April Skrevet 15. juni 2004 #1 Skrevet 15. juni 2004 Er det noen som har erfaring med det? Vi satte på oss ringene på lørdag og i går var mannen på jobb og ringen hans var blitt grå og blass allerede :cry: Hun som tok med ringene våre fra USA, hadde også platina ring og den var også blitt kjempe grå og bulkete! Trodde platina skulle være kjempe bra jeg, men nå angrer jeg nesten litt på at vi valgte det! Får se når vi er i USA om det går an å få tak i en slags rens eller noe, det er i allefall kjedelig å betale så mye for ringer som ikke er fine mer enn noen dager!! :cry:
blåveis Skrevet 15. juni 2004 #2 Skrevet 15. juni 2004 Hjelp..! Vi har også akkurat bestilt oss platinaringer fra usa.. Vi gikk også for dem fordi vi trodde de skulle holde seg pene lenge.. Ble sikkelig skuffa nå.. :-?
April Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2004 Jeg også :-( Min ring er like fin da, men mannen jobb gjør at han blir mye møkkete etc etc! Men alikevel da! Burde holde mer enn en dag! Får gnikke og gnu på den og håpe den blir fin igjen! Jeg synes jo de er råfine..
MiniMjau Skrevet 15. juni 2004 #4 Skrevet 15. juni 2004 Det første som slo meg når jeg leste innlegget var at ringene ikke var av ekte platina. Jeg har jo selv flere ganger kjøpt ringer i "ekte sølv" som har blitt grå etter 3-4 dagers bruk.
April Skrevet 15. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2004 De skal være ekte, de er stemlet og har vært hos gullsmed her i Norge til gravering. De er også veldig tunge! Håper det finnes en løsning..
9na Skrevet 15. juni 2004 #6 Skrevet 15. juni 2004 Vi har ,som du vet Juni, også kjøpt platinaringer, men vi har jo ikke begynt å bruke dem ennå. Forlovelsesringen min er imidlertid også i platina, og den har holdt seg kjempebra, mye blankere og mindre ripete enn andre ringer jeg har i hvitt gull. Jeg har ikke pusset den med noe spesielt eller fått den polert siden jeg fikk den i fjor. Håper det går bra med deres!
Holly Hobbie Skrevet 15. juni 2004 #7 Skrevet 15. juni 2004 Jeg har sett flere gifteringer i det siste i platina som er et par aar gamle, og de er faktisk veldig blasse og graa. Mange liker dem slik, men hvis man vil ha skikkelig blanke ringer boer man heller ha hvitt gull eller gull (hvitt gull maa pusses opp regelmessig, alt fra hvert aar til hvert femte aar...det er individuelt). Men det maa gaa an aa pusse platina.....hva med aa spoerre hos gullsmeden? Min forlovelsesring har tapt seg litt, den er i platina. Den har en del riper og er ikke like blank lenger.
Piarina Skrevet 15. juni 2004 #8 Skrevet 15. juni 2004 Vi har også gifteringer i platina, det er veldig populært i Canada, hvor vi kjøpte dem. De skal jo være supersolide og tåle mye mer enn gull, så jeg ble overrasket over at det har blitt riper etc i deres. Men nå har jo ikke vi begynt å bruke våre ennå, så det er vanskelig å si noe om hvordan våre holder seg. De ser ihvertfall fine ut i boksen sin fortsatt... Jeg visste ikke helt hva platina var i begynnelsen, men min kjære forklarte meg at "platina blåser gull ut av vannet..." Men han har jo denne nordamerikanske måten å overdrive ting på... Så om det virkelig er SÅ mye bedre, det vet jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå