AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Trenger et råd, eller 10. Jeg hadde en kort flørt med min gifte sjef, som ble avlsuttet fra min side etter 6 uker, og i 2 år har jeg bedt og tryglet om at han må la meg være i fred. Da jeg avsluttet dette fortalte han om meg til sin kone (sier han, men jeg er ikke sikker på om det er sant), og hun forlanger at vi ikke jobber på samme sted. Han nekter meg å prate med henne. Jeg ville gjerne ha fortalt henne at jeg ikke kan utstå han, at jeg hater han og at han driver meg snart utenfor stupet. Han har nå truet meg. "Det er meg eller deg. Må jeg slutte, vil du få alle i mot deg for jeg er sjef og har mer makt enn deg. Slutter du unngår du uhygge (han brukte det ordet) i arbeidshverdagen din". Han er høyt oppe i stilling i en fagorganisasjon, så jeg kan ikke be tillitsvalgt om hjelp. Han bli sett opp til og blir sett på som dyktig. Jeg tviler på at noen vil tro meg, for jeg har ingen bevis. Jeg ser at jeg ikke har noe annet valg enn å slutte, men jeg trenger hjelp og støtte, for jeg har snart ikke mer å gå på og er redd for å ramle fullstendig sammen. Jeg har ingen ny jobb å gå til. Hvem skal jeg be om hjelp? Hjelp meg! Anonymous poster hash: 1f2ac...936
AryaUnderfoot Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Ikke slutt! Det er sikkert vanskelig men her har dere begge gjort noe feil, men han mest av alt og han kan ikke tvinge deg til å slutte. Hold ut! 9
Chifru Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Synes dette høres stygt ut. Jeg synes IKKE du skal slutte pga dette. Han har selv absolutt tråkka i salaten. Om du er usikker på om han har fortalt kona om dette, ville jeg personlig tatt kontakt med henne å forklart situasjonen, så vil du fort finne ut om hun vet eller ei. Ingen sjef skal "true" deg til å si opp jobben din! Hold ut! 4
Maria.91 Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Kjære vene, dette hørtes helt forferdelig ut! Hva med å kontakte kone og/eller fagforening (ikke via tillitsvalgt, via regionkontor) og rett og slett "blåse i fløyta"? Synes kona har rett til å få vite om dette, selv om det blir kjipt for henne. Og synes absolutt at sjefen din bør betale prisen for at han ikke klarer å styre følelsene sine (eller snoppen sin!) på arbeidsplassen! Det er han som har driti på draget, og han som bør få konsekvendene. Stå på ditt! 11
Betasuppe Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Dette høres kjipt ut! Men dette er en advarsel til alle som er fristet til å ha en romanse med sjefen: Don't do it. Du må snakke med tillitsmannen uansett. Hvis det ikke fører fram, så får du snakke med sjefen over han igjen, da. 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Jeg synes du skal snakke med tillitsvalgte uansett. Når han har gått til det skrittet å begynne å true deg, har det gått for langt. Enden på visa her er uansett at dere begge nok må slutte, tror jeg.Anonymous poster hash: 25b8e...b97 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Kan du ikke innlede forhold med han igjen for å sikre deg bevis? Så dumper du han og kjører hardt. Anonymous poster hash: 9d12c...a2e
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Få til en samtale og led han til å gjenta truslene mens du tar et opptak. Anonymous poster hash: 308cf...d47 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Trenger et råd, eller 10. Jeg hadde en kort flørt med min gifte sjef, som ble avlsuttet fra min side etter 6 uker, og i 2 år har jeg bedt og tryglet om at han må la meg være i fred. Da jeg avsluttet dette fortalte han om meg til sin kone (sier han, men jeg er ikke sikker på om det er sant), og hun forlanger at vi ikke jobber på samme sted. Han nekter meg å prate med henne. Jeg ville gjerne ha fortalt henne at jeg ikke kan utstå han, at jeg hater han og at han driver meg snart utenfor stupet. Han har nå truet meg. "Det er meg eller deg. Må jeg slutte, vil du få alle i mot deg for jeg er sjef og har mer makt enn deg. Slutter du unngår du uhygge (han brukte det ordet) i arbeidshverdagen din". Han er høyt oppe i stilling i en fagorganisasjon, så jeg kan ikke be tillitsvalgt om hjelp. Han bli sett opp til og blir sett på som dyktig. Jeg tviler på at noen vil tro meg, for jeg har ingen bevis. Jeg ser at jeg ikke har noe annet valg enn å slutte, men jeg trenger hjelp og støtte, for jeg har snart ikke mer å gå på og er redd for å ramle fullstendig sammen. Jeg har ingen ny jobb å gå til. Hvem skal jeg be om hjelp? Hjelp meg! Anonymous poster hash: 1f2ac...936 Ta opp samtalen dere har. Neste gang, så sier du: enten du vil eller ei,men nå skal jeg kjøre hjem til din kone og snakke med henne. Da vil du se om han har løyet til deg Anonymous poster hash: 47204...d6c 3
Pysa Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Første innfall er å si: ikke gi deg! Ikke la drittsekken vinne! Men med mindre dette er drømmejobben, tror jeg at jeg hadde sett meg om etter noe annet. Ikke alle kamper er verdt å kjempe. så lenge du ikke får sparket ham, tror jeg ikke dette blir et hyggelig arbeidsforhold. Jeg har selv vært i din situasjon (hadde ikke sex med sjefen, men ble trakassert av ham), og fant etter en stund ut at dette gadd jeg ikke bruke tiden min på. Så jeg fant meg en ny jobb, møtte opp med oppsigelsen og sa ham hva jeg mente om ham. Herlig! Noen ganger gir man seg, selv om man har retten på sin side. 3
Tba Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Hvis du ikke stoler på de lokale fagforeningsreprestantene så høyere opp sentralt. Har du bevis i form av opptak evnt skrevet ned alt som har skjedd så har du en sterk sak. 2
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Trenger et råd, eller 10. Jeg hadde en kort flørt med min gifte sjef, som ble avlsuttet fra min side etter 6 uker, og i 2 år har jeg bedt og tryglet om at han må la meg være i fred. Da jeg avsluttet dette fortalte han om meg til sin kone (sier han, men jeg er ikke sikker på om det er sant), og hun forlanger at vi ikke jobber på samme sted. Han nekter meg å prate med henne. Jeg ville gjerne ha fortalt henne at jeg ikke kan utstå han, at jeg hater han og at han driver meg snart utenfor stupet. Han har nå truet meg. "Det er meg eller deg. Må jeg slutte, vil du få alle i mot deg for jeg er sjef og har mer makt enn deg. Slutter du unngår du uhygge (han brukte det ordet) i arbeidshverdagen din". Han er høyt oppe i stilling i en fagorganisasjon, så jeg kan ikke be tillitsvalgt om hjelp. Han bli sett opp til og blir sett på som dyktig. Jeg tviler på at noen vil tro meg, for jeg har ingen bevis. Jeg ser at jeg ikke har noe annet valg enn å slutte, men jeg trenger hjelp og støtte, for jeg har snart ikke mer å gå på og er redd for å ramle fullstendig sammen. Jeg har ingen ny jobb å gå til. Hvem skal jeg be om hjelp? Hjelp meg! Anonymous poster hash: 1f2ac...936 Vel, det er jo et veldig godt eksempel på hvorfor man bør holde seg unna sjefen sin... 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 Vel, det er jo et veldig godt eksempel på hvorfor man bør holde seg unna sjefen sin... Vel, dette var jo et veldig godt eksempel på hvordan en ikke skal svare i en tråd... Anonymous poster hash: 19d23...789 7
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Vel, dette var jo et veldig godt eksempel på hvordan en ikke skal svare i en tråd... Anonymous poster hash: 19d23...789 Vel, jeg ser at du ikke er så god selv
LukaFrost Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Du hadde et forrhold til din sjef, som attpå til er gift? Hva i himmelens navn tenkte du på? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Dere jobber i en fagorganisasjon? Han er en mann andre ansatte/medlemmer skal ha tillit til? Hm, jeg ville prøvd å se om jeg ikke fikk inn en skrape i lakken på han. Er det andre damer i organisasjonen som du kan snakke med? Noen litt eldre enn deg, som har vært der lenge? Det er jo mulig at du ikke er den første han har truet unna sin vei opp stigen. Tenk litt på det, sjekk litt rundt, se om du kan finne en å alliere deg med. Anonymous poster hash: 7eed4...151 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Dere jobber i en fagorganisasjon? Han er en mann andre ansatte/medlemmer skal ha tillit til? Hm, jeg ville prøvd å se om jeg ikke fikk inn en skrape i lakken på han. Er det andre damer i organisasjonen som du kan snakke med? Noen litt eldre enn deg, som har vært der lenge? Det er jo mulig at du ikke er den første han har truet unna sin vei opp stigen. Tenk litt på det, sjekk litt rundt, se om du kan finne en å alliere deg med. Anonymous poster hash: 7eed4...151 og hvis han mot formodning skulle skremme deg bort derfra kan det godt hende han gjør det samme med en yngre mer forsvarsløs dame neste gang. Synes du i hvertfall burde fortelle det til en tillitsvalgt om du har tenkt å slutte eller ikke. Ellers kan du ta en prat med han og si at hvis han ikke slutter å true deg så kommer du til å begynne å snakke om dette på arbeidsplassen. Du har strengt tatt ikke så veldig mye å tape lenger.Anonymous poster hash: 25b8e...b97 4
Catlin Skrevet 20. mai 2014 #19 Skrevet 20. mai 2014 Dersom du føler at du ikke kan ta kontakt med tillitsvalgte, så bruk verneombudet på jobben din.
I Grosny Skrevet 20. mai 2014 #20 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Han truer deg, ergo er han redd. Snakk med noen dritharde gutter du kjenner , og ta et møte med gubben, sammen med gjengen din. Si at du gjerne skal slutte , men da må den sjefen klare å få deg inn på en fetere arbeidsplass med bedre lønn ett annet sted. Det er han som vil ha deg vekk, så da er det opptil han å ordne det bra. Dersom han ikke finner god jobb til deg, så krever du at han oppfører seg såpass skikkelig at du slipper å iverksette tiltak innenfor f.eks. pr Endret 21. mai 2014 av I Grosny 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå