Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #1 Del Skrevet 14. juni 2004 Har tenkt på å skaffe meg en golden retriever, noen som har litt erfaring og har noen kenneler å anbefale/ikke anbefale? Har sett litt på willemo, røysjømarka og waterloo, men jeg vet ikke, noen erfaringer med disse kennelene noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #2 Del Skrevet 15. juni 2004 Noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 15. juni 2004 #3 Del Skrevet 15. juni 2004 Har ikke erfaring med noen golden-kennel, men det viktigste du gjør er å kontakte kennelen personlig. Snakk med folka, møt hundene deres, og kontakt helst også folk som har kjøpt hund der for å høre deres erfaringer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 15. juni 2004 #4 Del Skrevet 15. juni 2004 Ikke velg en av de store oppdretterne innen Golden. Det finnes et par som er riktige valpefabrikker. Venninna mi kjøpte av en av disse for mange år siden og dagen etter at hun hentet valpen skulle hun ringe med en oppdatering (gjør jo gjerne det for å fortelle at bilturen hjem gikk bra og sånt) og da husket ikke kenneleieren henne igjen! Da jeg er aktiv i Retrievermiljøet ønsker jeg aldeles ikke å oppgi kennelnavnet offentlig. Det jeg dog kan si er at ingen som ikke har peil på dette miljøet ikke bør kjøpe fra noe annet enn det som står på valpelista. Man er ikke garantert kvalitet på valpelista heller (litt for mange avler etter utsettende og ikke hode), men noe mer kvalitet enn de som ikke er på valpelista er det stor sjans for at man får. Valpelista ligger på websidene til Norsk Retrieverklubb og er hva jeg kan se rimelig oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå