Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje litt teit og barneslig, men jeg og kjæresten min har nå snart vært sammen i 1 år, og vi bor sammen. Vi har facebook status nå og har nesten hatt det gjennom hele forholdet, men i går så spurte han meg hvorfor vi egentlig trengte det etter at han hadde sett at noen andre som er i forhold ikke har det. Når vi først bestemte oss for å ha forhold på facebook var han ikke så veldig engasjert i det og hadde ikke så veldig lyst til det, men gikk med på det til slutt. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor det plager han så mye? Det er jo bare en status. De første tankene som slår meg er at han kanskje ikke vil at folk skal vite at han er i et forhold med meg, eller generelt for å få mer oppmerksomhet? Eller kanskje bare være litt mer fri, for det vil jo bli betydelig mindre folk som vet at vi er sammen hvis det ikke står på facebook og kanskje han da føle at han kan flørte mer for det vil ikke komme til meg så fort? Er det noen som vet hvorfor? eller har hatt lignende problem? Når jeg spør han hvorfor han ikke vil så sier han at han syns det er teit og ganske meningsløst. men jeg vet ikke hva jeg skal tro :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange gutter (og jenter) som syntes det er teit og meningsløst. Min inkludert. Ikke tenk så mye på det du =)

Anonymous poster hash: f84b8...e2a
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tror også jeg hadde reagert litt på det, spesielt når det allerede står at dere er i et forhold. Jeg hadde spurt ham hvorfor han synes det er meningsløst. Det burde jo ikke være noe problem at det står at dere er at par? Men hvis han oppfører seg bra mot deg ellers og viser at han vil ha deg, så er det jo ikke noe stort problem om det ikke står på facebook, da ;)

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg skjønner han litt. Msn får plutselig gratulasjoner fra folk en aldri snakker med ellers og om det da dkulle bli slutt så skal fomk kommentere det og. Man må ikke dele alt på fb

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg tror også jeg hadde reagert litt på det, spesielt når det allerede står at dere er i et forhold. Jeg hadde spurt ham hvorfor han synes det er meningsløst. Det burde jo ikke være noe problem at det står at dere er at par? Men hvis han oppfører seg bra mot deg ellers og viser at han vil ha deg, så er det jo ikke noe stort problem om det ikke står på facebook, da ;)

litt rsrt å ta det vekk kanskje. Da kommer gjerne folk til å tro det er slutt.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker han facebook?

Dersom man ikke bruker det er det greit å avskrive det som "bare tull". Dersom man faktisk bruker det er det ingen grunn til at det ikke skulle stå der. Da handler det mer om at man vil fremstå som singel.

Hvis dere allerede har hatt den oppe lenge så er det heller ikke slik at man må bekymre seg for "masse gratulasjoner".

Anonymous poster hash: 47316...59d
  • Liker 1
Skrevet

Dere har vært "i forhold" på facebook hele forholdet og nå vil han skjule det?

Jeg hadde også reagert, for hvis han vil fjerne det så er det vel litt viktig for han. Syns det er mer teit og meningsløst å lage styr ut av det og plutselig ville fjerne det jeg. Jeg er også enig med BettyBoop, hvis dere fjerner det nå kommer folk garantert til å tro at dere har slått opp og da er det litt "fritt frem"

Man trenger ikke å tro det verste,men syns dette var merkelig ting å si.

Du skulle ha vært litt mer diskre når du svarte og sagt "nei, da kommer gutter til å tro at jeg er singel og prøve seg på meg,du vil vel ikke det?" og sett om han svarer "Ja,du har rett" eller fremdeles insistere.

• Liker 9
Skrevet

Bruker han facebook?

Dersom man ikke bruker det er det greit å avskrive det som "bare tull". Dersom man faktisk bruker det er det ingen grunn til at det ikke skulle stå der. Da handler det mer om at man vil fremstå som singel.

Hvis dere allerede har hatt den oppe lenge så er det heller ikke slik at man må bekymre seg for "masse gratulasjoner".

Han bruker den ja, men ikke sånn kjempe aktivt. Men det som er at han er veldig populær blant jenter og det er mange som viste han interesse før vi ble sammen. Det er derfor det plager meg, for det stopper kanskje ikke alle i at han er i et forhold, men det blir jo mindre oppmerksomhet. Og hvem liker vel ikke oppmerksomhet fra det andre kjønnet selv om man ikke tenker å gå så mye lenger med det.

Skrevet

Ikke alle har et ønske om å offentliggjøre sivilstatusen sin til alle - de som har behov for å vite det, vet det eller kan spørre om det.

