Gå til innhold

Når kjøre inn i nytt felt ved fletting?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når man skal kjøre/flette seg inn nårmman kommer fra venstre, når skal man begynne? Så tidlig som mulig eller skal man kjøre lengst mulig frem?

Anonymous poster hash: b22a4...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slik er det ikke i stavanger, jeg finner den beste og første luka og blinker meg inn, ingen må bremse opp og trafikken flyter fint.

bak men i påkjørsel feltet kommer det flere bilder, de gir gass og presser seg inn helt foran, og hele trafikken stopper opp.

jeg har jo selv lagt meg ut fra det samme påkjørsels feltet, men må nå vike for idioter som har gitt gass og presset seg helt fram :(

Det skulle vært elektriske seter i bilene slik at de som kjørte som tullinger fikk støt i balla\musa, retferdige dømmere skulle sett på hvilke som forjtente strømm ved hjelp av kameraer satt opp i kryss og påkjørselsfelt.

Anonymous poster hash: f3135...3b0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slik er det ikke i stavanger, jeg finner den beste og første luka og blinker meg inn, ingen må bremse opp og trafikken flyter fint.

bak men i påkjørsel feltet kommer det flere bilder, de gir gass og presser seg inn helt foran, og hele trafikken stopper opp.

jeg har jo selv lagt meg ut fra det samme påkjørsels feltet, men må nå vike for idioter som har gitt gass og presset seg helt fram :(

Anonymous poster hash: f3135...3b0

Jeg er fra samme distrikt, og det er akkurat slike situasjoner som gjorde at jeg startet denne tråden. Ufattelig irriterende!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tyskerne kaller dette for "Reissverschlussverfahren" (selvsagt). Fletting skjer helt inn mot slutten av tofeltsveien, slik som på en glidelås. Det betyr også at det er én bil fra hvert felt som får kjøre på omgang.

Slik er nå i alle fall teorien...i praksis har du hissigpropper som ikke kan glidelåsprinsippet, alt mulig av kvinnfolk som ikke er mentalt til stede i bilen i det hele tatt og et generelt kompetansenivå i trafikken som er så lav at man kan lure på om folk flest egentlig har førerkort.

Anonymous poster hash: 2afc9...b2d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skal ikke skifte felt ved fletting, la det gli naturlig sammen der feltene glir sammen. Ved stor trafikk, annenhver bil, tilpass farten.

Anonymous poster hash: 00ad3...e64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal ikke skifte felt ved fletting, la det gli naturlig sammen der feltene glir sammen. Ved stor trafikk, annenhver bil, tilpass farten.

Anonymous poster hash: 00ad3...e64

Men hva med Oslo-rush, for eksempel? Når det står bom stille eller går som sirup i filene på veien, da synes jeg det er frekt å kjøre heeeelt fram foran og så presse seg inn?

Anonymous poster hash: 092e8...d7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som har innspill på den siste der?

Fletting etter fletteprinsippet (pent og rolig, ingen bremsing, annenhver bil) funker jo bare når begge filene holder omtrent samme fart. Jeg har alltid tenkt at det er mest riktig, når det er kø i filen du skal inn i, at du finner deg første mulige luke og blinker deg inn der. Å rase forbi køen og stå helt på slutten og presse seg inn synes jeg lukter ego-kjøring, men jeg tenker kanskje feil?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som har innspill på den siste der?

Fletting etter fletteprinsippet (pent og rolig, ingen bremsing, annenhver bil) funker jo bare når begge filene holder omtrent samme fart. Jeg har alltid tenkt at det er mest riktig, når det er kø i filen du skal inn i, at du finner deg første mulige luke og blinker deg inn der. Å rase forbi køen og stå helt på slutten og presse seg inn synes jeg lukter ego-kjøring, men jeg tenker kanskje feil?

Hva er egentlig forskjellen på Oslo-rush og andre rush?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal gasse på og trenge seg frem for å kanskje klarer å snike seg 3-4 plasser frem. Gjør ingenting om andre må stoppe opp og du lager litt kø.

Slik er det hvert fall i praksis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lengre og mer stillestående?

Har du kjørt i rushtrafikk andre steder enn i Oslo? Det virker ikke slik nemlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Så tidlig som mulig. Men jeg vet at pappa pleier å ligge halveis ut i fila han kom fra for at ingen skal "snike" forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her går det som regel bra med annenhver bil, men selvfølgelig er det noen tullinger som mener at de har rett til å gasse på og ikke slippe noen inn foran.

Anonymous poster hash: 273b0...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Når jeg kommer alene så kjører jeg inn der det er mest naturlig. Som regel rett etter en bil har passert og fletter meg inn foran den neste. Når det er flere biler som fletter seg inn så er min oppfatning at man fletter seg inn annen hver bil. men så kmmer noen idioter da som skal bare forbi den bilen som kommer og skal flette seg inn!!! Men stort sett så er folk oppegående, og det flyter bra når alle tenker annen hver bil. Ingen bremsing elelr stopp, og det blir en fin flyt. Men disse idiotene som skal bare komme før den bilen som skal inn er irriterende, ender jo opp med at man må bremse ned ganske mye.. Annen hver bil fletter seg inn, ser jeg blir gjort (bortsett fra noen tullinger da)

Anonymous poster hash: ee606...507
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...