Gå til innhold

Hjelp med til å dumpe denne jævelen!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del har fått nok! Fra og med i morgen skal jeg være sukkerfri. Målet mitt er å være sukkerfri helt frem til 1.juli. Er det flere som vil være med meg på denne sukkerfri-satsingen? Det hjelper med motivasjon her :)

Anonymous poster hash: c957f...b40
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

I'm in! Fra og med i morgen - sukkerfri til 1. juli! ;)

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg har vært omtrent helt sukkerfri i over en måned (egentlig mer, men husker ikke akkurat hvor lenge), og huden min er silkemyk! :laugh: Uansett, jeg henger meg på her! Jeg skal klare det enda en god stund til! :danse: Jeg lager en del smoothies og spiser en del frukt når jeg føler for å spise noe søtt.

AnonymBruker
Skrevet

Flott, jenter :) Dette skal vi klare!

som Lillelarve skrev: frukt vil være en god erstatning for alt sukkeret jeg vanligvis får i meg. Gleder meg til moreller kommer nammm nammmmm. Ut med sukker, inn med: vannmelon, jordbær, nektarin, fersken, pærer.....................

Skrevet

Kjempeflott tiltak! Men dere er klare over at å erstatte sukker med masse frukt er i bunn og grunn å erstatte sukker med sukker? Det er individuelt hvor mye sukker det skal til før det trigger søtsuget, men mange får søtsug av frukt. Jeg kan ikke spise søte frukter. Jeg ender opp med å spise mer og mer sukker. Det går bedre etter en sukkeravrusning. Kutt ut alt sukker og stivelse (fordi det er en lang kjede med sukkermolekyler og kan trigge søtsuget) tvert, og hold ut hodepinen. Det er over på en dag eller to. Søtsuget varer litt lenger. Etter ca en uke har det gitt seg og det er ikke noe problem lenger. For meg i alle fall, men jeg har snakket med mange som har det som meg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjempeflott tiltak! Men dere er klare over at å erstatte sukker med masse frukt er i bunn og grunn å erstatte sukker med sukker? Det er individuelt hvor mye sukker det skal til før det trigger søtsuget, men mange får søtsug av frukt. Jeg kan ikke spise søte frukter. Jeg ender opp med å spise mer og mer sukker. Det går bedre etter en sukkeravrusning. Kutt ut alt sukker og stivelse (fordi det er en lang kjede med sukkermolekyler og kan trigge søtsuget) tvert, og hold ut hodepinen. Det er over på en dag eller to. Søtsuget varer litt lenger. Etter ca en uke har det gitt seg og det er ikke noe problem lenger. For meg i alle fall, men jeg har snakket med mange som har det som meg.

Takk for at du har forklart så bra. Jeg spiser aldri frukt i store mengder :) Men det er greit når jeg får lyst på noe søtt.

Skrevet

Jeg har i lengre tid tenkt på at jeg burde kutte ut sukker da jeg tror jeg er litt avhengig. Som regel tenker jeg dette på søndag kveld, med den typiske "ny uke, nye muligheter" innstillingen, at nå skal jeg teste en uke i alle fall. Deretter kommer det flotte nye uken, og tirsdag tar jeg med selv i å forsyne meg av sjokoladekaken som plutselig dukket opp på pauserommet, slenger med noe godt i kurven når jeg handler til helgen eller forsyner meg grådig av isen som ligger igjen i fryseren. Det er så alt for lett å glemme seg...

Det er på tide å bli litt mer bevisst i hverdagen! Jeg blir med!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer til å skrive her hver eneste dag kl 21:00 for å informere om jeg har klart meg uten sukker i løpet av hele dagen. Skriv gjerne hvordan det har gått med dere også. Lykke til! Dette skal gå så bra, jenter :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, da har jeg holdt fingrene unna denne jævelen i hele i dag. Håper det har gått bra med alle dere andre også. Vi må være sterke nå :fnise:

• Liker 1
Gjest Kvinneline
Skrevet

Hva skjedde med oppdateringen her inne da? :fnise: Håper folk fortsatt er "steinharde"! Kan oppdatere med å fortelle at jeg fortsatt er sukkerfri. Ikke rørt noenting siden tirsdagskveld :)

Stå på!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med oppdateringen her inne da? :fnise: Håper folk fortsatt er "steinharde"! Kan oppdatere med å fortelle at jeg fortsatt er sukkerfri. Ikke rørt noenting siden tirsdagskveld :)

Stå på!

Jeg er sukkerfri som bare det :fnise: Så at det ikke var noe liv her så jeg oppdaterte ikke tråden, men flink har jeg vært :)

Gjest Kvinneline
Skrevet

Jeg er sukkerfri som bare det :fnise: Så at det ikke var noe liv her så jeg oppdaterte ikke tråden, men flink har jeg vært :)

Så bra! Da er det bare å fortsette ;)

• Liker 1
Skrevet

Tilfeldigvis inngikk jeg en "sukkerfriavtale" med en venninne f.o.m. 19.mai, til midten av juli! Så da kan jeg jo delta her jeg og!

Det har gått knirkefritt her foreløpig, mest fordi det er så enkelt å forholde seg til. Ingen ting å vurdere når man blir tilbudt godsaker, en avtale er en avtale ;-)

Men frukt og bær spiser jeg om jeg vil ha :-)

Skrevet

Sukkerfri? Så du skal aldri mer spise mat med karbohydrater? :P

Gjest Kvinneline
Skrevet

Går fint an det:)

Har levd lavkarbo i de 7 siste årene, og spiste i løpet av de årene kun opptil 50g karbo hver dag. I de fem siste månedene har jeg levd mer "normalt", men vil tilbake til en lavkarbo hverdag. Denne tråden fikk i alle fall meg i gang, så satser på 7 nye sukkerfrie år ;)

• Liker 2
Skrevet

Åh, for meg har det gått skikkelig dårlig! Er tydeligvis mer avhengig enn jeg var klar over. :sjokkert: Prøver igjen i morgen. Så flinke alle dere andre har vært! :blomst:

Skrevet

Nei, sukkerfri betyr i mitt tilfelle hovedsakelig søtsaker. Godteri, kake, chips osv. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Sukkerfri? Har dere sluttet med frukt også da?

Anonymous poster hash: d4368...e6d

• Liker 2
Skrevet

De har sluttet med raffinert sukker, da. Droppet sjokolade, bakst, kjeks, is og andre ting det er FARIN i.

Men de spiser frukt, brød osv. JA det er sukker i det også. Det virker som om dere er mer ute å "ta" de enn å motivere de.....

Heia, folkens! Jeg har ikke noe stor sukkeravhengighet, så trenger egentlig ikke være med - men jeg heier på dere! Det er bra å komme seg ut av den sirkelen, men det koster litt. Men tenk på alt dere vinner!!! Jeg føler meg mye bedre etter at jeg kom meg ut av sukker-faenskapet for en stund siden.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...