Gå til innhold

hjelp meg! D: svar på et spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest andysowhat
Skrevet (endret)

vist jeg har et kart der nord er vanligvis opp. og snur dette rundt 180grader eller oppned. vill du da si at sør er opp på kartet?

Endret av andysowhat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da vil jeg si du holder kartet feil vei.

• Liker 2
Skrevet

Sør er forsatt sør, det blir ikke nord før du fysisk kommer i riktig posisjon hvor nord. Selv da er sør i sør.

Ellers ville jeg bare si: Du holder nok kartet feil vei.

Gjest andysowhat
Skrevet

men sør vill være opp på kartet. uansett om du holder det feil eller ikke?

Gjest andysowhat
Skrevet

feks gps vill jo aldri nesten vise at nord er opp på gps'n den følger jo bare kjøre retningen. da er ikke nord opp da heller. og det er vell ikke feil av meg og snu på kartet?

Skrevet (endret)

men sør vill være opp på kartet. uansett om du holder det feil eller ikke?

Si meg, dersom du holder kartet riktig vei, hvor ligger sør da? Det ligger som regel nederst.

feks gps vill jo aldri nesten vise at nord er opp på gps'n den følger jo bare kjøre retningen. da er ikke nord opp da heller. og det er vell ikke feil av meg og snu på kartet?

I bilen min viser det nord når jeg kjører opp mot nord. Sør mot sør.
Plis si at dette er troll..
Endret av dillyduzit
AnonymBruker
Skrevet

Nord og sør er en fastsatt retning det ikke kan endres på uansett hvor mye du vrir og vender på en papirbit kalt kart.

Anonymous poster hash: bb159...096

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis du skal dra nordover og følge et kart og det er mest praktisk å holde kartet oppned så skal du fremdeles dra nordover - men det blir nedover på kartet når du holder det oppned. Skulle du holde kartet oppned og likevel kjøre i den retningen som blir opp på kartet vil du dra sørover - noe som er motsatt vei av nord og den veien du i utgangspunktet skulle.

PS: ikke alle kart har nord som opp på kartet - når kartet man har foran seg har dette unntaket er det vanligvis tegnet inn et kompass som viser hvilken retning nord er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...