Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en besteveninne for en god stund siden. Vi var sammen hver dag, og vi kom utrolig godt overens. Har aldri før hatt en venn som jeg har følt er så lik som meg, og det samme sa hun også til meg. Hun sa at hun betraktet meg som sin aller beste veninne.

Så, ca et halvt år senere får jeg vite av andre at hun har baksnakket meg mye. Det var også ting hun hadde funnet opp om meg som overhodet ikke var sant. Jeg visste jo at hun var en baksnakker, siden hun snakket dritt om nesten alle til meg. Men HALLO, sin egen besteveninne?!! Skal ikke nevne det hun sa, men det var ihvertfall sårende. Jeg var helt i sjokktilstand, kan ikke skjønne at en som du er med hver dag kan være så falsk. Da ble jeg ganske forbanna, og kommunikasjonen mellom oss sviktet helt. Vi bodde på hybel sammen, og vekslet ikke lenger ETT ord til hverandre. Hun forstod jo heller ikke at hun gjorde noe gale. I hennes verden har hun rett i alt.

Så skulle hun lage et SVÆRT drama ut av dette, hvor hun satt seg ned og fortalte alle på skolen hva som hadde skjedd. Ofte jeg gikk forbi og skjønte at det var meg hun snakket om. For å prøve å få dem over på hennes side. Tror jeg aldri før har vært i en så stressende situasjon. Tror jeg gren meg i søvn hver eneste kveld i kanskje 2 måneder. Var helt psykisk/fysisk ødelagt.

Det var jo selvfølgelig mange som støttet meg, og de fleste var jo på min side, men når det er snakk om en som du er SÅ nær, så er det faktisk helt jævlig, og trøsten hjelper lite.

Dette har såret meg veldig. Jeg vet jo at de fleste ikke liker henne for hun er falsk, og det er mange som kaller henne for en psykopat. Er faktisk en del som tror at hun er det også. Skal ikke nevne alt med henne, men de fleste kjennetegnene på psykopatiske trekk har hun definitivt.

Nå har det gått nesten to år, og jeg tenker fortsatt på det ofte. Begynner å analysere det osv. Klarer jo ikke å gå videre. Vi snakker selvfølgelig ikke sammen, og jeg skal ihvertfall ikke ha noe kontakt. Jeg vil bare gå videre. Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig ...

Andre som har vært i en liknende situasjon, og er det noen som har tips? Jeg blir gal.

Anonymous poster hash: 3f774...fc3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt overskriften til "Hva er det som feiler henne?!"

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette har vært både hjerteskjærende og veldig vanskelig. Det er ikke lett å få seg en så god venninne man klikker så godt med, for så å bli sviktet av den du trodde sto deg nærmest.

Har ikke opplevd akkurat det du beskriver, for det virker som det var en brutal baksnakking fra hennes side og at dere aldri fikk ordnet ordentlig opp i det.

Jeg har bare hatt småkrangler, men det som har hjulpet meg for å glemme det har vært å høre hva den andre personen tenkte og opplevde det. Så blir det å akseptere situasjonen slik den er/var og gå videre.

Tror du trenger litt "closure". Om du absolutt ikke vil sende henne en melding på facebook og spørre om hvorfor hun gjorde som hun gjorde, kan du prøve å ta enda mer tid til hjelp. Men om ikke, tror jeg det hjelper, slik at du får avsluttet situasjonen og heller få nye og bedre venner.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1516d...c63
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at dette har vært både hjerteskjærende og veldig vanskelig. Det er ikke lett å få seg en så god venninne man klikker så godt med, for så å bli sviktet av den du trodde sto deg nærmest.

Har ikke opplevd akkurat det du beskriver, for det virker som det var en brutal baksnakking fra hennes side og at dere aldri fikk ordnet ordentlig opp i det.

Jeg har bare hatt småkrangler, men det som har hjulpet meg for å glemme det har vært å høre hva den andre personen tenkte og opplevde det. Så blir det å akseptere situasjonen slik den er/var og gå videre.

Tror du trenger litt "closure". Om du absolutt ikke vil sende henne en melding på facebook og spørre om hvorfor hun gjorde som hun gjorde, kan du prøve å ta enda mer tid til hjelp. Men om ikke, tror jeg det hjelper, slik at du får avsluttet situasjonen og heller få nye og bedre venner.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 1516d...c63

Takk for svar :)

Jeg har venner, og det er ikke det som er problemet.

Vi var så like, lik humor, tenkte likt osv. Det er derfor jeg ikke klarer å glemme det.

Skrevet (endret)

Takk for svar :)

Jeg har venner, og det er ikke det som er problemet.

Vi var så like, lik humor, tenkte likt osv. Det er derfor jeg ikke klarer å glemme det.

Samma det. Vær glad det skjedde for en stund siden, og ikke noe som startet nå. For det ville skjedd før eller siden med ei som uansett baksnakker alt og alle. Du er bedre enn hu, og de fleste oppegående folkene som hørte om løgnene vil forstå at hun er/var problemet og ikke deg.

Be gone with it, og vær heller glad for at du ikke var mere med hu. Jo lengre du hadde vært med hu, jo mer skade kunne han ha gjort da du senere fant ut av det du fant ut nå for en stund siden.

Endret av Timza
AnonymBruker
Skrevet

Jenter = draaAAamaa

Håper du driter langt i henne og får deg noen skikkelige venner som faktisk er verdt å ta vare på

hilsen jente :blomst:

Anonymous poster hash: 272c8...ffb
AnonymBruker
Skrevet

Bytt overskriften til "Hva er det som feiler henne?!"

:fnise::hjerte:

Anonymous poster hash: bc977...163

AnonymBruker
Skrevet

Samma det. Vær glad det skjedde for en stund siden, og ikke noe som startet nå. For det ville skjedd før eller siden med ei som uansett baksnakker alt og alle. Du er bedre enn hu, og de fleste oppegående folkene som hørte om løgnene vil forstå at hun er/var problemet og ikke deg.

Be gone with it, og vær heller glad for at du ikke var mere med hu. Jo lengre du hadde vært med hu, jo mer skade kunne han ha gjort da du senere fant ut av det du fant ut nå for en stund siden.

En ting som er slitsomt er at jeg føler jeg må "konkurrere" mot henne fortsatt. Hun elsker jo drama som dette, og det sliter meg fortsatt ut. Føler "kampen" fortsatt er der, selvom vi aldri ser hverandre. Jeg vet at hun gjør ALT for å ødelegge for meg. Hun slenger dritt og smisker med alle, og hun elsker det. Det gjør meg på en måte veldig stresset, og jeg tror det er der problemet ligger.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har jo MANGE felles bekjente, og jeg blir stresset over alt hun kan ødelegge for meg.

Skrevet (endret)

En ting som er slitsomt er at jeg føler jeg må "konkurrere" mot henne fortsatt. Hun elsker jo drama som dette, og det sliter meg fortsatt ut. Føler "kampen" fortsatt er der, selvom vi aldri ser hverandre. Jeg vet at hun gjør ALT for å ødelegge for meg. Hun slenger dritt og smisker med alle, og hun elsker det. Det gjør meg på en måte veldig stresset, og jeg tror det er der problemet ligger.

La det være. Glem hun. Jo mer hun driver på, jo lengre ned graver hun i sin egen grav. Det tar ikke lange tiden før folk i omgangskretsen forstår det hun driver på med for noe. Så ikke synk ned til hennes nivå og kav rundt i søla rundt hennes avføring, det vil ikke kle deg og hjelpe deg noe særlig. Bare forsvar deg hvis/når det kommer opp, og sett folk på plass om det er nødvendig.

Endret av Timza
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La det være. Glem hun. Jo mer hun driver på, jo lengre ned graver hun i sin egen grav. Det tar ikke lange tiden før folk i omgangskretsen forstår det hun driver på med for noe. Så ikke synk ned til hennes nivå og kav rundt i søla rundt hennes avføring, det vil ikke kle deg og hjelpe deg noe særlig. Bare forsvar deg hvis/når det kommer opp, og sett folk på plass om det er nødvendig.

Ja, du har rett. Ikke verdt å sløse bort tid på det mennesket der. Likevel har det blitt en hverdagslig ting. Irriterer meg så grenseløst over hun. Det virker som om hun har dedikert livet sitt for å plage meg. Håper bare at det en vakker dag går over, at hun kjeder seg, og lar meg være.

Skrevet

Ja, du har rett. Ikke verdt å sløse bort tid på det mennesket der. Likevel har det blitt en hverdagslig ting. Irriterer meg så grenseløst over hun. Det virker som om hun har dedikert livet sitt for å plage meg. Håper bare at det en vakker dag går over, at hun kjeder seg, og lar meg være.

Hun syns vell det er morsomt så lenge du reagerer på det. Hopp litt ned fra rampelyset, og vis at du har hevet deg over det tåpelige dramaet så finner hun nok noen andre "targets" helt til hun har gravd så langt sør at de fleste går imot hun. Til da har hun forhåpentligvis blitt tvangsinnlagt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

hva som feiler deg? Du var sammen med feil folk. Det er ingenting galt med deg.

Sånne mennesker er det best å heve seg over. Vis at du ikke synker på hennes nivå. Dette høres kanskje ut som et kjedelige mamma-råd,som blir fortalt bare for at ungen skal være snill,men det er ikke sant. Når alt roes ned så blir dere dømt på hvem som var den voksne og hvem som var den drittungen som slengte dritt.

Rart at flere folk ikke gjennomskuer henne..

Det er kjent at hvis noen gjør noe med deg,kommer han/hun til å gjøre det mot deg...

Så hvis noen baksnakker ALLE andre,hvorfor tro at du slipper unna?

Jeg opplevde selv at en jente jeg såvidt kjente løp mot meg og begynte å slenge dritt om felles klassevenninne. Jeg bare himlet med øynene

Endret av Blue-Jeans
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare glemme det? Hvis det er noe du tenker på hver dag, så er det du som har problemet, ikke henne. Hun ofrer vel ikke deg en tanke og du surrer deg inn i din egen selvmedlidenhet. Kom deg over det. Det er 2 år siden. Bare et lite tips. :)

Anonymous poster hash: 7fa02...aed

Skrevet

I lengden går folk lei av det, og det vil dø ut av seg selv hvis både du og andre ignorerer det. Ikke lett, jeg skjønner det. Men for en dramaqueen er det verste som kan skje at folk ikke gidder å bry seg lenger.

Gå videre, det er hun som taper på det.

AnonymBruker
Skrevet

hva som feiler deg? Du var sammen med feil folk. Det er ingenting galt med deg.

Sånne mennesker er det best å heve seg over. Vis at du ikke synker på hennes nivå. Dette høres kanskje ut som et kjedelige mamma-råd,som blir fortalt bare for at ungen skal være snill,men det er ikke sant. Når alt roes ned så blir dere dømt på hvem som var den voksne og hvem som var den drittungen som slengte dritt.

Rart at flere folk ikke gjennomskuer henne..

Det er kjent at hvis noen gjør noe med deg,kommer han/hun til å gjøre det mot deg...

Så hvis noen baksnakker ALLE andre,hvorfor tro at du slipper unna?

Jeg opplevde selv at en jente jeg såvidt kjente løp mot meg og begynte å slenge dritt om felles klassevenninne. Jeg bare himlet med øynene

Takk for gode råd :)

Hun er en person som baksnakker andre ja. Og hun er vant til å få viljen sin. Hun kommer fra en veldig rik familie, familien er ofte i avisene osv. Derfor er det mange som ser opp til henne og hun har ikke vanskelig for å manipulere folk.

Fordi at jeg ble sur på henne da jeg fikk vite at hun hadde baksnakket meg, så har hun valgt ut meg som sitt "offer". Er ikke alltid at folk tørr å si imot henne. Og jeg angrer virkelig på at jeg gjorde det. Var ikke klar over hvilken psykopat hun var. Hun ble også sammen med en jeg holdt på med, bare for å plage meg. Man ser at det var ingen følelser i bildet, og det er ganske skremmende hvor langt hun er villig til å gå.

Gjest tinbjo1
Skrevet

Ingenting som feiler deg ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...