Nenna2 Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Mamma er blomsterdekoratør, så jeg har vokst opp med å se bilder av nydelig pyntede kirker til vielser med haugevis av blomster. Til vårt bryllup skal jeg ha ansvaret for all blomsterpynt, men det ser ikke ut som om det er så mye pynt i kirker lenger. Er i et dilemma for jeg rekker ikke "alt" uten å bli utslitt. Derfor lurer jeg på hva andre mener er riktig mengde kirkepynt? Noen som har bilder?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Har ikke bilder nei, for jeg gifter meg ikke før om en måned, men vi skal ikke pynte kirka vi. Jeg syns kirker er pene nok som de er, og det er uansett vielse både før og etter oss, og da må man liksom avklare fargevalg med dem eller sette opp og ta ned blomster fort før og etter...stress...Anonymous poster hash: 8241a...242
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Vi pyntet heller ikke i kirka. Hvis det er et moderne bygg, nakent og minimalistisk, ville jeg kanskje hatt noen blomsterkrukker her og der... Anonymous poster hash: a1f92...645
Nenna2 Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2014 Vi gifter oss i en gammel trekirke. Den er veldig pen, men kanskje litt naken. Den er også litt sliten på en ganske sjarmerende måte. Jeg føler at jeg må ha litt farge inn i bygningen. Tror jeg ... Uff, jeg er veldig usikker.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Jeg jobbet som kirketjener en gang i tiden. Det var sjelden mye pynt i bryllupene, Noen blomster ved alteret, og Det var egentlig det. I det siste har jeg sett bryllup med rosablader ned kirkegangen, men det er bare pent frem til noen tråkker på. Anonymous poster hash: 7d0f1...80b
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Vi pyntet ikke. En vanlig, "kjedelig" trekirke, men å bruke penger på blomster til en kirke vi skal tilbringe toppen 45 minutter i...? Neh. Kjolene, gjestene, og brudeparet får være fokus nok. Anonymous poster hash: 1bcc4...20e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Presten hadde en blomsterbutikk der han sto, husker jeg. Tror det er få som pynter kirken....syns kirker er pen nok i seg selv. Blir dyrt å fylle opp med blomster. Tror det er mest på film....lol Anonymous poster hash: 32a0e...efe
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Fineste jeg har sett, og som jeg kunne tenke meg å kopiere var et maibryllup, hvor det var pyntet med små bjørnekvister rundt om i kirken. Men med flere allergikere rundt om, så er det ganske slemt gjort, og like greit å skippe. Anonymous poster hash: 1bcc4...20e
Megana Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Presten hadde en blomsterbutikk der han sto, husker jeg.Tror det er få som pynter kirken....syns kirker er pen nok i seg selv. Anonymous poster hash: 32a0e...efe Jøss, satt de opp en egen blomsterbutikk ved siden av presten? Det må ha vært litt av et syn
Gul saft Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Vi gifta oss midt på sommeren, og fikk tips fra blomsterbutikken som vi bestilte borddekorasjoner, brudebukett og knappehullsblomster fra om at vi like gjerne kunne plukke ville blomster. : ) som sagt så gjort. . så vi hadde to store buketter på hver side av trappen opp til alteret med blomster jeg og noen til hadde være ut å plukket kvelden før Man kan finne veldig masse fint ute på våren og sommeren
Nenna2 Skrevet 21. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 21. mai 2014 Vi gifta oss midt på sommeren, og fikk tips fra blomsterbutikken som vi bestilte borddekorasjoner, brudebukett og knappehullsblomster fra om at vi like gjerne kunne plukke ville blomster. : ) som sagt så gjort. . så vi hadde to store buketter på hver side av trappen opp til alteret med blomster jeg og noen til hadde være ut å plukket kvelden før Man kan finne veldig masse fint ute på våren og sommeren Så flott! Vi har tenkt det samme, men så blir jeg litt engstelig for at jeg plutselig ikke skal finne blomster. Vi gifter oss i juli neste år, så jeg tenkte jeg skulle gå litt rundt i juli i år og se hva som vokser her og der. Hva slags blomster fant dere? Jeg er så glad i liljekonval, men jeg husker ikke når de blomstrer.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Jeg er så glad i liljekonval, men jeg husker ikke når de blomstrer. De blomstrer nå desverre Anonymous poster hash: 7d0f1...80b
Gul saft Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Så flott! Vi har tenkt det samme, men så blir jeg litt engstelig for at jeg plutselig ikke skal finne blomster. Vi gifter oss i juli neste år, så jeg tenkte jeg skulle gå litt rundt i juli i år og se hva som vokser her og der. Hva slags blomster fant dere? Jeg er så glad i liljekonval, men jeg husker ikke når de blomstrer. Vi gifta oss i juli, og da fant vi smørblomst, prestekrager, store rosa/rød/lilla? kløver, blåklokke og masse andre typiske markblomster som jeg ikke kan navnet på Har sett at det blomstrer litt liljekonvall nå, så sesongen for de er vell kanskje over i juli.. :/ Bregner er også kjempefint forresten!
Nenna2 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #14 Skrevet 22. mai 2014 Jeg elsker bregner, så de er obligatoriske. 😍 Men hva med hvite blomster?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Men siden moren din er blomsterdekoratør, kan du ikke spørre henne? Anonymous poster hash: 7d0f1...80b
Nenna2 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #16 Skrevet 22. mai 2014 Jeg har selvfølgelig spurt moren min, men som jeg nevnte i det første innlegget mener hun at det skal være massevis av blomster. Jeg har ikke råd til å betale en dekoratør til å pynte sånn som hun vil, og jeg tør ikke la henne ta på seg jobben siden hun ikke er helt frisk. Kunne tenke meg å ha en idé selv før jeg spør for mye sånn at det ikke blir for mye diskusjon. Spør nok når det nærmer seg. Men utfra denne tråden forstår jeg det sånn at det pyntes lite foruten litt blomster bak presten, og kanskje litt markblomster. Er noen av dere som pynter alterringen?
Rosa Sitron Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Du har sikkert googlet alt, men det var mange fine forslag her. Vi kommer nok til å ha lit pynt i vårt bryllup, blomster ved alteret kanskje. =)
Nenna2 Skrevet 22. mai 2014 Forfatter #18 Skrevet 22. mai 2014 Du har sikkert googlet alt, men det var mange fine forslag her. Vi kommer nok til å ha lit pynt i vårt bryllup, blomster ved alteret kanskje. =) Det er mange flotte bilder på google, men det virker som om bildene med mye blomster er amerikanske. Det er vel unorsk med mye blomster da... Har du tenkt på farge på blomstene?
Rosa Sitron Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Det er mange flotte bilder på google, men det virker som om bildene med mye blomster er amerikanske. Det er vel unorsk med mye blomster da... Har du tenkt på farge på blomstene? Så langt har vi ikke tenkt enda. Men er godt over et år til jeg skal til alters. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå