Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer å kjøpe tfk og vil derfor høre litt hva erfaringene er med denne?

Til dere som har tfk - hvor lenge brukte dere hardbagen og hvordan var overgangen til sportsvognen? Er vognen stabil og hvordan fungerer den på vinterføre og grusveier?

Del gjerne alt av fordeler og ulemper :)

Anonymous poster hash: 1f3ba...d43

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/838322-tfk-joggster-twist-2014/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Vi har 2013-modellen med Multi-X baggen og anbefaler den på det varmeste! Eneste stedet vi har knotet veldig med den (utenom typiske brøytekanter alle sliter seg gjennom) er stier med veldig mye røtter og steiner, men der tror jeg også firehjulingene ville slitt.

Vi brukte Multi-X baggen til hun var rundt 9/10 måneder tror jeg, men kunne fint brukt den lenger. Tror jeg har hørt opp til halvannet år, og da har du jo barnet sittende vendt mot deg. Byttet fordi vi har veldig lite bagasjerom og skulle reise et stykke med mye bagasje :P

Synes den er stabil og fin på buss også, ikke hatt noe problemer. Låser ofte fremhjulet når den står sidelengs i bussen.

Elsker at den har håndbrems, det er en del bakker i området her, og da er den gull verdt!

Eneste minuset er at det er klønete å bruke kurven under til noe mer enn myke ting når man bruker sportsdelen, men merker ikke så veldig mye til det. Har kroker på styret vi fester handleposer i.

Har også vært veldig fornøyd! Men ville kjøpt med multi x bag. Mi lille ville opp å se, og ved 8 mnd alder var det ikke lenger noe alternativ å bruke bagen. Føltes kjipt å ha henne vendt bort fra meg, selv om hun syntes det var kjempestas!:)

Det å kunne se henne og prate med henne var derfor en viktig faktor når vi nå kjøpte søskenvogn.

Ellers signerer jeg handlekurven. Den er vanskelig spes hvis barnet sover i sportsdelen, da kommer du ikke til. Regntrekket tar også stor plass, men der kan du jo kjøpe et annet.

Har aldri angret, og aldri opplevd å ikke komme frem. Har låst hjulet og duret over både høye brøytekanter, røtter, skogsstier, fjellknauser, you name it...:) den har fått kjørt seg i terrenget!;) Har brukt den to fulle vintre, og siden jeg ikke har lappen, og er den som har vært mest hjemme, blir den brukt MYE.

Eneste jeg har hørt klage på stabiliteten, er et vennepar av oss. For den vippet visst så lett når søsken skulle trille babyen...:roll: men ærlig talt, et lite barn langt under skolealder har ingenting å gjøre med å trille vogn med baby i på egenhånd. Hva som helst kan vippe da.

Endret av kaprifolen
AnonymBruker

Vi hadde en nydelig Teutonia som jeg var superfornøyd med til førstemann. Så fikk jeg bekkenløsning med nr to, og vogna ble for tungkjørt. Så gikk ikke bekkenløsningen over etter fødsel, og når baby var 5 mnd gav jeg opp og begynte å se etter ny vogn. fann en brukt TFK joggster twist 2010 modell. Kjempegod å gå med, bremsen er genial for bekkenet mitt i nedoverbakker!!! og babybagen var kjempe god og lun for babyen, og romslig for min laaange baby :)

Resten er jeg ikke fornøyd med..... juniordelen altså... glidelåsene i ryggen er ett makkverk! og den borrelåsen, som en må feste på nytt når en tar opp glidelåsene!
Aller første gangen jeg la ned ryggen lå jo barnet helt i knekk, for jeg hadde bare åpnet dem ned til denne borrelåsen!! :(
Kalesjen er ikke lun i det hele tatt! Det blåser rett inn til barnet!! og for meg er det uaktuelt å ta på et tett regntrekk bare fordi det blåser litt!
De som hadde vognen før hadde kjøpt det fottrekket i håp om at det lunet mer innni vognen, men det gjorde det ikke mye, annet en akkurat på beina...... :(

Første gangen jeg trillet til butikken sovnet barnet. Jeg handlet bare noen få ting. Knytter posen sammen, bøyer meg ned for å sette den i kurven.....og får sjokk! Er jo bare en 2 cm glipe inn til kurven når barnet sover og ryggen er helt nede!!!!!!!!!!!
Måtte sitte på huk i butikken å ta ut ting fra posen og stikke inn i kurven en og en!! DRITTFLAUT!!!
hengte melka og brødet på styret, for de hadde aldri i verden gått under uten å måttet løfte opp ryggen og det sovende barnet :(
Hva i alle dager er dette her....?? Er 2014 modellen også slik.....????

myggnettingen som er fast i kalesjen er genial, og lett å åpne, MEN kjempeknotete å få igjen! Må ha to hender og full konsentrasjon - noe man ikke alltid har! :(

Den er knotete å legge sammen, og den er kjempestor! babybagen må en ta av før en slår sammen understellet. ikke noen heksekunst, men alikevel noe jeg satte pris på med den gamle vognen...

Så i bunn og grunn er jeg kjempe misfornøyd, men det er i det minste en vogn jeg klarer å trille, så det må nok bare vere dessverre... Heldigvis er det sommer nå for min lille på 7 mnd hadde ikke plass i babybagen lengre og ville opp og se.... Hadde det vert vinter hadde jeg IKKE gått ut med babyen i den åpne vogna der!!!

Er sint på meg selv for å ikke ha sjekket ut bedre før jeg kjøpte :/ :/ :/

Anonymous poster hash: 4d713...956

Annonse

Gjest Tekola

De har gjort en stor del endringer i 2012, sånn jeg har forstått det, for alt utstyr som produseres i dag kan kun brukes på 2012-modellene og fremover!

Anbefaler forøvrig å kjøpe fra kiddies24.de, registrerer du deg og legger inn at du bor i Norge, så trekker de fra den tyske Mvaen. Vi sparte en del på å kjøpe vogna og bilsetet derfra :jepp:

Borrelåsen bruker jeg i alle fall bare mår jeg skal pakke sammen for langtur!:ler:

Stroppen du spør om er en sikkerhet du skal ha i tilfelle du tryner eller mister vognen. Alle vogner burde hatt det! Spesielt fin å ha som sikring på vinterføre når man går i glatte bakker.

Ellers så måtte jeg le av mesteparten av innlegget ellers. Glidelåsene på 2012-modellen er hvertfall fine, kalesjen er lunende, og den er av de aller mest populære sovevognene i barnehager nettopp fordi barnet har myk og lun, ikke minst romslig plass.

Om man dauer av flauhet av å pakke om varene sine i butikken, kjøp en veskekrok!;) Det har jeg gjort!

Forøvrig er den av de netteste vognene på markedet sammenslått. Knotete? Jeg har aldri syntes det, men alt blir jo vanesak. Men kanskje jeg er ekstremt fingernem som ikke har noe problem med å stappe myggnettingen på plass heller!;)

AnonymBruker

Borrelåsen bruker jeg i alle fall bare mår jeg skal pakke sammen for langtur! :ler:

Stroppen du spør om er en sikkerhet du skal ha i tilfelle du tryner eller mister vognen. Alle vogner burde hatt det! Spesielt fin å ha som sikring på vinterføre når man går i glatte bakker.

Ellers så måtte jeg le av mesteparten av innlegget ellers. Glidelåsene på 2012-modellen er hvertfall fine, kalesjen er lunende, og den er av de aller mest populære sovevognene i barnehager nettopp fordi barnet har myk og lun, ikke minst romslig plass.

Om man dauer av flauhet av å pakke om varene sine i butikken, kjøp en veskekrok! ;) Det har jeg gjort!

Forøvrig er den av de netteste vognene på markedet sammenslått. Knotete? Jeg har aldri syntes det, men alt blir jo vanesak. Men kanskje jeg er ekstremt fingernem som ikke har noe problem med å stappe myggnettingen på plass heller! ;)

Ok, da er sikkert ikke den borrelåsen noe viktig, da kan vi droppe den :)

Glidelåsene virker, det er ikke det, men man må ha to hender for å få dem opp, om barnet ligger.

DET syns jeg ikke noe om! Med flere barn er det ikke alltid man har to hender ledige ;)

Og bare le du, jeg selv holdt i hvert fall på å gråte når jeg fant ut at min 7 mnd gamle sønn hadde ligget med ryggen på en "knekk" i en times tid :( (Da glidelåsen stoppet ved denne borrelåsen og vi trodde den da var nede)

Kalesjen er IKKE lunende for vind! Ikke i det hele tatt! Blåser rett inn på barnet når det sitter! (Bor nær Stadt, her BLÅSER det når det blåser! )

Men kjære deg, jeg fortalte jo at det var første gang jeg handlet med vognen og ikke ANTE at der bare var 2 cm glippe når barnet ligger. DA ble jeg flau ja! En dame på min alder lå å krøp på gulvet i butikken for å lirke inn agurk, leverpostei og diverse! Har veskekroker, men kjente ikke vogna så godt enda, og med en superbratt bakke opp til huset vårt ville jeg ikke overlaste da jeg ikke viste når det ble for mye. Så ja, jeg var FLAU og stresset med et bekken som ikke ville vere i den stillingen! Har du problem med å forstå det.....?

Ja, i forhold til min Teutonia var den kjempeknotete å legge sammen. Og når man har bekkenløsning er ikke løfting av vogn alltid det letteste man gjør. Sa ja - knotete syns jeg!i

Lker ikke at en del av vognen kommer i bakken, for jeg glipper gjerne taket når bekken/rygg sier stopp. Føler jeg skraper opp vogna da. Mye lettere når det er bare hjula som kommer nedi.

Får du igjen myggnettingen med en hånd....? Samtidig som du skal passe på at toåringen din ikke løper ut i veien....? og samtidig som baby gråter etter soving og bare vil opp til mamma..?

Måtte slenge nettingen over kalesjen, og få roet ned mini, sette toåringen i bilstolen, ta ut en gråtende baby, og så tenkte jeg at jeg skulle legge sammen nettingen før jeg la sammen vogna, men med to utålmodige små så måtte jeg bare droppe det. Er ikke noe problem til vanlig når man har TO hender ledige!

Moro med slike som deg som vet alt ;)

Poenget mitt var, at i forhold til min gamle vogn, var denne knotete! Man kan rett og slett ikke håndtere funksjonene med bare en hånd!

Anonymous poster hash: 4d713...956

Annonse

Er veldig glad i vår TFK. :) Vi har tre TFKting:

Multi X bagen - kjøpte denne til datteren vår, hun brukte den helt til hun var året (den ble jo til sittende etterhvert), den var helt super, og fikk mange komplimenter for den.
Vi brukte den også til sønnen vår, og jeg innser nå at datteren vår var litt mindre enn gjennomsnittet. Da sønnen vår var rundt fem måneder så var han faktisk for lang for å ligge i multi X bagen, og ikke stødig nok til å sitte i den.

TFK 2012-modell: Veldig fornøyd, den er enkel å styre, ELSKER håndbremsen, og den er kjemperomslig. Jeg er ikke overbegeistret for glidlåsene, men aldri opplevd de som noe stort problem. Synes kurven kunne vært større, men blir uansett bare brukt til å ha masse dritt i, og da ville vi nok bare hatt ENDA MER dritt og søppel i kurven hvis den var større, hehe.

Buddyseat: Kan festes bak kurven, slik at det blir en tvillingvogn. Det er VELDIG trangt (men fungerbart) med buddyseat og bagen. Det er også romslig og fint :) minuset er jo at du ikke har noe kurv i det hele tatt.

AnonymBruker

Takk for så mange svar :) det er er vel ingen vogn som er helt perfekt så tror jeg går for denne selv om den har sine mangler..

En annen ting jeg lurer på, når man kjøper ny vogn bør man vaske madrassen eller lakenet?

TS

Annonse
AnonymBruker

Hadde den til nr. 1 men til nr. 2 gikk vi heller for Mountain Buggy. Den er mye bedre å trille, er lettere og tar litt mindre plass, er også mye bedre plass under vogna.

MB har ikke håndbrems men her vi bor trengte vi ikke det, er ikke så bratte bakker og brukte den lite til nr. 1.

Alt i alt er vi mye mer fornøyde med Mountain Buggyen, trillekomforten er suveren. Du burde prøvetrille begge to før du kjøper!

Vi hadde ikke bag, da brukte vi Simo.

Anonymous poster hash: 1febc...8d9
  • Liker 1

Men det er jo da helt tydelig to vidt forskjellige modeller av denne vogna, så jeg skjønner ikke at det er noe å krangle på? Alt av det som beskrives av problemer med 2010-utgaven har jo helt tydelig blitt fikset på?

Noe av det er nok fikset på, og noe av det synes jeg er totalt irrelevante ting å bruke som motargument for selve vognen, da det tydeligvis skyldes "brukerfeil" i mine øyne...;)

Takk for så mange svar :) det er er vel ingen vogn som er helt perfekt så tror jeg går for denne selv om den har sine mangler..

En annen ting jeg lurer på, når man kjøper ny vogn bør man vaske madrassen eller lakenet?

TS

Nei, ingen vogn er perfekt...:) Det har jeg i alle fall lært etter hundreogørten timer på nett og butikker for å finne først den perekte barnevogn, og så den perfekte søskenvogn..:P

Jeg lurer på om jeg faktisk bare luftet madrassen godt og lenge da vi fikk vognen, på samme måte som man skal lufte sengemadrassen når den er ny...

Om vognen kom ny i dag hadde jeg nok slengt den inn på et kortprogram, tror jeg..:) Sist fikk vi senhøstbaby. så hun lå uansett i pose eller på skinn. Nå får jeg sommerbaby, og hadde nok lettere tenkt over at det kunne vært greit å vaske madrassen...:) Skader jo ikke!:)

Er veldig glad i vår TFK. :) Vi har tre TFKting:

Multi X bagen - kjøpte denne til datteren vår, hun brukte den helt til hun var året (den ble jo til sittende etterhvert), den var helt super, og fikk mange komplimenter for den.

Vi brukte den også til sønnen vår, og jeg innser nå at datteren vår var litt mindre enn gjennomsnittet. Da sønnen vår var rundt fem måneder så var han faktisk for lang for å ligge i multi X bagen, og ikke stødig nok til å sitte i den.

*snip*

Med fare for å virke litt dum, hvordan løste dere det når sønnen din vokste ut av "bagstillingen"? Og hvor lenge fikk dere brukt bagen i sittestillingen før dere måtte over til sportsdel?

Har kjøpt multi x-bagen jeg og, håper jeg får brukt den så lenge som mulig. Men med to høye foreldre, klarer jeg liksom ikke å se for meg at vi får en liten flis av en baby heller ;)

Med fare for å virke litt dum, hvordan løste dere det når sønnen din vokste ut av "bagstillingen"? Og hvor lenge fikk dere brukt bagen i sittestillingen før dere måtte over til sportsdel?

Har kjøpt multi x-bagen jeg og, håper jeg får brukt den så lenge som mulig. Men med to høye foreldre, klarer jeg liksom ikke å se for meg at vi får en liten flis av en baby heller ;)

Med datteren vår så satt hun i den fram til året - hun kunne sittet lenger, men det er enklere å bare dra med seg en del istedet for to (som det blir når de bruker Multi X :) ).

Jeg kan jo like godt legge meg flat med en gang, og ærlig inrømme at jeg hater å trille. Så selv om sønnen min snart er åtte måneder, har han så og si aldri sittet i vogn, hehe. Han kunne godt brukt Multi X bagen nå, og sikkert helt fram til vinteren, men vi bruker egentlig kun vogna til soving.

Da han vokste ut av bagen så gikk vi rett over til sportsdelen, med ryggen helt ned, hehe. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...