Gjest Fraggel Skrevet 14. juni 2004 #1 Skrevet 14. juni 2004 Troja ble ødelagt av Brad Pitt, Den Siste Samurai ble ødelagt av Tom Cruise, og Titanic av Leonardo DiCaprio. I tillegg til pusemennene som får hovedrollen i Hollywood-filmene, er de banale, med teite, malplasserte kjærlighetshistorier, osv. osv. Jeg vil se gode filmer. Filmer som får deg til å tenke, som rører noe - eller på andre måter er gode. Eksempler: 21 gram, La Vita È Bella. Noen tips (planlegger hjemmekino-kvelder til høsten allerede ... )?
Gjest Phair Skrevet 14. juni 2004 #4 Skrevet 14. juni 2004 The Hours Requiem for a Dream Frida Leaving Las Vegas Bully Kids Spirited Away (tegnefilm) Magnolia American Beauty
Arkana Skrevet 14. juni 2004 #5 Skrevet 14. juni 2004 Seven A beautiful mind The others Memento Salmer fra kjøkkenet
Gjest Phair Skrevet 14. juni 2004 #7 Skrevet 14. juni 2004 Glemte denne. Irreversible. Vanskelig å se, men verdt det.
Gjest Ethereal Skrevet 14. juni 2004 #8 Skrevet 14. juni 2004 Jeg tenkte på 21 Grams, som jeg likte veldig godt. Ellers kan jeg jo anbefale Requiem for a Dream og American History X.
-Fisken- Skrevet 14. juni 2004 #9 Skrevet 14. juni 2004 Girl, interrupted. Lilja 4-ever Også den som gikk på kino rundt juletider. HVa het den igjen=? :klø: Handlet om en 13-år gammel jente, som begynte å drikke og ruse seg, rote med gutter og kutte seg.
Gjest Phair Skrevet 14. juni 2004 #10 Skrevet 14. juni 2004 Girl, interrupted. Lilja 4-ever Også den som gikk på kino rundt juletider. HVa het den igjen=? :klø: Handlet om en 13-år gammel jente, som begynte å drikke og ruse seg, rote med gutter og kutte seg. Thirteen?
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2004 #12 Skrevet 14. juni 2004 "La mala educacion", kommer til Norge i September, den er bra..litt spesiell... "8mm" er bra... "Elephant"- den om skolemassakren i USA Ellers holder jeg med de over... Clea
Arkana Skrevet 14. juni 2004 #13 Skrevet 14. juni 2004 Jeg kom på et par til: Den Grønne Mil Truman Show Den Røde Lykten (kinesisk film, men vel verdt å se!) Lurer du forresten på hva noen av filmene her handler om, så er dette siden for deg.
Englepusen Skrevet 14. juni 2004 #15 Skrevet 14. juni 2004 The thin red line. A beautiful mind. Solaris. (Fantastisk nydelig musikk!) Sommeren i Provence. (fransk, tror det var tittelen) Cinema Paradiso. Det var det jeg kom på i farten.
*Shira* Skrevet 15. juni 2004 #17 Skrevet 15. juni 2004 Troja ble ødelagt av Brad Pitt, Den Siste Samurai ble ødelagt av Tom Cruise, og Titanic av Leonardo DiCaprio. I tillegg til pusemennene som får hovedrollen i Hollywood-filmene, er de banale, med teite, malplasserte kjærlighetshistorier, osv. osv. Så enig, så enig.. Her kommer mine anbefalinger: - Leon - Moulin Rouge - Pulp Fiction - Frida - A Beautiful Mind - Mystic River - American History X - American Beauty - City of God - Leaving Las Vegas God høst
Gjest Anonymous Skrevet 16. juni 2004 #18 Skrevet 16. juni 2004 jeg ser at donnie darko er nevnt her..(av Donnie Darko.. ) Har sett filmen og den står nok på lista mi over bra- filmer- men- som- jeg -ikke -forsto- helt. Kan noen forklare meg den filmen??? Har tenkt mye på den i ettertid,men jeg klarer ikke å skjønne sammenhengen.....
Gjest Étoile Skrevet 16. juni 2004 #19 Skrevet 16. juni 2004 * Chocolat * Amelie * Festen * Lost in translation Hvis du er ute etter noe som er litt morsomt: * Blinkende Lygter * I Kina spiser de hund Ellers enig med mange av de andre her!
Gjest moviefan Skrevet 17. juni 2004 #20 Skrevet 17. juni 2004 Battle Royal(japansk). The ring (originalversonen,japansk). I kina spiser de hund(dansk). Onskapen(svensk) utrolig bra.! Jegerne(svensk). Lock stock and two smoking barrols(husker ikke helt siste ordet). Snikende tiger, skjult drage(kinesisk). Ringenes herre triologien(selv om det er amerikansk og stort). Bryllupssangeren(amerikansk, men litt lun og koselig). Blinkende lykter(dansk). Snatch(engelsk). Alle filmer m/Kevin Spacy. Kill Bill 1 og 2. The crow. Hva med Gilbert Grape. Stekte grønne tomater. Sjokolade. Dum, dummere. Inter..(et eller annet)..(ny engelsk film, kul). En film om en irsk kvinnelig jornalist som oppsøker narko miljøet, sann historie(veldig bra). Hva man sier til en kvinne. City of god. Schindlers liste. Forrest Gump. Den grønne mil. Festen. Girl interrupt. American History-X. Bowling for columbine(utrolig bra; dokumentar). Det er noen til men kommer ikke på dem i farta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå