AloeVera Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Hei! Jeg kunne tenkt meg å blitt flinkere til å sminke meg. Har alltid gjort det enkelt med foundation, concealer og mascara.. Har liksom aldri helt fått til det å fremheve trekk og skjule trekk.. Jo lengere tid jeg bruker når jeg sminker meg, jo verre ser jeg ut. Blir litt seende ut som en dragqueen når jeg prøver for hardt. Derfor lurer jeg på om det er steder i Trondheim der de tilbyr kurs? Og er de flinke der de eventuelt har? Hvordan er det å bli sminket på f.eks kicks? Tilbyr de noe slikt eller er det kun for å selge sminken?
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 De damerne er ikke mye bedre enn deg, for å si det pent...
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Molkan har noen fine sminketutorials synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 på marykay.no kan du finne en kosulent i nærheten av deg, som kan gi deg tips og råd, de sminker ikke men de viser og forklarer, det er gratis men om du velger å kjøpe produkter så koster det, og de finner de rette fargene for å fremheve det du vil fremheve og skjule det du vil skjule er du sikker på at foundationen din har rett farge, ofte kan det vere slik at du trenger to forskjellige fargenyanser for sommer- og vinterhuden Anonymous poster hash: 31c2a...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Ikke hør på de to over her! Hos Mac på kicks er de faktisk kjempeflinke. Makeup store arrangerer også kurs, koster 100-200kr men da får du med noe sminke så det er egentlig gratis. Anonymous poster hash: 840be...714 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Jepp, selve kurset på make up store er gratis, men du er nødt til å kjøpe et gavekort på noen hundre som du kjøper sminke for. Jeg har gjort det en gang og var veldig fornøyd. Anonymous poster hash: 0ca0b...b45 1
AloeVera Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 20. mai 2014 Oii, det var jo ingenting Tror jeg får prøve ut det. Hvor bestiller man? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 De damerne er ikke mye bedre enn deg, for å si det pent... Kan du begrunne hvorfor? Har du blitt sminke av de? Føler du bare er negativ bare for å være negativ.... Anonymous poster hash: 840be...714 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Oii, det var jo ingenting Tror jeg får prøve ut det. Hvor bestiller man? På telefon eller gå innom butikken. Ligger bak stiftsgårdsparken. Privatkurs er noen lapper dyrere enn gruppekurs forresten Anonymous poster hash: 840be...714
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Kan du begrunne hvorfor? Har du blitt sminke av de? Føler du bare er negativ bare for å være negativ.... Anonymous poster hash: 840be...714 Du skal få føle hva du vil.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Du skal få føle hva du vil. Hvorfor synes du de er dårlige til å sminke? Anonymous poster hash: 840be...714 5
AloeVera Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #12 Skrevet 20. mai 2014 På telefon eller gå innom butikken. Ligger bak stiftsgårdsparken. Privatkurs er noen lapper dyrere enn gruppekurs forresten Anonymous poster hash: 840be...714 Hm, vet du eksakt pris for de forskjellige kursene? Trenger ikke noe omfattende egentlig, men lyst til å lære spesifikt om min annsiktsform osv. Føler at om jeg ringer for å høre om pris osv så blir det vanskelig å si nei uansett om det skulle vise seg å bli for kostbart for meg..
Asso Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg elsker kvaliteten på MAC sminken, så selv om den er litt dyr så ville jeg hørt med de der om de tibyr kurs, tips kan de i alle fall komme med =) Jeg har koster fra både MAC og H&M og diverse andre merker og det er virkelig ikke behov for dyyyyre koster, spesielt hvis du ikke helt vet hva du skal bruke de til. Men hvis du skal kjøpe et sett, så anbefaler jeg Real Techniques. Innlegget er ryddet for affiliatelink! Irrlys, mod. Jeg bruker selv ikke så mye sminke, men jeg har lært veldig mye gjennom YouTube! Det finnes så mange flinke jenter som legger ut filmer... Linker til noen av favorittene mine! Makeup Geek - Veldig flink dame, har eget sminkemerke og har mange gode tips, samt fine sminkevideoer =)Jaclyn Hill - Nydelig videoer, mye nøytrale/brune sminkevidoer, veldig enkle å kopiere, til tross for at hun bruker mye forskjellig =) Julia Graf - Hun her har helt utrolige videoer, både til hverdags og til fest! Elsker henne! Missglamorazzi - Ei herlig og fargerik jente med mange gode videoer =) Julie G - En av favorittene mine! Elsker filmene hennes, har både nøtrale og fargerike filmer! Håper disse jentene kan inspirere deg like mye som de har gjort med meg! Jeg kan sitte i timevis og se på filmene deres :D Tror du finner alt du trenger hos disse damene =) Lykke til! Endret 20. mai 2014 av irrlys 1
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Hvorfor synes du de er dårlige til å sminke?Anonymous poster hash: 840be...714 Der kommer spørsmålet du skulle stilt helt i begynnelsen, uten å ta med "føler du er så negativ bare for å være negativ". For hva du føler, betyr nada. Men for å svare på spørsmålet ditt: De er merket de representerer utad og de ser ofte ut som maleskrin, huden er elendig malt på og de kan ikke male hud på andre, langt mindre se hva kunden kler og trenger. 1
AloeVera Skrevet 20. mai 2014 Forfatter #15 Skrevet 20. mai 2014 (endret) Jeg elsker kvaliteten på MAC sminken, så selv om den er litt dyr så ville jeg hørt med de der om de tibyr kurs, tips kan de i alle fall komme med =) Jeg har koster fra både MAC og H&M og diverse andre merker og det er virkelig ikke behov for dyyyyre koster, spesielt hvis du ikke helt vet hva du skal bruke de til. Men hvis du skal kjøpe et sett, så anbefaler jeg Real Techniques. Jeg bruker selv ikke så mye sminke, men jeg har lært veldig mye gjennom YouTube! Det finnes så mange flinke jenter som legger ut filmer... Linker til noen av favorittene mine! Makeup Geek - Veldig flink dame, har eget sminkemerke og har mange gode tips, samt fine sminkevideoer =)Jaclyn Hill - Nydelig videoer, mye nøytrale/brune sminkevidoer, veldig enkle å kopiere, til tross for at hun bruker mye forskjellig =) Julia Graf - Hun her har helt utrolige videoer, både til hverdags og til fest! Elsker henne! Missglamorazzi - Ei herlig og fargerik jente med mange gode videoer =) Julie G - En av favorittene mine! Elsker filmene hennes, har både nøtrale og fargerike filmer! Håper disse jentene kan inspirere deg like mye som de har gjort med meg! Jeg kan sitte i timevis og se på filmene deres :D Tror du finner alt du trenger hos disse damene =) Lykke til! Tusen takk Men de har en helt annen annsiktsform en meg så blir litt vanskelig å kopiere alt. Har sett litt på denne og lurer på om noen har et tips til produkt som gjør det samme som det hun gjør 2 min ut i videoen? Endret 20. mai 2014 av irrlys
Vinduskarmen Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Jeg ville helt klar heller sett på tutorials på youtube istedenfor å bruke masse penger på et kurs. Mange veldig flinke, sånn som nevnt over her. Det at de ikke har lik ansiktsform som deg trenger jo ikke bety noe, finn ut hvilken form du har, og les deg opp på hvordan du fremhever og skjuler de trekkene du ønsker. Finnes jo også egne videoer som handler om nettopp det, og de forskjellige ansiktsformene. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #17 Skrevet 20. mai 2014 Der kommer spørsmålet du skulle stilt helt i begynnelsen, uten å ta med "føler du er så negativ bare for å være negativ". For hva du føler, betyr nada. Men for å svare på spørsmålet ditt: De er merket de representerer utad og de ser ofte ut som maleskrin, huden er elendig malt på og de kan ikke male hud på andre, langt mindre se hva kunden kler og trenger. Jeg er litt enig med gjest her. Damene på Kicks, især Mac, er så oversminkede at ingen andre kan (eller vi) gå sånn daglig. Ikke bare er det usunt for huden men det ser ikke bra ut med et så overdrevent og nærmest karikert uttrykk i ansiktet. Det kamuflerer mer enn det fremhever. Ingen kritikk av utseendet for øvrig, de er alle pene og søte damer, men sminke kan de ikke. Ikke å sminke seg selv, i allefall. Anonymous poster hash: 8fef5...047
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #18 Skrevet 20. mai 2014 Der kommer spørsmålet du skulle stilt helt i begynnelsen, uten å ta med "føler du er så negativ bare for å være negativ". For hva du føler, betyr nada. Men for å svare på spørsmålet ditt: De er merket de representerer utad og de ser ofte ut som maleskrin, huden er elendig malt på og de kan ikke male hud på andre, langt mindre se hva kunden kler og trenger. De må jo være skikkelig sminket. De har en ny look hver eneste dag som alle må sminke seg likt. Og de lookene er alltid ekstreme! De er selv noen ganger flau over å ta bussen hjem etter endt arbeidsdag med så mye sminke på seg Hvordan de ser ut utad på jobb er ikke noe de selv kan bestemme. Og de sminker selvfølgelig ikke kundene sine slik, eller går slik til vanlig. Har fått veldig godt hjelp alle de gangene jeg har vært der, fundation er perfekt tilpasset huden min. Jeg hater mye sminker og går alltid for den naturlige looken, og de har sminket meg ren og pen og naturlig. Anonymous poster hash: 840be...714 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #19 Skrevet 20. mai 2014 Jeg er litt enig med gjest her. Damene på Kicks, især Mac, er så oversminkede at ingen andre kan (eller vi) gå sånn daglig. Ikke bare er det usunt for huden men det ser ikke bra ut med et så overdrevent og nærmest karikert uttrykk i ansiktet. Det kamuflerer mer enn det fremhever. Ingen kritikk av utseendet for øvrig, de er alle pene og søte damer, men sminke kan de ikke. Ikke å sminke seg selv, i allefall. Anonymous poster hash: 8fef5...047 Det er jo den store "Mac-loven". Uansett hvor hen i verden man jobber, så har Mac en ny look hver eneste dag som alle må sminke seg som. Og de er alltid ekstreme. Så hvordan de MÅ se ut på jobb er urelevant på hvor flinke de er. De vet det er ekstremt, ville ikke ha gått slik til vanlig. Anonymous poster hash: 840be...714 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #20 Skrevet 20. mai 2014 Hm, vet du eksakt pris for de forskjellige kursene? Trenger ikke noe omfattende egentlig, men lyst til å lære spesifikt om min annsiktsform osv. Føler at om jeg ringer for å høre om pris osv så blir det vanskelig å si nei uansett om det skulle vise seg å bli for kostbart for meg.. Ja skjønner privat er prisen 500, og 200 for gruppe. Men da får man valgfri sminke tilsvarende prisen. Anonymous poster hash: 840be...714
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå