Gå til innhold

Flytte til Oslo eller Tromsø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal studere til høsten, og lurer på hvilket sted jeg skal sette som førstevalg? Studiene er helt like, og har like bra rykte så jeg tenker mer på trivelsfaktor, mulighet for å få venner, studentaktiviteter og livet utenom..

Hvor er det egentlig best å bo? Jeg er veldig sjenert så har ingen venner per idag. derfor tenker jeg jo at Oslo kanskje er lettere sosialt sett? Fler folk?

Anonymous poster hash: 9b6f0...8e4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oslo naturligvis.

Anonymous poster hash: 2ee45...8ab
Skrevet

Hei! Jeg trives veldig godt i Oslo, det er en passende stor by. Været her er jo ganske annerledes enn i Tromsø, det ville jeg tatt med i betraktningen, da jeg takler kulde og morke dårlig. Jeg har aldri vært i Trømsø da, så kan ikke si noe om hva som er det beste valget. Tror det skal være en bra musikkby, og også studentby. Det at Oslo er større betyr ikke nødvendigvis at det er enklere å komme i kontakt med folk, faktisk tror jeg det kan være lettere i andre byer. Uansett, lykke til!

Gjest lillelarve
Skrevet (endret)

Oslo. Jeg har aldri bodd der før, men.. Oslo.

Bor selv i Tromsø. Men det kan jo godt hende du trives her da, det vet jeg ikke :) Synes bare det er et litt for "kaldt" miljø her. Er vanskelig å få seg venner. Kanskje det er annerledes om man tar høyere utdanning :)

Edit: I tillegg er det dårlig føre og veldig kaldt her om vinteren. Heheh...

Endret av lillelarve
Skrevet

varierer nok fra person til person, for jeg hadde problemer med venner i oslo, alle er veldig opptatt med seg og sitt eget, vanskelig å komme innpå folk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i både Oslo og Tromsø. Trivdes best i Tromsø. :) Synes det er kjempe lett å få venner her, varmere miljø og lettere å få seg nettverk som student. I Oslo fikk jeg også venner, men det sklidde ut etterhvert. Møtte aldri kjente på byen og sånn heller. Men det er jo individuelt selvfølgelig. I Tromsø vil jeg anbefale deg å være med på "Fadderuke" i begynnelsen av semesteret. Da blir du lett kjent med de du studerer med! Det er også kjempe bra uteliv her hvis du liker det. Minus er at våren og høsten er kort, og vinteren varer litt lenger :)

Anonymous poster hash: 21d2a...ede
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at Tromsø ikke er den letteste byen å få venner i. Nå er ikke jeg den som er med på mest mulig heller. Kunne garantert vært med på flere ting, og prøvd å få meg venner, men jeg er bare en litt inneslutta person noen ganger, og holder meg til mine gode gamle venner.

Jeg elsker forøvrig alt annet med byen. Det er nært hjembyen min, så jeg trenger ikke reise så langt. Det er selvfølgelig mange flere dager her i året med snø og ruskevær, men det gjør meg ikke så mye. Til gjengjeld er det veldig pent om våren og sent ut på høsten. Naturen er bare helt nydelig! Jeg kunne ikke tenkt meg å bo i Oslo. Ønsker å bo i by, men ikke for stor by, så Tromsøs størrelse er perfekt for meg.

Om DU kommer til å like deg i Tromsø er vanskelig å si. Det er mange faktorer å vurdere.

Anonymous poster hash: 35e72...6bd
Skrevet

Hadde valgt Tromsø! Nå liker jeg kulde, mørketid, nordlys og vinter da, men for meg er Oslo alt for stort og upersonlig! Jeg har flere venner som tilogmed går i samme klasse, men såvidt vet hvem andre er, de holder seg kun til sine egne venner som de har fra før ettersom 90% av de kommer fra Oslo eller har bodd der i lengre tid! Kan ikke tilfeldigvis møte noen på byen heller for det er så ufattelig mange utesteder å velge mellom!

Skrevet

Tromsø! Uten tvil! Har enda til gode å møte noen i Tromsø som ikke trives sosialt sett! :) Ja det er litt mer arktisk klima, men jeg lover deg at det er veldig lett å skape deg et nettverk der, om du er med på fadderuka og andre sosiale happenings! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt Tromsø, fordi det er lettere å komme i kontakt med folk der, også er det billigere å bo i Tromsø enn i Oslo, også er jo nordlandske menn de kjekkeste.

Anonymous poster hash: 6f514...be6

• Liker 1
Skrevet

Tromsø for miljøet, Oslo for boplass =p

Hvert år så blir avisene druknet i artikler om studenter som ikke finner seg boplass i Tromsø. Så om du velger Tromsø, så finn leilighet så fort som overhodet mulig. Nytter ikke komme en måned før i tro om at du får noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...