Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mister AAP pengene mine fra NAV når juni er ferdig, jeg har sikret meg sommerjobb men det var ikke noe å gjøre før juli-september, ergo sitter jeg hele juli uten inntekt annet enn to ekstravakter jeg har fått inn..

Derfor er jo mitt spørsmål om noen der ute vet om det er vits i å søke dagpenger, melde meg arbeidsledig eller delvis arbeidsledig eller hva annet jeg kan gjøre for å få inntekt?

Jeg jobber innen kommunen og der er det ikke ledig jobb for tiden og veldig variert med ekstravakter, selv ønsker jeg å jobbe mest mulig med når det ikke er behov for det står jeg altså uten noe særlig lønn i juli..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vel finne deg en annen jobb.

Anonymous poster hash: 3245d...623
  • Liker 3
Skrevet

Du kan vel finne deg en annen jobb.

Det er ikke akkurat så mye ledig nå i og med at det alt er annsatt sommervikarer, og dessuten trenger jeg å føle meg trygg på jobben jeg gjør med tanke på min fortid og grunnen til at jeg en gang havnet på NAV, ergo kan ikke jeg jobbe i butikk av noen slag da jeg har prøvd dette før og det ikke passet til psyken min, men jobb på sykehjem, boliger ol behersker jeg meget godt..

Så nei det er ikke mulig å finnen noen annen jobb som vil gi meg lønn i juli..

AnonymBruker
Skrevet

Du må kontakte NAV og be om å få snakke med en saksbehandler.

Anonymous poster hash: 30bb8...18a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spøre hvorfor du mister dem?( nei, hakke peiling på dette her)!

Anonymous poster hash: 8e256...711
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke akkurat så mye ledig nå i og med at det alt er annsatt sommervikarer, og dessuten trenger jeg å føle meg trygg på jobben jeg gjør med tanke på min fortid og grunnen til at jeg en gang havnet på NAV, ergo kan ikke jeg jobbe i butikk av noen slag da jeg har prøvd dette før og det ikke passet til psyken min, men jobb på sykehjem, boliger ol behersker jeg meget godt..

Er du under NAV fordi du ikke kan jobbe i butikk?

• Liker 3
Skrevet

Jeg er under nav pga at jeg for noen år siden slet med kraftig panikk angst og depresjon, først det siste året har jeg følt meg så sterk psykisk at jeg kan ut i arbeidslivet igjen, jeg har det siste året jobbet intenst for å komme dit jeg er i dag som er på vikarvakter og etter hvert fast stilling håper jeg..
Selv om jeg er så og si frisk i dag vet jeg at en butikk jobb, uansett om det er mat eller klær vil ha så mange triggende episoder iløpet av en dag at det er utelukket for meg, uansett hvor mye penger jeg hadde tjent, for ja jeg hadde faktisk tjent med på å jobbe på meny kontra i kommunen, men jeg KAN ikke...

Jeg mister pengene fordi jeg har brukt opp mine år på AAP, og jeg trodde det skulle være mer behov for sommerjobb i juni/juli også og ikke bare på slutten av sommeren (jada dumme meg vil nok noen si osv,) Og når jeg da fikk turnusen min i dag så jeg hvordan lønningene mine vil bli fremover, og da uten lappen er det begrenset hvor mange plasser jeg kan jobbe på i og med at det ikke går busser til og fra slik at jeg kan rekke arbeidstidene, og at det er så langt unna at jeg ikke kan slenge meg på sykkelen for de som måtte påpeke at jeg kan gjøre det det er klart at jeg vil få mulighet til å jobbe flere steder når lappen er i boks, da bil situasjonen bli en helt annen også....

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få sosialhjelp fram til du har en lønn som overstiger det.

Anonymous poster hash: 8fb86...6ad

• Liker 3
Skrevet

Så flott at du veit kva du egnar deg best til! Du bør derfor straks ta pennen fatt og kontakte ALLE eldreheimer, sjukebustader, private vikarbyrå for heimehjelptenester (kanskje også reingjeringsbyrå ?), sjukehus, verna bustader osv osv og

Og skulle det vere slik at busstidene ikkje passar perfekt med vaktene, slik at det blir nokre dautimar her og der, så må du rett og slett få deg ei bok som du kan lese på busstoppet eller pauserommet.

Dette går bra, skal du sjå, TS!

• Liker 5
Skrevet

Så flott at du veit kva du egnar deg best til! Du bør derfor straks ta pennen fatt og kontakte ALLE eldreheimer, sjukebustader, private vikarbyrå for heimehjelptenester (kanskje også reingjeringsbyrå ?), sjukehus, verna bustader osv osv og

Og skulle det vere slik at busstidene ikkje passar perfekt med vaktene, slik at det blir nokre dautimar her og der, så må du rett og slett få deg ei bok som du kan lese på busstoppet eller pauserommet.

Dette går bra, skal du sjå, TS!

Er ikke noe problem å få dautid til å gå :) Men problemet ligger i at det ikke går busser så tidlig at jeg vil rekke til jobb i tide på morgenvakter, der jeg jobber nå går bussen direkte og det er første bussen på dagen, fra byen av der jeg da må bytte vil det utgjøre at jeg må komme en time senere på jobb når jeg skal starte kl 7, jeg jobber nå intensivt mot lappen og håper den kommer iløpet av neste mnd :) Da vil mye hjelpe..

AnonymBruker
Skrevet

NAV Sosial

Anonymous poster hash: 9ad49...ec6
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt NAV og be om samtale med din saksbehandler på AAP. Det burde være mulighet å få en utvidelse på stønaden en måned uten problemer. Er mange som er i samme båt nå om dagen, og fireårsgrensen er ikke absolutt. Særlig ikke med tanke på at du er på vei tilbake til arbeid :-)

Og godt jobba det siste året! Du har virkelig gjort en stor jobb og kna være stolt av deg selv :-D

Anonymous poster hash: 5ccdc...9dc

• Liker 9
Skrevet

Kontakt NAV og be om samtale med din saksbehandler på AAP. Det burde være mulighet å få en utvidelse på stønaden en måned uten problemer. Er mange som er i samme båt nå om dagen, og fireårsgrensen er ikke absolutt. Særlig ikke med tanke på at du er på vei tilbake til arbeid :-)

Og godt jobba det siste året! Du har virkelig gjort en stor jobb og kna være stolt av deg selv :-D

Anonymous poster hash: 5ccdc...9dc

Tusen takk for skryt :blomst:

Så godt og få slike tilbakemeldinger, for selv om jeg vet selv at jeg har gjort en god jobb så er det godt å føle at andre ser det :)

Ja jeg får høre om jeg kan få utsettelse en mnd :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på akkurat det samm selv. Jeg vil ikke si fra meg aap før jeg har en fast stilling liksom. Jeg orker ikke havne på sosialen ! Forstår deg veldig godt, kan selv ikke jobbe i butikk pga angst.

Anonymous poster hash: 12d1f...106
Gjest Blomst83
Skrevet

Lurer på akkurat det samm selv. Jeg vil ikke si fra meg aap før jeg har en fast stilling liksom. Jeg orker ikke havne på sosialen ! Forstår deg veldig godt, kan selv ikke jobbe i butikk pga angst.

Anonymous poster hash: 12d1f...106

Nå er ikke aap noe du kan kontrollere,så det er ikke sånn at du kan velge å holde fast på det frem til du får fast stilling.Går vedtaket ditt ut,så går vedtaket ditt, og da må du bruke sosialen som alle andre som trenger det.

AnonymBruker
Skrevet

Kutter nav aap og slipper brukeren ut i intet?

Aner ikke hvorfor folk går på aap, men virker som de har den til siste dag, for så å gå i jobb, da det ikke er mere å hente fra nav.

Er aap samme betaling som sykepenger? lønn? dagpenger?

Anonymous poster hash: 4837c...e5f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått på AAP fire år nå i slutten av april, og har fått forlenget vedtaket mitt til august.

Jeg går på AMO-kurs som er veldig yrkesrettet og regner meg at det går greit å få seg jobb når kurset er ferdig. Spørs vel bare hvor lenge helsa holder...

Anonymous poster hash: 4d9ad...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått på AAP fire år nå i slutten av april, og har fått forlenget vedtaket mitt til august.

Jeg går på AMO-kurs som er veldig yrkesrettet og regner meg at det går greit å få seg jobb når kurset er ferdig. Spørs vel bare hvor lenge helsa holder...

Anonymous poster hash: 4d9ad...ce6

Du må ALDRI regne med at det går greit å få seg jobb... Dere som har vært innom NAV-systemet er ikke attraktive for arbeidsgivere. Gå rundt til arbeidsgivere allerede nå. Bruk nettverket ditt, si når du kan begynne å jobbe, skaff deg nye kontakter...

Anonymous poster hash: 83ea4...f06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at man alltid bør spare opp en buffer på minst et par månedslønner, slik at man kan klare seg uten inntekt for en midlertidig periode. Men det er lett å være etterpåklok.

Mine råd er å kutte alle utgifter til minimum med en gang og sette til side alt du klarer mens du har inntekt. Du må også prøve å skaffe deg ekstrajobb, feks på et sykehjem. Der er det lett å få vakter!

Syns forresten det er imponerende at du har klart å bli frisk fra angst og depresjon! Kan jeg spørre deg hvordan du har klart det?

Anonymous poster hash: c2e69...eca

AnonymBruker
Skrevet

Man kan motta aap som ferdig avklart i inntil 3 mnd i påvente av jobb. Snakk med saksbehandleren din.

Anonymous poster hash: 193a7...645
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...