Gå til innhold

TFK Joggster Twist 2014

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres jo ut som et bra kjøp.. Er det noen som har angret på kjøp av vognen?

TS

Anonymous poster hash: 1f3ba...d43

Ja, eller nei... jo. Altså, jeg har mye positivt å si om vognen. Den er blant annet lett å styre og tar liten plass i bilen. Vi hadde hardbagen og den brukte vi til jenta var ca. 7 mnd. hun kunne nok ha brukt den lengre, men hun ville opp og fram og da funket det dårlig. Jenta stortrives i vognen, og det er vel det viktigste :D

Mine negative erfaringer av vognen er knyttet til det praktiske aspektet ved den. Først og fremst når man går over til sportsdelen. Når sittedelen er i liggestilling er det nærmest umulig å komme til i kurven under vogna. Justeringene på sittedelen er i form av to glidlåser på hver side, disse kan være gangske irriterende å få opp når barnet sitter i vognen da barnets vekt jobber mot deg :P Regntrekket er stort, vanskelig å komprimere når det ikke er i bruk og tar følgelig opp mye av plassen i den nesten utilgjengelige vognkurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte sånn universal regntrekk, og det får plass i lomma på ryggen av sportsdelen :jepp:

Det hørtes hakket mer praktisk ut... hadde en skikkelig regnskyll her i dag så nå henger den store plastdriten over hele badet så den får rent av seg. Får man kjøpt det på Barnas hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det hørtes hakket mer praktisk ut... hadde en skikkelig regnskyll her i dag så nå henger den store plastdriten over hele badet så den får rent av seg. Får man kjøpt det på Barnas hus?

Tror det er der vi kjøpte vår, ja! Sort "allværsjakkestoff" med litt glidelåsåpninger og slikt og refleks på. Tinkafu eller noe sånt, muligens? :klo:

Knotet litt første gangen, men synes det har funket veldig greit hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2013-modellen med Multi-X baggen *snip*

Er veldig glad i vår TFK. :) Vi har tre TFKting:

Multi X bagen *snip*

Eh, jeg drar opp denne litt igjen jeg, for å stille noen dumme spørsmål igjen :fnise: Sånn siden dere har den multi x-bagen..

Vi satte nemlig sammen vogn-vidunderet i dag, med multi x-bag og hele pakka. Men jeg synes bagen er så vippete på vogna? Skal den være sånn? Testet den over dørstokkene her hjemme, bagen hopper jo nærmest frem og tilbake i festene sine. Nå er bagen tom da, kanskje det blir bedre med baby oppi?

Og de "pinnene" under bagen, de som går ut til hver side ved festene. Hva er de til egentlig? Har de noen funksjon?

Mvh vogn-jomfru :blomst:

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Eh, jeg drar opp denne litt igjen jeg, for å stille noen dumme spørsmål igjen :fnise: Sånn siden dere har den multi x-bagen..

Vi satte nemlig sammen vogn-vidunderet i dag, med multi x-bag og hele pakka. Men jeg synes bagen er så vippete på vogna? Skal den være sånn? Testet den over dørstokkene her hjemme, bagen hopper jo nærmest frem og tilbake i festene sine. Nå er bagen tom da, kanskje det blir bedre med baby oppi?

Og de "pinnene" under bagen, de som går ut til hver side ved festene. Hva er de til egentlig? Har de noen funksjon?

Mvh vogn-jomfru :blomst:

Hm... Er du sikker på at alt av adaptere og sånt står riktig vei, og at den er klikket helt på plass? Og at du ikke har justert vippingen noe med de røde knappene på siden? Det er også noen røde skyvedingser som er med på å holde den helt på plass, som er de du dytter på når du skal løfte av baggen, det kan være noe med dem også :jepp:

De har jeg aldri helt skjønt greia med, men de holder baggen litt opp fra baggen når man setter den ned, så det er min hittil beste forklaring :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm... Er du sikker på at alt av adaptere og sånt står riktig vei, og at den er klikket helt på plass? Og at du ikke har justert vippingen noe med de røde knappene på siden? Det er også noen røde skyvedingser som er med på å holde den helt på plass, som er de du dytter på når du skal løfte av baggen, det kan være noe med dem også :jepp:

De har jeg aldri helt skjønt greia med, men de holder baggen litt opp fra baggen når man setter den ned, så det er min hittil beste forklaring :ler:

Hm. Da skal det iallefall ikke være sånn vippete, det er jo greit å vite. Får ta en liten kikk på bagen igjen, tross alt mannen og hans ti tommeltotter som har satt den på :laugh:

Disse nymotens barnevognene altså, alt for fancy. Hihi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhm. Jeg har hatt to unger i multi X bagen, og den har vært litt vippete hele veien. Har vi montert feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Passer multi bagen på tfk som er 4 år gammel..?

Anonymous poster hash: fef04...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Øhm. Jeg har hatt to unger i multi X bagen, og den har vært litt vippete hele veien. Har vi montert feil?

Nå ble jeg plutselig usikker, men jeg kan ikke huske å ha reagert på at den er vippete? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg plutselig usikker, men jeg kan ikke huske å ha reagert på at den er vippete? :klo:

Nå er vi to mot en, så det er nok DU SOM TAR FEIL ASS.

Skal filme og sende til deg, så skjønner du hva jeg mener.

___

Aaaner ikke om den passer, men hvis den også har mulighet til adaptere så ville jeg tro det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ok, bittelitt vipp som på Niennas' utmerkede video, hadde nok vi på vår også. Men absolutt ikke sånn at det merktes under bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Nå ble jeg bare superforvirret. Skal ta en tur innom Babyshop en dag og spane litt. Mulig litt vipping er normalt, men synes vår vipper masse. Vippvippvipp.

Takk for innspill! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

Drar opp igjen denne tråden da den handlet om så mange av de samme tingene som jeg har tenkt på ved vår multi x bag...

Vår er også vippete. Ikke sånn at det nødvendigvis plager mini, men det føles litt "jalla".

Og flere snakker om at dere brukte bagen til barnet var 9måneder og at den kan brukes opptil 1,5år... Vår mini er ikke av de største barna og 7måneder nå, under 70cm. Det er kaldt ute og vi har vognpose i og det er akkurat plass. Ser ikke for meg at den kan brukes så mye lengre egentlig jeg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på denne. Vår jente er 74 cm, og vi får ikke plass til vognposen oppi nå. Det blir for liten plass rundt hodet, hun når jo nesten i "taket" allerede. Det blir nok sportsdel fortere enn planlagt for vår del.

Hvordan man skal kunne bruke den til 18 mnd er uforståelig for meg. Da må det være et veldig lavt barn isåfall

Anonymous poster hash: 77fff...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...