Gå til innhold

Mannen min er alkoholiker og jeg vil gå fra han....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært samboere i fem år, og er gift nå. Det var etter vi giftet oss jeg begynte å innse problemet med alkohol. Vi bestemte oss for barn, og det var vel da jeg så hvor ille det egentlig er. For nå har jeg ikke bare meg selv å tenke på, det er barnet mitt også.

Uansett gravid ble jeg aldri og godt er det. Har bestemt meg for å gå fra han, vet ikke hvordan jeg skal si det. Redd for reaksjonen hans, tror han synes det er dårlig gjort av meg nå som vi er gift.

Jeg er nødt til å bo hos min mor til jeg kommer meg på beina. Dessuten tviler jeg på at han vil få råd til å bo der vi bor alene. Hva gjør man da?

Har tenkt til å tilby hjelp til husleie en periode, og om han ønsker skal han få ha katten.

Jeg vurderer også og pakke litt om litt før jeg forteller han det, for han kan reagere med sinne, og for alt jeg vet kan det hende han vil kaste meg ut. Det er han som står som leier på kontrakten. Navnet mitt står ikke på kontrakten engang.

Tingene vi har tenker jeg vi fordeler på denne måten: det han kjøpte og hadde før vi giftet oss er hans. Det jeg har kjøpt og hadde beholder jeg. Gavene vi har fått fra hans sin side beholder han, fra min side tar jeg.

Er dette urimelig?

Anonymous poster hash: 9c5b3...dd5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere snakket om alkoholproblemene hans?

Anonymous poster hash: c2ba1...efb
Gjest chisandra
Skrevet

Aller først; gratulerer med å ha tatt et valg om å ikke ønske å leve livet med alkoholisme i nær relasjon. Det er et privelegie voksne mennesker har.

Han er klar over sitt eget problem og hva du mener om dette? Hvis ikke, så må du starte der.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og han har fått sjansje til å gjøre noe med det. Men det skjer ingenting. Har kommet med forslag om å ringe rustelefon, osv, men han vil ikke. Han syns jeg overdriver.

quote name="AnonymBruker" post="14478540" timestamp="1400489138"]

Har dere snakket om alkoholproblemene hans?

Anonymous poster hash: c2ba1...efb

AnonymBruker
Skrevet

[Han vet at jeg er i mot det, han vet at jeg ønsker barn men ikke vil få barn når han drikker som han gjør.

quote name="chisandra" post="14478548" timestamp="1400489288"]

Aller først; gratulerer med å ha tatt et valg om å ikke ønske å leve livet med alkoholisme i nær relasjon. Det er et privelegie voksne mennesker har.

Han er klar over sitt eget problem og hva du mener om dette? Hvis ikke, så må du starte der.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det man skriver innlegg her? Jeg finner det ikke ut...

Anonymous poster hash: 54a02...65e
Skrevet

Du har ikke vurdert å faktisk prøve å hjelpe ham med det før du bare snur i døra da? Sammen i godt og vondt teller visst ikke lenger.. Mener ikke du skal dele resten av livet med ham, men å prøve å hjelpe først, synes jeg at du bør gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes du bør snakke med han før du eventuelt velger å gå ifra han. Det er godt mulig han kommer til å skjerpe seg om du tar det opp. Kanskje han ikke er klar over problemet sitt...

Anonymous poster hash: 54a02...65e
Skrevet

Jeg har prøvd, jeg har vært oppmuntrende. Og jeg har hatt mange runder med meg selv om dette er det rette valget.

Det er et halvt år siden jeg sa at nå var det nok for meg, jeg sa han må slutte å drikke. Jeg har vært oppmuntrende, jeg har ssnakket mye med en rustelefon og det vet han.

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet

[Han vet at jeg er i mot det, han vet at jeg ønsker barn men ikke vil få barn når han drikker som han gjør.

quote name="chisandra" post="14478548" timestamp="1400489288"]

AnonymBruker
Skrevet

[Derfor har jeg bestemt meg, jeg får ikkw hjulpet han og han vil ikke innse det. Jeg velger å gå fra han. Ser ikke at det vil skje noe endring.

quote name="chisandra" post="14478600" timestamp="1400490375"]

Med det jeg skrev så mener jeg at du er veldig, veldig fornuftig som ikke setter barn til verden når situasjonen er som den er med mannen din. Unger som blir født inn i dette har ikke samme valgmulighetene som vi voksne har. :)

Helt normalt at han synes du overdriver. Det er en del av et alkoholikerbilde.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt en kjæreste i 5 år som jeg nåtte forlate av lignende årsak. Savner han forferdelig om dagen, men føler meg så utrygg pga. hvordan han blir når han drikker. Han blir en skikkelig drittsekk. Jeg gjorde det slutt for ett år siden og presiserte allerede for 1, 5 år siden at drikkingen var et problem. Han lovet å gjøre noe med det, at jeg var verdt mer enn alkoholen. Deretter skle det ut igjen og på ny var han frekk mot meg på fylla. Da han i tillegg ikke kom hjem etter fest på søndager og ikke svarte telefonen før enn langt på dag på mandag, satte jeg ned foten nok en gang. Nok et ultimatum. Tat du så mye som en dråpe er det over. " du må vel innse at dette ikke går og du må ønske det selv..osv. full tale og kamp for å få han til å fatte at nok var nok. Joda. Vi ble sammen inntil nylig. Han drikker og sier igjen at det kun er jeg som lager en bug deal ut av dette her. At bestekompisen ikke klager osv. Han er 32 år og burde skjønbe bedre. Jeg bare skjønte at han faktisk ikke har forstått en dritt. Nå er det slutt. Hvor mye drikker din mann? Er han sånn som drikker hver dag eller blir han stygg mot deg på fylla og drikker mye? Jeg måtte gå av samme grunn. Hvem er jeg om jeg får barn med han. Stakkars unger. Hvis jeg er redd, hva med en 4 åring?

Anonymous poster hash: f8632...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Drikker noe hver dag, noen ganger mer enn andre ganger med minst en øl om dagen.

og Ja, når han blir for full, er han så stygg mot meg. Han er en skikkelig drittsekk når han kommer i det stadiet. Skjer ikke så ofte. Har skjedd tre ganger siden januar. Men noe hver dag er det, og det drikkes en del i helgene. Han syns jeg er kjedelig og skaper dårlig stemning hvis jeg ikke drikker selv.

Har hatt en kjæreste i 5 år som jeg nåtte forlate av lignende årsak. Savner han forferdelig om dagen, men føler meg så utrygg pga. hvordan han blir når han drikker. Han blir en skikkelig drittsekk. Jeg gjorde det slutt for ett år siden og presiserte allerede for 1, 5 år siden at drikkingen var et problem. Han lovet å gjøre noe med det, at jeg var verdt mer enn alkoholen. Deretter skle det ut igjen og på ny var han frekk mot meg på fylla. Da han i tillegg ikke kom hjem etter fest på søndager og ikke svarte telefonen før enn langt på dag på mandag, satte jeg ned foten nok en gang. Nok et ultimatum. Tat du så mye som en dråpe er det over. " du må vel innse at dette ikke går og du må ønske det selv..osv. full tale og kamp for å få han til å fatte at nok var nok. Joda. Vi ble sammen inntil nylig. Han drikker og sier igjen at det kun er jeg som lager en bug deal ut av dette her. At bestekompisen ikke klager osv. Han er 32 år og burde skjønbe bedre. Jeg bare skjønte at han faktisk ikke har forstått en dritt. Nå er det slutt. Hvor mye drikker din mann? Er han sånn som drikker hver dag eller blir han stygg mot deg på fylla og drikker mye? Jeg måtte gå av samme grunn. Hvem er jeg om jeg får barn med han. Stakkars unger. Hvis jeg er redd, hva med en 4 åring?

Anonymous poster hash: f8632...7e8

AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke kaste deg ut, dere er gifte.

For å si det sånn, du blir ikke edru av å snakke med rustelefonen.

Er det en grunn til drikkingen hans? Har han problemer?

Det er ikke ditt ansvar at han drikker.

Du skal ikke bare pakke å gå. Du skal ta samtalen først. Den vanskelige samtalen.

trussel om at du går om han ikke slutter,hjelper ikke.

Han må ha et mål, planer som han setter ut i livet nå. Første steg er fastlegen. Han kan begynne på antabus mens han venter på mere hjelp.

Antagelig vil han blir edru fort av din trussel med å gå,men det holder ikke lenge.

Snakker av erfaring. Det må proff hjelp til. Var gift med en. trusler av meg fikk han nok av. Vi hadde barn, så jeg måtte gå. Ikke engang da ble han edru. Da drakk han natt og dag, etter bruddet.

Når det gikk opp for han hva som hadde skjedd, så fikk han hjelp. Da var toget gått, for å si det sånn.

Jeg hadde gjort alt før bruddet. Oppsøkte hjelp for han, kontaktet folk, ja alt som hadde med rus å gjøre. Ble helt feil, for det var mitt ønske. Det må komme fra de selv. De må innrømme overfor seg selv, og andre at de har alkoholproblemer først, så gjøre noe med det.

Er han ung, er det masse håp

Anonymous poster hash: c4f56...6fe
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var gift med en som ikke sluttet å drikke til tross for at han gradvis mistet kontakt med egne barn og familie, jobb og hjem. I den rekkefølgen. Han lot seg 2 ganger innlegge for behandling, men dette var tydeligvis kun for å tekkes omgivelsene og han drakk igjen på veien hjem.

Mitt klare råd er at du stikker derfra. Ikke la han beholde katten, jeg er ikke tilhenger av at rusmisbrukere skal ha dyr. De merker også at deres eier er ustabil og det gjør dem nervøse. De fortjener også bedre.

Anonymous poster hash: f40e7...755
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når mennesker med rusproblemer selv ikke vil ha hjelp er det dessverre lite man kan gjøre, da må man bare gjøre det beste for å skåne barn, dyr og andre fra situasjonen og flytte.

Anonymous poster hash: 935b2...325
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

SI at du flytter ut og når, om du ønsker det, han har vært edru i en viss periode, så kan dere prøve på nytt.

Anonymous poster hash: b9a85...344
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler at han må ønske å bli edru selv, og når han ikke forstår hvorfor jeg trenger at han slutter å drikke, så må jeg tenke på hva jeg ønsker i min framtid. Og det er en trygg mann som har beina på jorda og er klar for å stifte familie. Jeg ønsker å få barn og det kan jeg ikke få med han.

quote name="AnonymBruker" post="14478833" timestamp="1400494210"]

Når mennesker med rusproblemer selv ikke vil ha hjelp er det dessverre lite man kan gjøre, da må man bare gjøre det beste for å skåne barn, dyr og andre fra situasjonen og flytte.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg føler at han må ønske å bli edru selv, og når han ikke forstår hvorfor jeg trenger at han slutter å drikke, så må jeg tenke på hva jeg ønsker i min framtid. Og det er en trygg mann som har beina på jorda og er klar for å stifte familie. Jeg ønsker å få barn og det kan jeg ikke få med han.

quote name="AnonymBruker" post="14478833" timestamp="1400494210"]

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis noe som helst skal kunne virke på ham så må du faktisk ta hatten og gå.

Om ikke det hjelper, ja da vil ikke noe hjelpe. Han tror ikke på dine tomme trusler lenger; det må handling til

Anonymous poster hash: 4b5ca...ad2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...