AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Før det blir for enkelt? Hva er "minstekravet" fra deg som gjest?Anonymous poster hash: 8bcff...385
Fru Kokosnøtt Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Jeg hadde nok synes det var litt rart dersom det var et bryllup uten: -vielse -middag -tale fra brudgom -bryllupskake
Gjest Tekola Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Vielse og nok mat, som smaker godt, er vel mine "krav". Maten trenger ikke være superfancy, eller bli servert av proffe kelnere. Kan godt være buffet av noe slag. Kan godt sitte i partytelt eller et samfunnshus som er pyntet litt enkelt. Bryllupskaken trenger ikke være megafancy. Så lenge maten smaker godt og stemningen er bra, så er jeg som gjest fornøyd!
LunaLove Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Gjør det så enkelt som dere selv ønsker. Det er jo tross alt ekteskapet som er det viktige, ikke bryllupet i seg selv. Hvis gjestene mine kommer til å "kreve noe" fra mitt bryllup så får de heller la være å komme! Jeg skal ha en fest for venner og familie, blir ingen 200.000,- affere men det skal bli mat så alle blir mette og nok å drikke på. Jeg har litt lyst å rømme landet også, men da vet jeg mine foreldre blir ufattelig skuffa
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 At det er hyggelig, og at jeg ikke sulter ihjel Anonymous poster hash: 15292...1cb 6
Sirah Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 At det er hyggelig, og at jeg ikke sulter ihjel Anonymous poster hash: 15292...1cb Helt enig Jeg er i utgangspunktet ingen fan av superfancy mat, men pølse i brød hadde jeg nok blitt litt skuffet over Men det er viktigere for meg som gjest at det er en hyggelig stemning og at folk koser seg enn at det er 5 retters middag og fri bar. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 vet om en vielse som fant sted på et rådhus -i norge, med kun forlovere tilstede og brudeparet med forlovere gikk på restaurant og spiste middag etterpå. dagen etter vielsen fikk brudeparets foreldrer vite at de hadde giftet seg, grunnen til at de valgte å gjøre det på denne måten var at en i hvert foreldrepar var for syk til å kunne reise noe sted, det tok to år før det kom småtasser, forlovereren fortalte meg at det hadde vore en flott vielse og koselig middag etterpå Anonymous poster hash: 9212c...5c8
Kaisamaia Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 vet om en vielse som fant sted på et rådhus -i norge, med kun forlovere tilstede og brudeparet med forlovere gikk på restaurant og spiste middag etterpå. dagen etter vielsen fikk brudeparets foreldrer vite at de hadde giftet seg, grunnen til at de valgte å gjøre det på denne måten var at en i hvert foreldrepar var for syk til å kunne reise noe sted, det tok to år før det kom småtasser, forlovereren fortalte meg at det hadde vore en flott vielse og koselig middag etterpåAnonymous poster hash: 9212c...5c8 Ja, det der er det jo en del som gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Det hyggeligste og mest behagelige jeg har vært i var for noen år siden. Vi var forlovere til et par, og det skulle være sammenkomst hos hans foreldre etterpå. Vi var 20 personer. Vi slapp og sitte på vonde stoler uner en lang middag som det pleier. (de har god plass hjemme) Det var shampis når vi kom til de, så var det satt frem småretter. Det var ikke mange sorter, men veldig godt. Det var mest fingermat,pluss kanapeer. Det var kake og kaffe. Flott pyntet, alle satt godt hele kvelden, det var latter, hyggelig hele tiden. I 19 tiden brøt brudeparet og forlovere opp. Det var middag for de sammen på hotell med overnatting. Neste morgen fløy brudeparet på bryllupsreise og vi dro hjem. Er vel det eneste bryllupet jeg minnes . Anonymous poster hash: 0b23d...6f7
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Mat og drikke er det viktigste, men har brudeparet dårlig råd hadde jeg ikke hatt noe imot å ta med drikke selv for eksempel. Tale fra brudgom. Kaken kunne jeg gjerne vært uten.. Musikk må til! Det hadde nok vært litt rart om lokalet ikke var pyntet i det hele tatt, det trenger ikke være dyre blomsteroppsatser, men blomster/pynt må det være. Anonymous poster hash: 75270...1f1
SiMa Skrevet 20. mai 2014 #11 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde nok synes det var litt rart dersom det var et bryllup uten: -vielse -middag -tale fra brudgom -bryllupskake Vielse er et absolutt minstekrav. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #12 Skrevet 20. mai 2014 Vielse er et absolutt minstekrav. Jeg har vært i bryllup "uten" vielse. Vielsen hadde de tatt to år tidligere i skjul (sykdom i familien osv). Anonymous poster hash: c10c9...3c8
Chloe- Skrevet 20. mai 2014 #13 Skrevet 20. mai 2014 - god mat og fri drikke - et lykkelig brudepar 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #14 Skrevet 20. mai 2014 Takk for svar Vi skal kun invitere de nærmeste (blir maks 30 stykker) og har lyst til å gjøre det så enkelt som mulig. Usikker på om det blir lokale eller hjemme (vielsen blir også der). Vurderer å ha buffet (tapas) og fri bar/drikke. Ser for oss at folk får mingle slik de ønsker og forsyne seg når de vil både av mat og drikke. Kaffe og kake til dessert. Ser ikke for oss noen taler (om ingen tar noe impulsivt da ). Ikke tenkt på musikk og ikke noe "timeplan". Er ikke så fan av typisk bryllups "timeplaner". Tror dette fort kan være stressende for brudeparet (krever mer planlegging) og kan føre til mye venting og dødtid for gjestene om noe skulle slå feil.Anonymous poster hash: 8bcff...385
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #15 Skrevet 20. mai 2014 Vielse er et absolutt minstekrav. Det synes jeg ikke. De fleste bryllupene jeg har vært i de siste årene har hatt privat vielse førstbog såbstor fest noen dager eller et par uker tidligere. Anonymous poster hash: d5f03...a00
Frøken Freidig Skrevet 20. mai 2014 #16 Skrevet 20. mai 2014 Det viktigste for meg er at stemningen er god, samt at det er nok mat og drikke og hyggelige omgivelser. Jeg spiser gjerne tapasbuffet eller noe annet avslappet mat så lenge det smaker godt og det er nok, samt godt med vin og mineralvann til. Kan gjerne være hjemme hos noen eller i et partytelt i hagen, bare det er komfortabelt, friske blomster, musikk og og en varm og innbydende atmosfære. Så lenge brudeparet er varme og omtenksomme folk, så går det som regel av seg selv. Jeg var i et bryllup som jeg husker som utrolig gøy. Det var et "enkelt" bryllup med rundt 50 gjester. Brudens foreldre hadde et ganske stort hus som ble brukt, samt en frodig hage. Vi spiste middag i partytelt i hagen, og maten besto av en mengde italienske pizzaer med alt mulig spennende fyll på (laget av venner av paret), samt vin. Til dessert var det kaffe/avec og diverse kaker som familie og venner hadde laget. Vin, øl og cognac var det nok av hele kvelden. Etterhvert som kvelden kom gikk vi inn og ut mellom stuen og hagen, og det var variert musikk på anlegget og masse dansing. Dette bryllupet var ganske ungt i gjestesammensetningen ettersom paret hadde prioritert venner fremfor slektninger de ikke hadde noe særlig med å gjøre, og vi hadde det supergøy! Så har jeg også vært i et dyrt bryllup hvor alt var veldig etter boka, 120 gjester i toppetasjen på et større hotell, med servitører og lekker sjømat og store blomsteroppsatser og alt var veldig fancy og flott, men allikevel står det ikke igjen som noe sterkt minne for meg. Det var noe med stemningen som var litt stivt, vi fikk omtrent ikke vekslet et ord med brudeparet, det var lite interaksjon mellom de ulike gjestene og det tok aldri "av" utover natten. Klokken 22.30 ville samboer og jeg hjem, og vi holder lett ut til langt på natt når vi har det gøy. Det var ingenting som var gjort direkte feil, men det er et sånt bryllup som jeg husker med hodet og ikke med hjertet på en måte.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2014 #17 Skrevet 4. juni 2014 Skal i bryllupsfest om noen uker, vielsen har de hatt. Jeg er da forlover for bruden så jeg spurte i helgen om hvordan hun hadde tenkt seg festen. Hun hadde ikke tenkt noe på det så jeg kom med litt forslag til billig og enkel pynt siden de skal ha det veldig budsjettvennlig. De skulle ikke ha mat eller kaker bare litt snacks, drikke må vi ha med selv og det begynner kl.15. Siden jeg er forlover vil jeg blande meg å komme med ideer men virker som jeg er mer på i planleggingen enn bruden. Lurer på hvordan festen blir... Anonymous poster hash: 6a6ef...3c2
Wonders Skrevet 5. juni 2014 #18 Skrevet 5. juni 2014 Tinghus og middag på restaurant som brudefolket betaler. Har betalt selv som gjest. Det er ikke like stas.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #19 Skrevet 5. juni 2014 Den enkleste er vel vielse uten noe mer. De parene jeg kjenner som har gjort dette, har heller ikke invitert gjester, kun gått ut med forlovere og spist etterpå. Skal man ha gjester, som skal kjøpe gaver, bør det være ettellerannet å spise og drikke, men det kan like godt være hjemme hos noen som på restaurant, i en park, el.l. Det jeg setter pris på som gjest, er å føle meg tatt godt vare på. De bryllupene jeg har kost meg mest i, er de små, med få inviterte, der man sitter lenge og prater, og stemningen er god. Det må være litt feststemt, folk pynter seg, og får noe godt å drikke. Så lenge stemningen er god, funker det meste. Anonymous poster hash: 277fd...a27
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #20 Skrevet 5. juni 2014 Vielse God mat og nok mat, men det kan godt være spleiselag Mangler en av de to synes jeg som gjest det blir litt for enkelt for bryllupsfest... Noen jeg kjenner hadde formiddagsbryllup hvor mottakelsen etter vielsen rett og slett var champagne og kanapeer et par timers tid, så var bryllupsfeiringen over for gjestene. Sånn kan det også gjøres. Anonymous poster hash: 79a90...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå