Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #1 Skrevet 14. juni 2004 Er det noen land som tillater adopsjon for enslige?
Gjest Phair Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 Det var som faen. Ja, for faen. Tror Danmark også faktisk.
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #5 Skrevet 14. juni 2004 Danmark er jo straks mye lettere. Hm. Takk.
Gjest Phair Skrevet 14. juni 2004 #6 Skrevet 14. juni 2004 Danmark er jo straks mye lettere. Hm. Takk. Lyst på barn?
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #7 Skrevet 14. juni 2004 Lyst på barn? Ikke enda, men vurderer adopsjon dersom jeg ønsker meg barn senere. Jeg trenger jo strengt tatt ikke å lage mitt eget. Dersom jeg på det tidspunktet ikke har noen mann, er det fint å vite om mulighetene.
Gjest Phair Skrevet 14. juni 2004 #9 Skrevet 14. juni 2004 I Norge må man vel forresten være gift? Tror man må ha vært gift i så og så mange år først.
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #10 Skrevet 14. juni 2004 Nettopp. Sannsynligvis temmelig uaktuelt. :-?
Raija_ Skrevet 14. juni 2004 #11 Skrevet 14. juni 2004 Det er lovlige å adoptere fra Norge og som enslig... MEn det er svært strenge krav for det... MEn det er få land som akseptere det... Kina akseptere enslig adopsjon for hver 8 barn . Dette har de satt som grense fordi det ble et status symbol i Amerika å ha et adpotivbarn aleine....Det er og noen andre få land man kan adoptere fra.Mer informasjon får du hoss Adoptivforum...Så du kan ringe dit.... Så du har muligheten å adpotere fra Norge og.. :-) Det er jo positivt!!! :-) :-)
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #12 Skrevet 14. juni 2004 Oi, takk for informasjonen! Hvordan vet du dette, vet du om noen som har gjort det i Norge for eksempel? Lurer litt på hva "svært strenge krav" er.
Brunhilde Skrevet 15. juni 2004 #13 Skrevet 15. juni 2004 Jeg husker at KK hadde en fin arikkel om enslige adoptanter i Norge. Ellers kan du kan jo også prøve å søke på nettet og se hva du kan finne... HER for eksempel, eller du kan sjekke denne siden. Helt umulig er det altså ikke. Bare litt vanskelig.
aline Skrevet 15. juni 2004 #15 Skrevet 15. juni 2004 Oi, takk for informasjonen! Hvordan vet du dette, vet du om noen som har gjort det i Norge for eksempel? Lurer litt på hva "svært strenge krav" er. Jeg jobber sammen med ei som var blandt de første som adopterte i norge som enslig. Det tok henne fire år fra hun begynte til hun endelig fikk sitt barn, men det var nok ekstra lang tid også fordi det var helt nytt. Det skal visst ha blitt litt bedre, men det tar år å adoptere uansett om du er singel eller gift, det SKAL på en måte ikke være en "enkel" prosess fordi man skal være sikker på at vedkommende er skikket og kan klare dette. Du blir undersøkt på alle bauer og kanter, og det er visst en tøff prosess. Men det er mulig, og det er flere og flere i norge som gjøre det. Og jo flere som gjør det, jo mer vanlig blir det. Men som sagt, prosessen er vanskelig uansett gift eller singel.
Gjest Fraggel Skrevet 15. juni 2004 #16 Skrevet 15. juni 2004 Jeg er glad prosessen er omstendelig - det er tross alt barns fremtid det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå