Gå til innhold

Hva er vitsen i å skrive "+1" eller gjenta de ti brukerne over nesten ordrett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi at TS skal få noe å lure på.

Anonymous poster hash: d13f9...a35

Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet

Vitsen er å få folk som deg til å orke å ta seg tid til å lage en tråd om det. Hva er vitsen med det? Anonymous poster hash: 1b8d9...c8e

Kan jeg si +2 da jeg er kjempe enig? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke jeg heller. Hvorfor ikke nøye seg med å pusse innlegget?

Anonymous poster hash: 758fd...f38

Skrevet

+1 stammer egentlig fra fora der postcounten ble en slags intern konkurranse.

Mange fora jeg har vært innom har deaktivert postcounten for å unngå at trådene ble spammet ned med utelukkende +1-poster.

Postcount er det tallet du har på "Antall innlegg" under avataren din på forumet.

Så opprinnelig skrev man bare +1 i en tråd for å få høyere postcount og dermed "vinne" forumkampen.

I dag er det vanligere at +1 betyr at man er svært enig i innlegget. Som en slags "quote for truth" uten så mange ord.

• Liker 2
Skrevet

For egen del gjør jeg det gjerne når HI er et spørsmål - f.eks. Hva man syns om ditt eller datt. Hvis en bruker da sier det jeg selv mener siterer jeg gjerne innlegget og skriver +1. I stedet for å skrive omtrent det samme.

Jeg plusser innlegget hvis jeg bare er enig i noe, eller jeg syns innlegget var godt.

Gjest New_Girl
Skrevet

Tror aldri jeg har skrevet +1, men jeg har vel skrevet "enig" eller noe i den duren. Da er det et innlegge som har beskrevet akkurat det jeg tenker og føler rundt et tema som gjør at det jeg skulle skrive blir overflødig. Men jeg ønsker likevel å uttrykke at jeg støtter den meningen. Og så er det en enkel måte å få tråden over på mine innlegg, så slipper jeg å lete den opp senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...