Et kanskje viktigere argument er at man ønsker å ha litt mer kontroll ved et eventuelt brudd. Det er ikke spesielt artig om en sur partner slår opp på Facebook og offentliggjør det til alle ved å endre statusen sin der.

For øvrig kan man skjule denne statusen for alle unntatt seg selv. Da kan du være i forhold med ham uten at han viser dette på sin side (men han kan ikke kontrollere hva du velger å vise på din side). Det kan jo eventuelt være en løsning.

Skrevet

Han bruker den ja, men ikke sånn kjempe aktivt. Men det som er at han er veldig populær blant jenter og det er mange som viste han interesse før vi ble sammen. Det er derfor det plager meg, for det stopper kanskje ikke alle i at han er i et forhold, men det blir jo mindre oppmerksomhet. Og hvem liker vel ikke oppmerksomhet fra det andre kjønnet selv om man ikke tenker å gå så mye lenger med det.

A) Han vil framstå som singel

B) Han er sær

Ingen av delene er vel bra...

• Liker 4
Skrevet

Bruker han facebook?

Snakk om å føle seg berettiget til å tale for alle andre!

Jeg mener ingen har noe med å legge seg oppi mine personlige forhold.

De jeg kjenner godt vet selvsagt om jeg er i et forhold, og med hvem. En person jeg jobbet med for 8 år siden trenger faktisk ikke den informasjonen.

Det har noe med om man ønsker å dele alt med fremmede, eller ikke.

Jeg er en av de som deler lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det slik med eksen. Jeg hadde status som sa: har kjæreste, ikke noe navn på hvem jeg var i forhold med.
Tenkte at det kunne vel hun også ha, men hun skulle plent ha singel som status, for om hun satte statusen til at hun har kjæreste, hville det jo bli så mange spørsmål.
Nå er jo vi begge jenter da, men likevel...

Jeg sa at hun ikke trengte å skrive at hun hadde kjæreste, men da trengte hun heller ikke skrive at hun var singel.

Hun er av typen som er livredd for å bli mislikt og etterhvert skjønte jeg jo at hun tydeligvis likte friheten med å være i hemmelig forhold, da kunne hun jo flørte alt hun ville når hun var på byen uten meg. Og det ble jo ikke bare med flørt...

Sier ikke at typen din er like idiot som eksen min, kanskje han rett og slett bare syns det er teit. Men snakk med han om det og forlang konkrete svar. Om han ikke har noe å skjule har han heller ikke problem med å fortelle hvorfor :)

Anonymous poster hash: 79866...d77
Skrevet

De jeg kjenner godt vet selvsagt om jeg er i et forhold, og med hvem. En person jeg jobbet med for 8 år siden trenger faktisk ikke den informasjonen.

Når du sier det sånn så går det litt opp for meg at han generelt er ganske lukka person og deler lite av sitt personlige liv eller planer med andre, men likevel plager det meg.

AnonymBruker
Skrevet

Siden han gikk med på det til slutt og ikke var så overbegeistret for det, så overtalte du han antakelig? Noen er litt mer private enn andre, og greit å respektere det.

Dessuten er det forskjell på å ikke ha en forholdstatus overhode, til å sette seg som singel dersom man er i et forhold. Er det det siste, så hadde jeg nok stilt litt spørsmål ved det. Å bare fjerne det ser jeg ikke helt problemet med...

Anonymous poster hash: 77649...faf
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også en av dem som deler lite, men dette handler om å fjerne en status som allerede er oppe. Og det er veldig spesielt.

• Liker 5
Skrevet

Men altså det er ikke slik at han sier la oss fjerne det, han sier at han skal la det stå for min skyld, men det er tanken på at han egentlig ikke ønsker den som plager meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner han litt. Msn får plutselig gratulasjoner fra folk en aldri snakker med ellers og om det da dkulle bli slutt så skal fomk kommentere det og. Man må ikke dele alt på fb

Kan du begynne å se over innleggene dine før du poster? Det er utrolig irriterende å lese så mye skrivefeil i nesten alle innleggene dine :)

Anonymous poster hash: 75eab...8e3

• Liker 6
Skrevet

Syns det virker rart at han plutselig skal si at dere like godt kan fjerne på facebook hvem man er i et forhold med.. Men så er det jo noen som ikke vil dele alt på facebook, men for min del så syns jeg det er mer normalt at man ser hvem man er i et forhold med på facebook, selv hadde jeg ikke hatt noe behov for å holde det privat..

Skrevet

Synes det er rart han vil ta det bort, blir vel stående som singel vist ikke enn er i forhold?

Gjest Blyanten
Skrevet

Jeg har aldri i noen av mine forhold hatt statusen i et forhold med den og den på facebook. Kunne ikke falt meg inn heller. Skjønner godt han synes det er meningsløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...