AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Har ei jente som blir 2år i juli. Det er jo mest praktisk å ta bleieavvenningen om sommeren. Burde vi satse på denne sommeren hvor hun blir 2, eller drøye det til neste sommer når hun blir 3? Anonymous poster hash: 36b1d...767
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Det er jo ingenting i veien for å begynne så smått, men uten å presse om hun ikke er klar. Min gutt sluttet da han var litt over 2 mnd. og det eneste jeg gjorde var å la ham gå naken og ha potta tilgjengelig hele tiden. Han måtte øve seg på å "slippe" tisset og det var veldig morsomt å gjøre på gresset ute. Det gikk egentlig veldig av seg selv, men med noen uhell innimellom. Anonymous poster hash: 5c921...903
Britt Banditt Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Det er jo ingenting i veien for å begynne så smått, men uten å presse om hun ikke er klar. Min gutt sluttet da han var litt over 2 mnd. og det eneste jeg gjorde var å la ham gå naken og ha potta tilgjengelig hele tiden. Han måtte øve seg på å "slippe" tisset og det var veldig morsomt å gjøre på gresset ute. Det gikk egentlig veldig av seg selv, men med noen uhell innimellom. Anonymous poster hash: 5c921...903 2 mnd ja, ikke dårlig å slutte så tidlig
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Jeg tenker at litt over 2år, rundt 2,5år er mest ideelt, men det blir midt på vinteren. Ser for meg at det blir styrete... Men syns det blir lenge å vente et helt år til! Når hun går uten bleie, merker jeg det ofte hvis hun må tisse, og rekker å ta på bleie. Hun er veldig opptatt av tiss og bæsj, men har ikke turt å sitte på doen åpen. Anonymous poster hash: 36b1d...767
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #5 Skrevet 19. mai 2014 Jeg tenker at litt over 2år, rundt 2,5år er mest ideelt, men det blir midt på vinteren. Ser for meg at det blir styrete... Men syns det blir lenge å vente et helt år til! Når hun går uten bleie, merker jeg det ofte hvis hun må tisse, og rekker å ta på bleie. Hun er veldig opptatt av tiss og bæsj, men har ikke turt å sitte på doen åpen. Anonymous poster hash: 36b1d...767 Dette var ts forresten Anonymous poster hash: 36b1d...767
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #6 Skrevet 19. mai 2014 Jeg ville satset på denne sommeren. Vi gjorde det, og det gikk helt fint. Veldig praktisk at de kan gå mye uten klær eller i bare kjole eller t-skjorte. Anonymous poster hash: 3b6c6...dd7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #7 Skrevet 19. mai 2014 2 mnd ja, ikke dårlig å slutte så tidlig Ja, mente selvsagt 2 år. Anonymous poster hash: 5c921...903
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #8 Skrevet 19. mai 2014 Vi begynte pottetreningen da mini var 14 mnd, skjønner ikke hvorfor så mange venter til de er godt over 2 år?Anonymous poster hash: f23e8...59e 1
LukaFrost Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Hvorfor ikke bare sette barna på potte fra de klarer å sitte selv? Greit å bli vant med potte tidlig. 1
Harlekin Skrevet 20. mai 2014 #10 Skrevet 20. mai 2014 Det er bare å prøve dersom barnet virker klart for det! Men ikke bli fortvilet om dette ikke går, da er det bare å vente noen måneder og prøve igjen.
-Englefjes- Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Sønnen vår bli to på slutten av sommeren, og vi har tenkt å gjøre et forsøk på bleieslutt i sommer. Går det, så går det. Han har brukt potte/do for bæsjing siden han var nyfødt omtrent, så han er vant til konseptet, og bæsjer omtrent aldri i bleia. Men om han linker det med tissing og do vites ikke. Vi prøvde bleieslutt på storesøster sommeren etter at hun fylte to år, men det var helt sjanseløst og endte bare i masse gråt. Hun hadde også nektet potte/do lenge. (Hun sluttet på eget initiativ neste vår da hun var fylt tre år, gikk helt knirkefritt bortsett fra at hun måtte ha på bleie for bæsjing i en liten peiode etterpå.)
ablaze Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Vi begynte da vesla var 18 mnd og hun tisset etter et par forsøk, så det er bare å kjøre på. Noen barn slutter med bleie på vinterhalvåret også, så jeg ville ikke nødvendigvis kun siktet mot sommeren..
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Vi hadde tenkt å begynne med pottetrening nå i sommer, men frøkna ville det anndeledes. Hun bestemte seg for å slutte i februar. Det var helt greit å slutte på vinteren også. Brukte bare bleie ute litt lengre. Blir tre nå til sommeren. Anonymous poster hash: b8d8c...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå