liv Skrevet 14. juni 2004 #1 Del Skrevet 14. juni 2004 Jeg var hos legen for å få noen resepter og så glemte jeg å få på en medisin om jeg ba de fakse til apoteket. Det var greit. Men nå kom regningen; 120 kr! For å fakse resept!!!! Gamle legen min tok 50 kr. Er ikke 120 kr litt drøyt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 14. juni 2004 #2 Del Skrevet 14. juni 2004 Prisene er helt syke når det gjelder sånne ting. Tror jeg måtte ut med noe av det samme for faksing av resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #3 Del Skrevet 14. juni 2004 Herre min hatt, går det så langt fordi ingen reagerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2004 #4 Del Skrevet 14. juni 2004 Prisen den stemmer. Har hørt om flere som skulle få legen til å fakse resepten ned til apoteket og fikk beskjed at det koster 120 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 15. juni 2004 #5 Del Skrevet 15. juni 2004 Jeg betalte ingenting sist jeg var på legekontoret og fikk fakset resept til apoteket. Har ikke betalt noe før heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kate Skrevet 16. juni 2004 #6 Del Skrevet 16. juni 2004 Faksing av resept kan i verste fall komme opp i 120 kr. Regnestykket er slik: Bestilling av resepten (hvis det er utenom konsultasjon) koster 35 kr. Faksing koster 45 kr. Hvis du skal betale pr. giro, går det i tillegg på girogebyr, kr. 40. Totalt 120 kr. Dette er i verste fall. Hvis har hatt en konsultasjon, og kommer på at du mangler en medisin mens du fremdeles er innenfor dørene på legesenteret, skal du ikke betale for bestilling av resepten, og hvis du i tillegg gjør opp for deg med en gang skal du ikke betale giro-gebyr. Da skal faksingen bare koste deg 45 kr. Disse takstene er bestemt gjennom forhandlinger mellom myndighetene og legeforeningen. Jeg trodde det ikke var lov å ta mer betalt enn takstene viser, men vet at det er stor forskjell på hvor mye legetjenester koster ulike steder i landet. Når jeg snakker med folk fra Oslo f.eks. blir jeg bare sittende og måpe over hva de betaler. Men du kan jo ta det opp med legen din, og be om en forklaring på prisene hans/hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 16. juni 2004 #7 Del Skrevet 16. juni 2004 Jøss... Hos oss koster det ikke noe hvis man skal få resepten fakset til apoteket. Hvis man vil ha den tilsendt i posten koster det 20 kr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå