AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Hei! Jeg sliter veldig med fet hud, både om natta og om dagen. Våkner opp hver dag med ganske fet hud og etter en lite stund kan huden min være fet igjen. Vasker huden om morgnen og om kvelden med ansiktssåpe for sensitiv hud, og fjerner sminken min hver dag før jeg legger meg. Er det noen som har noen tips til meg om hvordan jeg kan forebygge dette? Anonymous poster hash: 7b15a...2be
netpuppy Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Hvilken hudkrem bruker du? Jeg har også lett for å få fet hud og har funnet ut at hudkremmen er alfa og omega. Den bør være fuktighetsgivende og lett, men ikke fet og full i olje. Styr unna alt som heter nattkrem. Jeg har brukt å bruke en fra Shiseido som er veldig god. Dra til en kosmetikk-butikk og spør betjeningen om hjelp. Det kan være greit å ikke bruke sminke (utenom øyne/lepper) i de verste periodene og la huden puste og balansere seg selv. Ellers kan du prøve honning. Jeg elsker honning og er overbevist om at det hjelper på alt. Bruk ren honning (ikke skogshonning eller honning som med mye tilsetninger) som ansiktsmaske. La det sitte på i minst en time før du skyller av med bare varmt vann. Det er klissete, men huden er deilig etterpå. Kan også brukes som hårmaske eller, som jeg som sliter med tørre hender om vinteren, håndmaske. Sikkert fotmaske også
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Hvilken hudkrem bruker du? Jeg har også lett for å få fet hud og har funnet ut at hudkremmen er alfa og omega. Den bør være fuktighetsgivende og lett, men ikke fet og full i olje. Styr unna alt som heter nattkrem. Jeg har brukt å bruke en fra Shiseido som er veldig god. Dra til en kosmetikk-butikk og spør betjeningen om hjelp. Det kan være greit å ikke bruke sminke (utenom øyne/lepper) i de verste periodene og la huden puste og balansere seg selv. Ellers kan du prøve honning. Jeg elsker honning og er overbevist om at det hjelper på alt. Bruk ren honning (ikke skogshonning eller honning som med mye tilsetninger) som ansiktsmaske. La det sitte på i minst en time før du skyller av med bare varmt vann. Det er klissete, men huden er deilig etterpå. Kan også brukes som hårmaske eller, som jeg som sliter med tørre hender om vinteren, håndmaske. Sikkert fotmaske også Tusen takk for svar! Da skal jeg prøve ut honningen:) Jeg bruker en ansiktskrem fra Biotherm som er veldig tynn og uten oljer, men jeg er ikke flink nok til å bruke den hver dag... Bør kanskje skjerpe meg litt der. Anonymous poster hash: 7b15a...2be
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Anbefaler jojobaolje. Har den selv, og jeg er frelst. Du kan lese litt mer her. http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=557542 Anonymous poster hash: db31d...cb3
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Anbefaler også å kutte ut såpe, og rensekremer/rensekremer myntet på ansiktet som inneholder syrer. Mange renskekrem/renseskum inneholder litt syre som gjør at huden føles strammere og porer strammes inn, men hos meg blir da huden mye fetere dagen etter. Jeg vasker huden min i ansiktet enten med Asan/Dr Greve eller babyolje. Og det har gjort susen for meg. Bruker også fuktighetskrem fra Biotherm og er som deg ikke like flink på å bruke daglig. Blir som regel litt etter en dusj. Men å hoppe over til intimsåpe eller babyolje er det beste jeg har gjort. Babyolje bruker jeg dersom jeg har sminket med endel med mineralpudder/BB-krem eller lignende, intinsåpe ellers (intimsåpe virker også å fjerne solkrem lett fra ansiktet). Intimsåpe har ingen såpestoffer og heller ingen syrer som mange ansikts-rensesåper har... har riktig PH og er ømfindtlige. Anonymous poster hash: 79662...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå