AnonymBruker Skrevet 19. mai 2014 #1 Skrevet 19. mai 2014 Prøver for harde livet å legge om livsstilen min men det fungerer dårlig. Jeg kan ikke spise noe før trening!!! Jeg må enten trene når jeg er skrubbsulten eller når jeg ikke kjenner noe i magen, altså kanskje 4-5 timer etter middag, om jeg har spist mye må jeg vente 6 timer+... - Jeg har prøvd å spise knekkebrød med pålegg (avokado, røkt laks, egg, leverpostei, peanøttsmør, sjokoladepålegg, faktisk også prøvd uten pålegg med frukt ved siden av), blir grisedårlig og får null energi what so ever. Blir sulten igjen etter 2-3 timer om jeg spiser to knekkebrød. - Jeg har også prøvd å trene etter jeg har spist middag, sist gang jeg prøvde dette hadde jeg spist en kyllingfilet med grønnsaker og ris. Ble behagelig mett og ok i magen, men så snart jeg begynte å trene ble jeg kvalm og dårlig. Presterte jævla dårlig og måtte gi meg veldig tidlig. Har også prøvd etter jeg har spist alt ifra pasta med saus til tomatsuppe til fisk, samme greia hver gang. Varierer så godt jeg kan, spiser bare grønnsaker noen ganger, noen ganger med ris, noen ganger med poteter... Men ingen forskjell utifra hva jeg spiser! - Frukt går ikke, jeg blir en smule oppblåst av frukt og det metter dårlig. Småspiser frukt hele tiden men før trening og rett etter trening går det ikke. Kan ikke spise frukt 4-5 timer før jeg trener en gang, kjenner smaken av det i ganen med en gang. - Proteinshake/proteinbar går heller ikke, blir så klart kvalm av dette også... Spiser jeg 1-2 timer før trening blir jeg kvalm. Spiser jeg flere timer før blir jeg sulten rett før treningen og i tillegg føler jeg ubehag. I dag spiste jeg en sånn stor yoplait double 0% yoghurt + en liten banan, tenkte kanskje at det fungerte fint siden det var lett. Spiste det 3 timer før trening. Drakk så vidt av proteinshaken min etterpå, nå ligger jeg rett ut med magesmerter. Skikkelig mageknip, det gjør vondt og magen kjennes tung og oppblåst. Hva er det som feiler meg? Det er ingen spesielle mattyper som gjør dette, jeg har som sagt variert og prøvd ut forskjellige ting men det samme skjer HVER GANG. Jeg aner ikke hva jeg skal spise for å unngå magesmerter. Eller jo, potetgull, pizza, kebab, sånne ting. Blir så klart litt dårlig, men det varer bare en liten stund, så fungerer magen helt fint igjen (til tross for at jeg har veldig treg mage når kostholdet består bare av junk, går på do hver tredje dag, noen ganger går det lengre).. Merkelig at jeg ikke blir kvalm av drittmat, men så snart jeg inntar sunn mat dør magen og energinivået synker til bunnen. Trodde ikke det skulle være mulig men tydeligvis. Jeg er forresten vandt til sunn mat altså, kroppen min har ikke fått sjokk eller noe.. Er så irriterende, mister jo totalt lysten på å trene og spise sunt. Kommer uten tvil til å sprekke i kveld og skal hive innpå med potetgull nå, for jeg vet at det hjelper og hjelper kvalmen å forsvinne:( Anonymous poster hash: ebc2a...1a9
Supraspinatus Skrevet 19. mai 2014 #2 Skrevet 19. mai 2014 Jeg slet litt med å forstå problemstillingen her. Du er lei av at du får luft i magen, eller er du lei av at du yter dårlig på trening? Jeg tror også at du har gått deg vill i jungelen av "sunn". Yoplait 0% er ikke sunt. Det er skrapmat. 2 knekkebrød er også altfor lite. Ta bort pålegget er å fjerne det som er sunt. osv. La oss ta det siste eksempelet ditt. Du spiste 3 timer før trening. Ingen problemer med magen frem til trening. Etter trening drakk du proteinshake så fikk du vondt i magen. Har du tenkt på at det kan være proteinshaken? Sannsynlige produkter som skaper magetrøbbel: Korn, melkeprodukter og enkelte grønnsaker og frukt (spesielt bønner, linser). Kan det være du har irritabel tarm? http://www.friskogfunksjonell.no/irritabel-tarm-hvordan-behandles-det/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå