Kimo Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Vi har kjøpt nytt hus og skal male stueveggene, og slipe ned og lakke parketten på stua. Parketten er lys bøk eller ask (litt usikker , den vil bli ganske lys igjen når vi sliper den ned. Jeg lurer på å ta jotun-fargen Letthet på veggene, men er usikker på hvordan den vil stå mot de andre fargene i rommet? Rommet er sørvestvendt og har mye lys. Stuen er åpen mot kjøkken og gang og har en trapp midt i. Trappen vil bli i forskjellige glansgrader av helt hvit. Gangen og kjøkkenet er i en merkelig gulhvit farge som vi kommer til å gjøre noe med på sikt... Taket er trehvitt med kvist i, det kan se ut som de tidligere eierene har prøvd å lysne det. Er det noen som har prøvd å ha Letthet på veggen og i en mer glanset variant på listene? Eventuelt vet om bomull/egghvit på listene vil bli veldig feil mot letthet? Og hva tror dere om fargen Letthet mot resten av fargene på stua/ellers? Har noen tips til andre farger som kan være fine?
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Fargen Vanilje som også kalles Kaffe Latte, står nydelig til alle farger, og anbefales på det varmeste. De fargene som du nevner har jeg ikke kjennskap til. Kan du legge ut link til fargene? Anonymous poster hash: b548a...54f
LunaLove Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Jeg er hekta på lys grå på vegger. Står så ufattelig lekkert til noen flotte hvite taklister, passer til all slags gulv og ser skikkelig bra ut bare ikke for mørk, også helt ren grå uten noe annet tull oppi! Jeg har hatt Letthet på veggen…for meg var den bare litt møkkete hvit.
Miss Lucky Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Jeg har en farge som heter stål, den ble veldig fin sammen med listene som er i fargen bomull. Har faktisk beige gardiner til også. Ble veldig fint
Kimo Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 20. mai 2014 Takk for svar! Fargen jeg har hatt lyst på er http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colours/interior/2930000704701791_interior.aspx. Jeg finner ikke linken til den hviteste fargen jotun har, men den er så hvit som du får den. Blir for hvitt for veggene for min del, men tror den skal bli bra på trappen. Hmm, det er jo trist hvis Letthet kan bli seendes "møkkete" ut... Jeg er på utkikk etter en helt lys farge som skal være nøytral (siden det er så mange andre farger i et såpass åpent rom). Jeg har brent meg på lys antikk før, den ble veldig "skittengul" i stua vi hadde før og prøver derfor å unngå gultoner. Har likt noen hvitgrå farger på gangen før, men det kan ikke bli for mørkt... Vanilje ser fin ut, men er ikke den noe mørk? Stål fant jeg ikke nå, er det jotun?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Har falt fullstendig for årets farge "Prekestolen". Kommer til å male en vegg i den fargen Anonymous poster hash: 3742b...568
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Jeg husker ikke fargekodene nå, for det er 5 år siden og Lady-maling. Vi kjøpte en stue med vegger som var nymalte i en farge svært lik Letthet som du liker til. Stuen er stor og med store vinduer, og veggene så litt ut som gulnet panel.. Nesten så man forventet å se en annen farge bak bilder osv. Vi endte med å male om med en farge som er het noe med "Sand". Såvidt litt lysere enn Jotuns 1140-Sand. Ettersom rommet er stort og lyst, så ble det litt mer varme på veggen, og så mye freshere ut. Letthet ville jeg glatt brukt på et mindre soverom med bare 1 vindu, feks. Anonymous poster hash: efced...a3a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Vi har letthet mot standard lister i bomull. Listene er en antydning mørkere men kun synlig når man "ser etter". Jeg er veldig fornøyd Anonymous poster hash: eacb2...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå