AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Hei Jeg synes gulrøtter er sunt og godt, og jeg spiser en hel pakke dagen (en pakke er på et kilo). Dette er helt klart unormalt mye, men er det helseskadelig på noen måte? Det er kjent at man ikke skal ta for mye vitamin A, da den er fettløselig, men gulrøtter inneholder jo ikke selve vitaminet, bare karotener som omdannes til vitamin A. Spørsmålet er da naturligvis om kroppen regulerer dette selv og lar være å omdanne karotener til vitamin A når man har fått for mye. Anonymous poster hash: f6823...897
Gjest Kvinneline Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Er ikke ernæringsfysiolog, men svarer deg uansett. Snakket litt med legen min om dette for noen år siden skjønner du Det skulle ikke være farlig å spise mye, og jeg kunne også spise flere kilo gulrøtter om dagen. Han mente det skulle mye til for at det gjorde meg dårlig, men man kan få løs mage. Så er det jo kjent at huden kan bli litt gulaktig av mye gulrøtter, men dette skjedde ikke meg Søk litt på google om du er usikker. Der står det mye om akkurat inntak av gulerøtter Hadde ikke vært redd for å spise mye. Det er sunt og godt, men alt med måte selvfølgelig
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #3 Skrevet 19. mai 2014 Det viktigste er at du spiser sunt og har rom til andre matvarer også - at ikke gulrøtter metter såpass at du lar være å spise ordentlige måltider ellers. Anonymous poster hash: eb47e...484
Gjest Pheel Skrevet 19. mai 2014 #4 Skrevet 19. mai 2014 Det viktigste er at du spiser sunt og har rom til andre matvarer også - at ikke gulrøtter metter såpass at du lar være å spise ordentlige måltider ellers. Anonymous poster hash: eb47e...484 Første som falt meg inn og. Tror ikke betakaroten er skadelig i den mengden du spiser av det som finnes i gulrøtter selv over tid (skal ikke si det helt sikkert), men å spise ensidig derimot kan være skadelig over tid. Så du, TS, må passe på å spise mye annen og variert mat og hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå