Anonymous poster hash: 24cc2...a44
Nenna2 Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg skjønner litt hva han mener. Men velg noe dere liker begge to i en liten porsjon. Synes ulike salater er veldig fine forretter. Det er litt stas med 3-retters.
SiMa Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 For meg hører forrett med i mer "høytidelige" sammenhenger, som gjerne et bryllup er. Jeg skjønner godt at han vil ha mat han liker i bryllupet sitt, det vil vi også, men det meste kan jo brukes som forrett. Hva liker dere? Suppe er godt. Med kylling som hovedrett er det kanskje fint med fisk til forrett? I de selskapene jeg har vært i har det gjerne vært fisk til forrett og kjøtt til hovedrett, eller omvendt. Det er bare å lage en liten porsjon av noe dere liker. Det kan ofte være en fordel at forretten er kald. En annen fordel med forrett er hvis det er mange taler, da er det greit å få dem mellom rettene så maten ikke ligger på tallerkenen og blir kald imens.
HoppsyDaisy Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 For meg er det en selvfølge med forrett. Med mindre det hadde vært buffet.
Gjest Anubiel Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Forrett synes jeg hører med i en bryllupsmiddag (som ikke er buffet). Forretter synes jeg som regel er kjempegodt, en liten matbit som vekker smaksløkene før hovedretten. Vi skal ha gravet ørret på ristet brød med sennepssaus til forrett.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Forrett hører til hvis man skal ha en bedre middag eller inviterer folk til middag. Til vårt bryllup kunne gjestene velge på forhånd hvilken forrett de ville ha 1. Salat 2. Reker i hvitløkssaus 3. Carpaccio Anonymous poster hash: 38394...644
Gjest Ciegus Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Kommer an på. Man bør ha forrett hvis man bare blir servert en porsjon til middag. Kan man forsyne seg flere ganger er ikke forrett like viktig. Dropper man forrett ville jeg servert noe enkelt å spise mellom vielse og middag. Det bør man gjerne gjøre uansett, men kanskje gjøre mer ut av det om man ikke har forrett.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Verste som fins? Tydelig han spiser kylling, og kylling kan også være i forrett. Forrett bør det være i et bryllup, etter min mening. det er bare fantasien som setter begrensninger Anonymous poster hash: 45a57...d46
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Er forrett noe man bør ha? Vi skal servere marinert kyllingfilet til middag.. Mannen mener at forrett er noe av det verste som finnes, og vil ikke ha det. Han mener at det aldri er godt og at det er meningsløst og ha en liten matbit før middagen.. Jeg derimot tenker ikke så hardt over det, men mener kanskje det blir litt mer "ordentlig" om man har forrett? Hva mener dere? På den ene siden skjønner jeg igrunn mannen din, forretten oppleves ofte som unødvendig og enten småpretensiøs eller stusslig. Det kan godt være at det er visse kjønnsforskjeller ute å går her, for mange menn har fokus på hovedretten som gjerne er en stor rett med en type kjøtt. På den andre siden forventer mange forrett i ett bryllup. Det gir en viss høytidlighet over måltidet, og deler inn så man kan legge inn taler etc. Tipset mitt blir kjedelig nok å høre med mannen din om det kan være noe han kan like som forrett, fremfor å fokusere på at han har hatt skuffende opplevelser med det før. Anonymous poster hash: 483a8...fd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå